Autor Wątek: MK:Deadly Alliance  (Przeczytany 38308 razy)

Offline davidkoz

  • Moderator Globalny
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1628
  • Elder God
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« dnia: Września 02, 2006, 12:02:47 am »
Przeglądam i przeglądam i nie ma żadnego tematu, w którym poruszone jest coś o samej grze MK:Deadly Alliance. Przecież jest to pierwsza gra w pełnym 3D ( bo MK4 nie było, aż takie do końca w 3D - jak dla mnie oczywiście ).

Chcialem powiedzieć, że MK:DA jest o niebo lepsze od MK:Deception. A dlaczego ? Już tłumacze  :wink:

Mortal Kombat 5 dostaliśmy na konsole ps2 i xbox, dzięki czemu twórcy mogli się popisać inwencją twórczą i zrobili nam nieźle wyglądającego Mortala. Piękna grafika i piękna muzyka opiewała nieźle wyglądające areny, wręcz przepięknie dopracowane pod każdym względem.

Otrzymaliśmy do dyspozycji jednych z najlepszych postaci, jakie kiedykolwiek miały miejsce w całej serii MK: Scorpiona, Sub-Zera, Sonye, Shang Tsunga, Jaxa, Johhny Cage czy Reptila. W dodatku dostaliśmy nowe postacie, które naprawdę wniosły dużo do nowego Mortala. Były sprytnie, ciekawie i dobrze przemyślane. Kenshi jest chyba jednym z najlepszych nowych wojowników, który zagościł w sercach wielu wyjadaczom nowego Mortala. Nie miej Frost czy Li Mei. Dużo aby mówić, więc powiem jeszcze czemu lepszy od MK:Deception.

MK:Deception to taka wersja wg. mnie na siłe. Nie mamy już tutaj swoich ulubionych postaci. Dali za to nam nowych, nie pasujących całkowicie do tej gry zawodników: Darrius czy Dairou oraz Kobre, który wg. mnie to takie zastępstwo Johnnego Cage'a. Kilka stylów walki, które w przeciwieństwie do tych z MK:DA, są wogóle niepotrzebne i nie da się nimi grać. Mowa tutaj np. o drugim stylu Jade ( Kuo Shou ) czy Kabal'a ( Goju Ryu ) i jeszcze o wielu innych. Tak samo style z bronią. W MK:DA mieliśmy naprawde fajne, ciekawe style z bronią: Quan Chi i jego szable ( Broadswords ), Kitana i potężne wachlarze ( Steel Fan ), Nitara i te jej mini kosy ( Kama ). W MK:D mamy już dużo słabych styli i wiele się powtarza: Ermac'a, Havik'a, Ashrah'y, a także mało imponujące i wręcz podobne bronie Jade, Sindel, Hotaru oraz tragiczny styl z bronią Darrius'a.

Jedynym + są deathtraps w MK:Deception i większe tępo walki oraz to że mamy po 2 fatality oraz hara-kiri, a nie tak jak w MK:Deadly Alliance tylko po jednym fatalu. Niestety fatale nie wpływają na grywalność gry, więc ten fakt można też pominąć.

Wogóle w MK:Deception zawodnicy których mamy do dyspozycji są na siłe zrobione poprzez prośby fanów, ponieważ dawno nie bylo w MK takich wojowników jak Nightwolf, Ermac, Jade, czy Tanya. To nie było dobre posunięcie wg. mnie. No i po co przywrócili spowrotem Liu Kang'a ? Nie znam na to pytanie odpowiedzi.

W ogóle system walki nie uległ zmianą, jest identyczny do tego w piątej części. Jedynie co, to dostaliśmy Breakery oraz możemy wykonywać rzuty przy bloku. A więc kolejny minus Deception - ten sam system walki.

A więc podsumowując:

Zawodnicy: MK:DA > MK:D
Style: MK:DA > MK:D
Klimat: MK:DA > MK:D
Fatality: MK:DA < MK:D
Grafika: MK:DA > MK:D dlatego że już 6 część nie zrobiła takiego wrażenia jak jej poprzedniczka
Muzyka:MK:DA > MK:D i niezapomniany utwór promujący MK:DA Adema - Immortal
Areny: tutaj już jak kto uważa, dla mnie bardziej malownicze i ciekawsze są w MK:DA mimo to, że w MK:D są płapki.

Chciałem jeszcze dodać że w MK:DA grałem ok. roku, a w MK:D jakiś miesiąc i to dzięki Konquest'owi i mini grom.

