Autor Wątek: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)  (Przeczytany 13401 razy)

Offline Coven

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« dnia: Sierpnia 03, 2013, 09:51:59 pm »
Witam!

Kenshi jest jak na razie jedyną ulubioną postacią w MK. Chciałbym się was poradzić, jaką taktykę stosować (m.in. jakieś sposoby na juggle, wake up'y, oraz jak nim grać^^) Opanowanie wszystkich kombasów to nie wszystko, tak więc was łucham. :)


btw. Czy Kenshi nie ma przypadkiem "chwytu" w powietrzu?


EDIT. MK to pierwszy silny pretekst do kupienia porządnego pada, czy taki pad od Xboxa 360 nadaje się do takich nawalanek?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 04, 2013, 03:23:18 pm wysłana przez Coven »

Offline johnx

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 05, 2013, 02:08:37 pm »
Na forum tylko jeden gracz potrafi dobrze grać Kenshim. Ale póki on się nie wypowie, mogę sam coś doradzić, bo trochę z nim grałem. Ja używam tylko Kabala, więc wszystko co napiszę stosuje się przede wszystkim przeciwko niemu, ale z resztą postaci chyba jest podobnie. Nie znam się za bardzo, więc będzie raczej w skrócie.

Zacznę od wakeupów. Jest to bardzo ważna kwestia. Kenshi ze względu na to jaką jest postacią, nie może pozwolić się do siebie zbliżyć. Jeśli przeciwnik jednak zrobi combo, jako wakeup attack można wykorzystać jeden z dwóch specjali: Spirit Charge (gdy przeciwnik atakuje na ziemi) oraz Rising Karma (gdy przeciwnik atakuje z powietrza). Jest to bardzo proste, jednak daje Kenshiemu dużą przewagę. Nie wolno jednak stosować tego notorycznie, bo lepszy przeciwnik w końcu zorientuje się o co chodzi i zacznie Cię podpuszczać abyś zrobił jeden z tych ciosów, po czym on go skontruje.

Juggle - nie spotkałem się jeszcze żeby jakiś Kenshi jugglował mnie po całej planszy. Mało tego, Kenshi jako postać która średnio nadaje się do ofensywy (przynajmniej z czego ja zauważyłem) nie musi sadzić potężnych combosów. Dobrze by było gdybyś umiał coś ok. 30% damage midscreen żeby ukarać przeciwnika, ale więcej raczej się nie przydaje.

Taktyka na walkę. Jak już mówiłem, Kenshim nie gra się ofensywnie. Przede wszystkim trzeba wywalczyć sobie drogę do końca planszy, gdzie jest najbezpieczniej. Stamtąd najlepiej atakować za pomocą Tele-Flurry, a gdy przeciwnik próbuje się przybliżyć, najlepiej użyć jednego z Telekinectic-Slash, które musisz opanować do perfekcji. Dlatego dobrze jest znać zamiary przeciwnika, aby właśnie tym specjalem nie pozwolić mu się przybliżyć. Ważną sprawą jest również corner, z którego dobry Kenshi wypuszcza przeciwnika z przynajmniej połową paska życia mniej.


Jak wspomniałem na wstępie, są to głównie moje obserwacje, w których mogą być błędy. Nie wiem, bo dawno nie walczyłem z żadnym Kenshim. Na Twoim miejscu oglądnąłbym nagrania z turniejów MK9. Jeden z najlepszych graczy, o ile nie najlepszy który gra tą postacią to Pig of the Hut i to tej ksywki radzę użyć przy poszukiwaniu filmików. Zawsze możesz też liczyć na wypowiedź Immortala, który właśnie tym Kenshim gra, ale trudno powiedzieć czy coś napisze, dawno go nie widziałem na forum.


A i jeszcze jedno
MK to pierwszy silny pretekst do kupienia porządnego pada, czy taki pad od Xboxa 360 nadaje się do takich nawalanek?
Nie. Mało tego, wg. mnie żaden pad nie nadaje się do tej gry. Najlepszym rozwiązaniem jest klawiatura. Ale jeśli jednak wolisz kupić pada, to na pewno nie tego od X360. Wiem co mówię, sam mam tą konsolę i przez kilka miesięcy grałem na tym padzie. Krzyżak jest koszmarny, NIC nie wychodzi tak jakbyś chciał. A co zrobisz jeśli nie masz możliwości płynnego poruszania postacią? Jeśli zamierzasz kupić tego pada tylko do MK9, to będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Jeśli zaś MK9 to gra, w którą pograsz z miesiąc, po czym ją odstawisz (czyli jeśli jesteś tzw. sezonowcem) i lubisz grać w gry inne niż bijatyki, pad na pewno się przyda, bo poza krzyżakiem jest niemal idealny.

