Autor Wątek: Pare podstawowych pytań.  (Przeczytany 10551 razy)

Offline krzychu

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Pare podstawowych pytań.
« dnia: Stycznia 14, 2013, 06:07:15 pm »
Witam, zacząłem niedawno przygodę z Mortalem, tzn zawsze lubiłem i grałem w MK4 na PC na dodatek zawsze dla mnie był o wiele lepszy niż taki Tekken, ale dopiero niedawno dostałem wersje xboxową z odblokowanymi postaciam. Mam parę pytań. Przejrzałem trochę forum i już co nieco wiem.

Ogólnie jeżeli chodzi o gre to lubie grać Kung Lao i Kitaną i pierwsze pytanie brzmi jak zrobić, żeby postać wstawała zadając obrażenia (jakiś cios) na youtubie widziałem jak koleś grał Kung Lao to po przewróceniu go na ziemie wstawał od razu robiąc spina. W training widziałem, że to się nazywa wakeup attack ale nigdzie nie widziałem jak to wykonać. Dobre to jest. Jak grałem np Laddera lub nawet Story to Subzero drażnił mnie swoim wślizgiem po tym jak go obalałem, to samo Milena z skokami...
Więc jak wykonać Wakeup attack - u Kung Lao i Kitany (chyba, że u każdego jest tak samo)?
(widziałem w FAQ coś o tym wakeupie ale niezbyt rozumiem o co chodzi, można wytłumaczyć jakoś prościej? ;>)

Co to jest ten matchup i juggling, wszędzie tu na forum widziałem te sformułowania, ale co one znaczą? Juggling mi w domyśle mówi coś, że to jest wyprowadzenie sporej ilości ciosów na które przeciwnik nic nie zrobi. A matchup?

I jeszcze jedno, fatality. Jaka to jest odległość (bo tyle zczaiłem) sweep i varies? Bo niezbyt mogę zrobić fatality które mają takową odległość.

pozdrawiam!

Offline Adept

  • Moderator Globalny
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2115
  • Detektyw z deszczowego miasta
    • Zobacz profil
Odp: Pare podstawowych pytań.
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 14, 2013, 06:39:36 pm »
To o co pytasz to tzw. ataki wake up - trzeba się wbić w timing (w okres) gdy postać wstaje i wtedy zrobić spina (normalną kombinacją). Każda postać ma kilka wake upów. Zwykle są to jej flagowe specjale. Matchup to jest zestawienie. Jedne są gorsze, drugie są lepsze. Dlatego mówimy "ale chu** match-up".

sweep - odległość podcięcia, varies - różna odległość.  Jak przyjdzie ktoś od MK9, to wyjaśni to bardziej, lub skoryguje mnie, bo ja nie siedzę w nowych mortalach, pozdro.

Offline sla

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 365
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Pare podstawowych pytań.
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 15, 2013, 08:53:14 am »
Wakeupy robi się bardzo prosto - jak leżysz na ziemi, wklepujesz od razu kombinację specjala, którym chcesz wstać, np. jak grasz Kung Lao i chcesz "wstać" spinem, to leżąc od razu klepiesz dół,tył+1 (na 360 1 to X) i masz wakeup attack.

Juggle to wybicie przeciwnika w powietrze i sadzenie mu kolejnych ciosów.

Np. dla Kung Lao najprostszy kombinacja z jugglem to: 1,1,2~spin, jump kick~dive kick, f+3~spin

Co w tłumaczeniu na X360 będzie: X,X,Y (od razu) dół, przód+X, góra, przód+B (przy uderzeniu przeciwnika), dół+B, (po wylądowaniu na ziemi) przód+A (i od razu), dół, przód+X

Co do odległości, to Adept ma całkowicie racje, przy czym w MK9 "Varies" pojawia się przy Stage Fatalities i do nich, przynajmniej ja, zawsze staję przy samym przeciwnikiem.

Co do innych odległości, to nie są one aż tak dokładne - np. Reptile dwa fatale ma niby na "Sweep", a każdy jeden można wykonać stojąc przy samym przeciwniku.

Przy fatalach, gdzie podają jako odległość "Jump", czyli de facto powinno wykonać się odskok od przeciwnika i tyle, tak naprawdę musisz zrobić 1 odskok, następnie PODEJŚĆ krok do przodu i klepać kombinację (!) - najlepszy przykład - Noob Saibot i jego Dół, Dół, Tył, Dół, Blok (d, d, b, blk) - jeśli nie podejdziesz krok do przodu po odskoku, to fatala nie zrobisz.

Z resztą pograsz, to się sam przekonasz.

Offline krzychu

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: Pare podstawowych pytań.
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 15, 2013, 02:05:50 pm »
O dziekuje bardzo. Trzeba teraz trenować Kung Lao :D
pozdrawiam!

Offline Anevis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 92
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cunston
Odp: Pare podstawowych pytań.
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 19, 2013, 10:21:09 pm »
Wakeup attack ma kilka klatek nietykalności, a więc odrazu nie możesz zaatakować. Często po tego typu wakeupach (głównie) projectilach np. rakieta Sektora przeskakujesz z jp (przeskok z pięścią na drugą stronę) i zaczynasz darmowe combo. Szkoda , że masz wersję na xboxa :S