Byłbym wdzięczny jeśli wy się podzielicie swoim własnym zdaniem na ten temat.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2010, 09:19:43 pm wysłana przez davidkoz »

Offline Dante

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 155
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #1 dnia: Września 02, 2006, 08:39:10 am »
Ja może już to pisałem, ale napisze jeszcze raz.
Mortala tworzą tylko i wyłącznie postacie.(I to właśnie dlatego Armageddon ma zdeklasować pozostałe Mortale) Tak więc faktycznie MK:DA pod tym względem wymiatał. Ale nie można zapominać, że grafika i cała reszta też się liczy. Deception miał znacznie lepszą grafe, lepiej wykonane Fatality, dwie mini gierki i tryb Conquest. Ja sądze, że oba te Mortale były sobie równe.
(plusy) MK:DA
-Postacie
-Pierwszy Mortal w pełnym 3D
(minusy) MK:DA
-Grafika
-Nudny Conquest
-Fatale
(plusy) MK:D
-Piękna grafika
-Mini gierki
-Fatality
-Conquest
(minusy) MK:D
-Postacie
-Stroje
-Noob-Smoke (chodzi mi o to, że wolałbym aby był osobną postacią.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Można to podsumować tak, MK:DA nie miał grafiki ani mini gier, a miał postacie. Natomiast MK:D miał grafike i mini gierki, ale nie miał postaci.
A więc mogę jeszcze dodać tyle, że Armageddon będzie miał jedno i drugie. Tak więc te dwa Mortale razem wzięte nie będą mogły sobie stanąć przy Armageddonie.

Offline davidkoz

  • Moderator Globalny
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1628
  • Elder God
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #2 dnia: Września 02, 2006, 10:48:44 am »
Po pierwsze to nie przyrównuje MK:Deadly Alliance i MK:Deception do MK:Armageddon, bo też wydaje mi się że 7 część będzie najlepsza. Mowa tutaj o 5 i 6 części Mortal Kombat.

Ja nie widze różnicy w grafice pomiędzy MK:DA, a MK:D. Dla mnie areny są o niebo lepsze w MK:DA, bo w Deception jest ich dużo i takie sztywne, nie klimatyczne jak dla mnie. To że są fatale lepsze w MK:Deception to już pisałem, że nie wpływa to na grywalność samej gry.

W MK:Deadly Alliance też był 2 gierki, może nie można było ich wybrać samemu, ale co kilka walk mogliśmy w nich uczestniczyć i np: takie rozwalanie jakiegoś przedmiotu było sycące czy odnalezienie loga MK w jednym z kilku kubków.

Offline Dante

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 155
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #3 dnia: Września 02, 2006, 10:54:56 am »
Wiesz ja mam PS2 i różnice między MK:DA i MK:D w grafice były dosyć spore. Nie wiem jak się to ma do wersji na XBOXA.

Offline davidkoz

  • Moderator Globalny
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1628
  • Elder God
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #4 dnia: Września 02, 2006, 10:59:17 am »
Ja też mam ps2 i w dodatku i MK:DA i MK:D. Wole grać w Deadly Alliance. Jak włańczam wybór postaci w Deception to mi się niedobrze robili, bo połowa jest tandetna i to wygląda tak że wybierasz np Kenshi'ego i nikt poza kilkoma wojownikami nie da sobie z nim rady. Postacie nie są w Deception zrównoważone. Nie mowie ze w MK:DA tez tak nie ma ale o wiele mniejszy jest ten dystans.

Kenhsi'ego dałem przykład tylko, żeby nie było. Ważniejsza jest grywalność od grafiki, jak dla mnie patrząc na areny są graficznie ładniejsze niż te w 6 części.

Offline Jarzyk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #5 dnia: Września 08, 2006, 05:40:41 pm »
MK: DA miał w sobie:
-fajne postacie (dobrze dobrane i nowe również świetne - Li Mei najlepsza),
-Test Your Might/Sight,
-ciekawe style walki (tylko Karate i Shotokan były identyczne!)

MK: D ma przeciwieństwa:
-mierne postacie (w tym nowe które w ogóle nie powinny być w MK może poza Hotaru i Kirą),
-Chess/Puzzle Kombat (bez sensu)
-podobne style walki (Shotokan, Shorin Ryu i Shinto Ryu albo Mugai Ryu, Kunlun Dao, Quadspade i Morning Star)

MK: DA i MK: D są do siebie przeciwne, wszystko mają odwrotnie (może poza laskami, czyli Kitaną, Mileeną, Jade, Tanyą i Li Mei - moje ulubione i wg mnie są  ładnie zrobione) więc - Armageddon powinien łączyć te pomnysły (ale tylko zalety). Jeżeli nie to poczekamy na MK8!

Offline sla

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 365
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #6 dnia: Października 23, 2006, 11:06:31 pm »
A wg mnie MK DA:

+ ożywił MK i MK 2
+ zaaplikował różne style walki
+ impel oraz zróżnicowana taktyka !!!!

- brak breakera (reversal dla niektórych postaci nie wynagradza tego)
- deathtraps

MK D:

+ deathraps
+ wielopoziomowe stage'e
+ konquest
+ puzzle i szachy
+ breaker
+ 2 fatale
+ hara-kiri !!