Offline Coven

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 05, 2013, 02:57:11 pm »
Dzięki za wszystko.
Prócz wypowiedzi tutaj obejżałem na YT poradnik o nazwie Strategy Guide, który też sporo mi powiedział. Co do pada, akurat mam opcję porzyczyć sobie takiego od kolegi na parę dni, sprawdzę jak to będzie szło.

Offline sla

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 365
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 11, 2013, 11:39:31 am »
Kenshi może sadzić unbreakable combos (nie można zrobić brake'a). Wykorzystuje się w tym celu same specjale na dystansie. Raising Karma nie jest tylko na skaczących przeciwników. Spokojnie można wyłapać gościa, który jest blisko i od razu posadzić combo. Spirit Charge jest o tyle dobry jako wake up, że oddala od Ciebie przeciwnika i pozwala rozpocząć zoning.

Co do padów, to tylko pad od PS2 lub PS3. Co do klawiatury nie zgodzę się z Johnxem (:P) . Jak już sprawię sobie lapka i mk9 na pc to będę grał tylko na padzie.

Offline Coven

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 11, 2013, 12:40:32 pm »
Co do padów, to tylko pad od PS2 lub PS3. Co do klawiatury nie zgodzę się z Johnxem (:P) . Jak już sprawię sobie lapka i mk9 na pc to będę grał tylko na padzie.


A właśnie, że ma rację. Pograłem trochę na klawiaturze i mogę śmiało powiedzieć, że do MK jest to nalepszy kontroler. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 12, 2013, 01:55:02 pm wysłana przez Coven »

Offline sla

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 365
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 11, 2013, 03:19:39 pm »
Nie zgodzę się, ale niech każdy gra na tym na czym mu najlepiej. Z resztą nie wyobrażam sobie "uczenia się" gry od nowa specjalnie na klawiaturze. Za dużo godzin na padzie po prostu.

Wracając do tematu, popatrzyłem chwilę na Kenshiego i całkiem fajne opcje na MIDSCREEN:

1: jip, f32~RK, fash, f22b2 [29%]

2: jip, f32~RK, dash, f32~SC [30%]

3: jip, f22b1, dash, f32~RK, dash, f22b2 [38%]

4: jip, f22b1, dash, f32~RK, dash, f32~SC [39%]

Po NJP:

5: NJP, f32~RK, dash, f32~SC [27%]

Ogólnie jako ENDER w kombinacjach dobrze robią f32~SC i f22b2, bo rzucają przeciwnika na fullscreen (f22b2 nieco bliżej) i można trochę pozonować z TS na różnych odległościach albo TF.

Kenshi ma dosyć mocne opcje w kornerze, ale nigdy tego nie rozkminiałem i się nie uczyłem, więc chętnie podpatrzę kogoś mądrzejszego.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 11, 2013, 03:29:11 pm wysłana przez sla »

Offline Immortal

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 11, 2013, 06:25:25 pm »
Poprawię kolegę nieco odnośnie Kenshiego jako, że to moja postać.

Należy rozgraniczyć tryb offline od online, bo różnica jest spora. Jako, że mowa głównie o tym drugim od razu możesz zrezygnować z niektórych comb, bo na 85% je upuścisz.

Nie ma również większego sensu lecieć z low starterem po jip hicie (na bloku bez większego znaczenia i tak). Jak trafisz jip to lecisz:

f2,2,b1, RK, f2,2,b2 - 30% (33% z jip) jako najpewniejsze combo online Kenshiego.

Opcjonalnie jak już wyćwiczysz dobrze: f2,2,b1, f3,2, RK, F2,2,b2 (35% lub 38% z jipem).

Zakończenie B2 jest istotne, z uwagi na fakt, że jesteś bezpieczny na bloku. W przypadku zakończenia SC, które jest przydatne w konkretnych MU: Cage, Jax, Sonya, Skarlet i innych, których ofensywa opiera się na "get in" (z wyłączeniem Kabala, ta postać jest na tyle zepsuta, że zonowanie nie ma sensu w jego przypadku). Warto jednak pamiętać, że SC na końcu oznacza mniejszy sumaryczny dmg oraz to, że w przypadku bloku zjesz combo.

f3,2, RK, f3,2, SC lub f2,2,b2 jako zakończenie jest okej jeśli przeciwnik często blokuje górę. F3 ma dobry zasięg, ale jest dość powolny  (13 klatek jeśli mnie pamięć nie myli) jako starter.

