Autor Wątek: d+4 - co to jest, jak to karać  (Przeczytany 3507 razy)

Offline Nice_Boat

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
d+4 - co to jest, jak to karać
« dnia: Września 02, 2011, 02:47:20 pm »
Ogólnie d+4 to świetny poke, natomiast wiele osób używa go jako anti-aira ponieważ obniża hitbox postaci do tego stopnia że trafienie jest możliwe tylko za pomocą ciosu który zbiera otg albo czegoś bardzo bliskiego (czyli np. jak ktoś skacze z jp to nie ma opcji żeby trafił vs d+4). Z tego powodu powstała jakaś dziwna legenda że Mileena ma świetną grę która uniemożliwia jumpiny... fakty są jednak takie że można ją spokojnie trafić za pomocą jk, który zbiera nawet postacie leżące na ziemi. Ktoś może powiedzieć - ale zaraz, zaraz - przecież po jk nie można jugglować, prawda? Otóż nieprawda, tutaj jest lista podstawowych zagrań (podstawowych = jestem pewien że wiele postaci może posadzić coś mocniejszego, więc zachęcam do eksperymentowania) które można wykonać po jk które weszło na postać z obniżonym hitboxem:
 
   BARAKA
    jk~charge (14%)
    corner: jk, chop chop, spin (26%)
    CYBER SUB-ZERO
    jk, instant far divekick (13%)
    CYRAX
    corner: jk, 3,3~net, b+2, ragdoll (25%)
    ERMAC
    jk~lift, jk~TP, ff, 12~push (35%)
    JADE
    jk, ff 4, GreenKick x2 (18%)
    JAX
    jk~airthrow (16%)
    JOHNNY CAGE
    jk~shadow kick (14%)
    KABAL
    jk~gas ball~spin, b+1,2,1, ff, f+4 (20%)
    KANO
    jk~ball/upball (17%)
    KITANA
    jk~fan, f+2,1, ff d+1 (24%)
    KUNG LAO
    jk~dk, ex-spin, ff 1, ff 2,4,1+3,2 (32%)
    LIU KANG
    jk~air fireball (13%)
    corner: jk, 33~flying kick (18%)
    MILEENA
    jk~roll, b+1,4, ff 4~bite (28%)
    NIGHTWOLF
    jk~shoulder charge (15%)
    corner: jk, d+1, hatchet, shoulder charge (20%)
    NOOB SAIBOT
    corner: jk~charge (14%), can corner combo with jk~ex-shadow upknee
    QUAN CHI
    jk~sky drop (13%)
    RAIDEN
    jk~torpeda (16%)
    REPTILE
    jk~slide (14%)
    SCORPION
    corner: jk, 3~spear, jp,f+2,1~TP (30%)
    midscreen: jk~airthrow, EX-hellfire (22%)
    SEKTOR
    jk~TP, jk~TP (22%)
    SHANG TSUNG
    jk, d+1~soul steal (22%)
    SHEEVA
    :(
    SINDEL
    jk~air fireball (14%)
    SMOKE
    jk~airthrow (14%)
    SONYA
    jk~airthrow (14%)
    any divekick combo
    STRYKER
    jk, 4 (15%)
    corner: jk, 3 (13%)
    corner: jk, d+4, baton sweep (14%)
    SUB-ZERO
    jk~slide (15%)

Offline Grodek118

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 564
    • Zobacz profil
Odp: d+4 - co to jest, jak to karać
« Odpowiedź #1 dnia: Września 02, 2011, 04:27:17 pm »
Może to być głupie pytanie ale nigdy nie wiem co oznacza jk.

Offline Nice_Boat

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: d+4 - co to jest, jak to karać
« Odpowiedź #2 dnia: Września 02, 2011, 04:47:08 pm »
jk = jumpkick, w tym przypadku pisałem oczywiście o tym wykonanym ze skoku po skosie, a nie z neutralnego skoku w górę.

Offline Semek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 664
  • MK X: PC ; Steam ID: Sem3k
    • Zobacz profil
  • PSN ID: semek84
Odp: d+4 - co to jest, jak to karać
« Odpowiedź #3 dnia: Września 02, 2011, 04:57:24 pm »
Patyk , żeby coś takiego wykonać musisz praktycznie wskoczyć jump kickiem na przeciwnika nogi. Sam staram się wyćwiczyć to zagranie u Kabala, ale cholernie ciężko po Jk~gas blast coś w ogóle dołożyć. Nomad dash jeszcze ujdzie, ale widziałem na YT jak ludzie  robią takie cuda :
Jk~gas blast~dash~F3,2~nomad dash~F3,2~EX tornado slam

O ile kombo jest proste to wciśnięcie F3,2 zaraz po jk~gas blast jest karkołomnym wyczynem jak dla mnie.

Offline Grodek118

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 564
    • Zobacz profil
Odp: d+4 - co to jest, jak to karać
« Odpowiedź #4 dnia: Września 03, 2011, 06:37:08 pm »
Ogólnie u Kabala mam problem z kombinacją F3 + 2 + dół przód 2