- brak impela :(((

Myślałem, że w Armageddonie to skorygują czerpiąc najlepsze elementy z serii - jednak się pomyliłem :(

Offline franqey

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 657
  • Szary eminencja
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #7 dnia: Października 25, 2006, 09:31:33 am »
W mk:da nie byłopostaci nie pasującej klimatem do mortala ( no , może poza mocapem ale nie czepiajmy się). Nowe postacie są genialne jak Bo rai cho moloch czy niatara. Stare postacie też są bardzo dobrze dobrane. Nie ma tego co mnie denerwowało w trójce i szóstce , a mianowicie klonów starych postaci pozbawionych osobowości jak ashrah czy ermac. Podobało mi się przebijanie bronią wroga i to że po odblokowaniu sub-zero ma swoją maskę.Areny bardzo ładne , choć faktychnie nieinteraktywne. No i przebijanie przeciwnika bronią też było fajne.
   Szóstka wygrywa jeśli chodzi o fatale ( choć niektóre są trochę wymuszone) , areny , minigry i konqest. Ale mortal to głównie postaci , i tutaj mam mieszane uczucia.Z jednej strony powrót do takich postaci jak kabal i baraka to dobry wybór , ponadto zrobienie z cipy zombiaka powiem przewrotnie tchnęło trochę życia w tą postać. Z nowych postaci godny uwagi jest chyba tylko havik i onaga. Reszta jest po prostu idiotyczna.Jak zobaczyłem sub- zero w masce szredera to tylko parsknęłem śmiechem , i starałem się odblokować strój alternatywny w nadzieji że to będzie jego stara maska , ale jak zobaczyłem to coś , nie pozostało mi nic innego jak przeżucić się na scorpa i barakę. Krótko mówiąc mk:da jest leprze ze względu na wspaniały wybur postaci. MK:D pod tym kontem kuleje , ale terz jest świetną bijatyką

Offline Maniak

  • Moderator Globalny
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 915
  • Właściciel strony mkpl
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #8 dnia: Października 25, 2006, 10:19:12 pm »
Ja uważam że MKDA był swietną gierką zresztą był to pierwszy mortal na nowa generacje konsol i robiło wrazenie!! Klimacior tez miał swoj!! A co do postaci to sa dobrze dobrane, jedynie nie lubie Nitary! A zachlany grubas mi nie przeszkadza jest fajna postacia ale wogle nim nie gram!!

MK Deception przebił MK DA, Areny tutaj zabłysneły, Trym Konquest oraz mini gierki!! Oraz nowe wykonczenie Hara-Kiri oraz to ze podzcas walki mozna kogos zepchnac lub nadziadz:-) Giera w warta swieczki, i mam nadzieje ze MK Unchained na PSP tez bedzie taki jak MK Deception.

W MK Armageddon podobaja mi sie ciosy w powietrzu, oraz masakrujaca lidzba postaci, Konquest i to chyba wszystko!!

Najbardziej z tych gier cieszyłem się MK Deception!! Giera wymiata, ale niestety gram w MKA z powodu lidzby zawodników:-)

Offline Hero

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 773
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 24, 2006, 12:56:47 pm »
Jak dla mnie Mortal Kombat DA jest dobry właśnie pod wzgledem postaci i dużej krypty. Ale w tym mortalu system walki jak dla mnie jest do bani. Zdecydowanie za wolno sie gra. Ciosy dochodzą po sekundzie od kliknięcia. (a w Deception odrazu). Ale to jest jedyny minus, lecz duży ponieważ gra już nie sprawia takiej frajdy jak w deception. W 6 pojawiły sie leprze areny, mini gierki i leprzy Konquest. Rzeczywiście niektóre postacie są idiotyczne: Ashrah, darrius czy Dariou. Lecz w deception więcej gram niż w deadly alliance. Jest leprze i gra daje większą frajde. :)
________FURY MK________

Offline Mileena

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 228
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #10 dnia: Października 18, 2007, 10:53:19 pm »
A propo krypty w mk:da, ktos wogule ja cala odblokowal??

Offline Hero

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 773
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #11 dnia: Października 19, 2007, 07:16:43 am »
Cytat: "Mileena"
A propo krypty w mk:da, ktos wogule ja cala odblokowal??

Ja już ją całą zgarnąłem  :) Ale spodziewałem sie czegoś innego na końcu

Offline Mileena

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 228
    • Zobacz profil
MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #12 dnia: Października 19, 2007, 08:50:21 am »
ja to sie jeszcze mecze ze zdobywaniem zetonow ^^'

Offline SeiferA

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Odp: MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #13 dnia: Września 07, 2008, 06:18:55 pm »
ludzie moze ktos mi napisze dokladnie krok po kroku jak wyemulowac Mortal Kombat: Deadly Alliance na jakims emulatorze PS2.

Offline 'Dranzer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 58
  • Let's Mortal Kombat Begin!
    • Zobacz profil
Odp: MK:Deadly Alliance
« Odpowiedź #14 dnia: Września 09, 2008, 07:36:10 pm »
ludzie moze ktos mi napisze dokladnie krok po kroku jak wyemulowac Mortal Kombat: Deadly Alliance na jakims emulatorze PS2.
Jeśli chcesz zagrać w Deadly Alliance na PC to będzie ciężko...:-\ Niestety MK: DA (ani MK:D, ani MK: SM, ani MK:A) nie obsługuje żaden emulator PS2. Przynajmniej o takim nie słyszałem...