Warto również zaprzyjaźnić się z d3 jako anit-crossup pomimo, że Kenshi ma bardzo duży hit-box to zastosowanie tej kombinacji obniża go bardzo znacząco przez co większość cross-upów w ogóle Cię nie chwyci.

Spektrum możliwości Kenshiego w cornerze jest duże. Nawet bez comba każdy przeciwnik musi respektować Twoje opcje w postaci SC (przebija większość 1,2 - zaledwie 8 klatek) i RK (jako AA działa doskonale). Istotny w tym przypadku jest spacing. Powinieneś stać "o krok dalej od podcięcia". Najsensowniejsze combo online w cornerze Kenshiego zapewniające przyzwoity dmg to:

f2,2,b1, 2,1,b2,3,RK, f2,2,b2 - 41% lub 44% z jip

Jednak wymaga ono idealnego timingu przy 3 i najczęściej właśnie w tym momencie będziesz je upuszczał (początkowo), możesz więc 3 pominąć i od razu przejść do RK, dmg spadnie o 3% odpowiednio, ale powtarzalność wzrośnie znacząco.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 11, 2013, 06:51:37 pm wysłana przez Immortal »

Offline Coven

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 11, 2013, 06:42:46 pm »
Poprawię kolegę nieco odnośnie Kenshiego jako, że to moja postać.

Należy rozgraniczyć tryb offline od online, bo różnica jest spora. Jako, że mowa głównie o tym drugim od razu możesz zrezygnować z niektórych comb, bo na 85% je upuścisz.

Nie ma również większego sensu lecieć z low starterem po jip hicie (na bloku bez większego znaczenia i tak). Jak trafisz jip to lecisz:

f2,2,b1, RK, f2,2,b2 - 30% (33% z jip) jako najpewniejsze combo online Kenshiego.

Opcjonalnie jak już wyćwiczysz dobrze: f2,2,b1, f3,2, RK, F2,2,b2 (35% lub 38% z jipem).

Zakończenie B2 jest istotne, z uwagi na fakt, że jesteś bezpieczny na bloku. W przypadku zakończenia SC, które jest przydatne w konkretnych MU: Cage, Jax, Sonya, Skarlet i innych, których ofensywa opiera się na "get in" (z wyłączeniem Kabala, ta postać jest na tyle zepsuta, że zonowanie nie ma sensu w jego przypadku). Warto jednak pamiętać, że SC na końcu oznacza mniejszy sumaryczny dmg oraz to, że w przypadku bloku zjesz combo.

f3,2, RK, f3,2, SC lub f2,2,b2 jako zakończenie jest okej jeśli przeciwnik często blokuje górę. F3 ma dobry zasięg, ale jest dość powolny  (13 klatek jeśli mnie pamięć nie myli) jako starter.

Warto również zaprzyjaźnić się z d3 jako anit-crossup pomimo, że Kenshi ma bardzo duży hit-box to zastosowanie tej kombinacji obniża go bardzo znacząco przez co większość cross-upów w ogóle Cię nie chwyci.

Spektrum możliwości Kenshiego w cornerze jest duże. Nawet bez comba każdy przeciwnik musi respektować Twoje opcje w postaci SC (przebija większość 1,2 - zaledwie 8 klatek) i RK (jako AA działa doskonale). Istotny w tym przypadku jest spacing. Powinieneś stać "o krok dalej od podcięcia". Najpewniejsze combo online w cornerze Kenshiego zapewniające sensowny dmg to:

f2,2,b1, 2,1,b2,3,RK, f2,2,b2 - 41% lub 44% z jip

Jednak wymaga ono idealnego timingu przy 3 i najczęściej właśnie w tym momencie będziesz je upuszczał (początkowo), możesz więc 3 pominąć i od razu przejść do RK, dmg spadnie o 3% odpowiednio, jednak powtarzalność wzrośnie znacząco.


Dzięki za wszystko, napewno nie tylko ja skorzystam z tego "poradnika". :)

Offline sla

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 365
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 12, 2013, 07:30:08 am »
@Immortal, i to jest treściwa porcja. Tego kornera muszę sprawdzić :)

Offline Coven

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 16, 2013, 03:17:15 pm »
Wciąż nie mogę sobie poradzić z wyjściem z bloku. Ktoś mnie atakuje, YEB! biorę blok i nie wiem jak sensownie z niego wyjść ;/

Offline sla

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 365
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 16, 2013, 06:04:43 pm »
Pytania:

1. kim gra przeciwnik?
2. co robi? - czy ciśnie krótkie kombinacje na bloku, czy np. przeskakuje nad tobą z piąchą (cross-jump punch) i próbuje sadzić kombinacje?

Ad. 1: Od tego przeciwko komu grasz dużo zależy jak powinieneś reagować, chodzi tutaj o poznanie poszczególnych match-upów, czyli taktyk na daną postać.

Ad.2: Nie ma uniwersalnej metody - jeśli to są cross-jumpy, to najprościej skontrować NJP, czyli neutral jump punch (u+1_2, czyli góra+dowolna piącha) - otworzy Ci to juggle'a. Możesz też próbować odskoczyć z nogą, ale z reguły coś wtedy łykniesz. Wtedy jeśli będzie knockdown, to możesz próbować jakiegoś wake-upa.

Jeśli mówimy o walce przeciwko np. Johnny Cage'owi no to sprawa się komplikuje, bo akurat on ma specjalny string, którym jailuje przeciwnika (praktycznie nic nie można zrobić i łykasz cheap damage na bloku).

Napisz coś więcej - przeciwko komu masz problemy?

Offline Coven

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 16, 2013, 06:20:27 pm »
Chodzi mi o to, że jak ja jestem na bloku, a przeciwnik stoi koło mnie i napierdziela jakieś combo, to jak najlepiej otworzyć sobie drogę na własny atak?

Głownie trenuję na EXPERT Ladderze, raz doszedłem do Szaj-Sunga i na tym się skończyło.
Ogólnie chodzi mi o to, co napisałem w pierwszym zdaniu. :)

Offline sla

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 365
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 16, 2013, 06:41:46 pm »
No to jak cię ciśnie na bloku, to zawsze znajdzie się małe okienko, żeby wyprowadzić swój atak. Spróbuj np. Spirit Charge odepchnąć przeciwnika lub tak jak pisałem wyżej, odskoczyć z nogą lub samemu zrobić cross-jump i wyjść z własną kombinacją. A jeżeli zaczniesz zbierać, a masz naładowane dwa paski, to zbreakerujesz.

Offline Immortal

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 16, 2013, 09:30:04 pm »
Wciąż nie mogę sobie poradzić z wyjściem z bloku. Ktoś mnie atakuje, YEB! biorę blok i nie wiem jak sensownie z niego wyjść ;/

He? Czy Ty aby na pewno grasz Kenshim?

Trudno uwierzyć, że masz nim problemy na bloku. Opcji masz kilka, do wyboru:

1. SC przebija większość starterów (8 klatek) i chwyta każdą lukę w combie.
2. Wszystkie specjale Kenshiego mają pełny armor w wersji EX, idealne na wyjście z pressingu.
3. Cross-upy ubija się D,3 obniżasz hitbox na tyle, że prawie nic Cię nie chwyta. 100% pewność daje EX RK, wymaga jednak dobrego wyczucia.

Żaden normalny przeciwnik nie wybierze Cage'a, Jaxa, Sonya'i (w jej przypadku należy uważać na EX cartwheel) czy innej bazującej na "get in" postaci, to jest czyste samobójstwo (dla przykładu MU z Cagem to 8-2). Nic nie mogą zrobić. Ty się tylko cofasz i odbijasz jakiekolwiek próby dostania się na bliską odległość, żadna z tych postaci nie ma sensownych opcji na dostanie się w pobliże Kenshiego.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2013, 09:32:02 pm wysłana przez Immortal »

Offline Coven

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 16, 2013, 09:33:56 pm »
Wciąż nie mogę sobie poradzić z wyjściem z bloku. Ktoś mnie atakuje, YEB! biorę blok i nie wiem jak sensownie z niego wyjść ;/

He? Czy Ty aby na pewno grasz Kenshim?

Trudno uwierzyć, że masz nim problemy na bloku. Opcji masz kilka, do wyboru:

1. SC przebija większość starterów (8 klatek) i chwyta każdą lukę w combie.
2. Wszystkie specjale Kenshiego mają pełny armor w wersji EX, idealne na wyjście z pressingu.
3. Cross-upy ubija się D,3 obniżasz hitbox na tyle, że prawie nic Cię nie chwyta. 100% pewność daje EX RK, wymaga jednak dobrego wyczucia.

Żaden normalny przeciwnik nie wybierze Cage'a, Jaxa, Sonya'i (w jej przypadku należy uważać na EX cartwheel) czy innej bazującej na "get in" postaci, to jest czyste samobójstwo (dla przykładu MU z Cagem to 8-2). Nic nie mogą zrobić. Ty się tylko cofasz i odbijasz jakiekolwiek próby dostania się na bliską odległość, żadna z tych postaci nie ma sensownych opcji na dostanie się w pobliże Kenshiego.

Lama ze mnie. ;P