Autor Wątek: Mortal Kombat HD Arcade Kollection - anulowany projekt  (Przeczytany 2666 razy)

Offline Malvado

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 419
  • The Next Big Thing
    • Zobacz profil
  • PSN ID: KaziorPL
Mortal Kombat HD Arcade Kollection - anulowany projekt
« dnia: Marca 09, 2019, 12:46:33 pm »

Jeszcze przed zapowiedzią Mortal Kombat: Arcade Kollection kilka zagranicznych sklepów umieściło w swojej ofercie Mortal Kombat HD: Arcade Kollection. Chociaż wiele osób sądziło, że to zwykły błąd w tytule, to jednak po latach Other Ocean Interactive, przyznało, że tworzyło remake pierwszej trylogii. Mająca się ukazać na PS3, XBOX360 i PC, kolekcja została jednak anulowana.

Mortal Kombat HD: Arcade Kollection miało zawierać pierwsze trzy części gry - Mortal Kombat 1, Mortal Kombat II i Ultimate Mortal Kombat 3 - wszystkie posiadające zupełnie nową grafikę, wraz z innymi aktorami odtwarzającymi wojowników oraz nową oprawę dźwiękową. Zgodnie z wiadomościami podanymi przez serwis Gamespot, gra miała się ukazać w wersji cyfrowej na PS3, X360 i PC dokładnie 16 listopada 2010 roku - czyli na około pół roku przed rebootem serii w kwietniu 2011 roku.
 

Od tamtej pory na temat projektu panowała absolutna cisza. W maju 2011 roku została oficjalnie zapowiedziana gra Mortal Kombat Arcade Kollection - jednak to już nie ta sama gra na którą wszyscy czekali. Nie była to odświeżona, podniesiona do HD trylogia Mortal Kombat lecz kompilacja pierwszych trzech gier w wersji automatowej. Do tego w każdą z gier mogliśmy toczyć pojedynki online, rekordami chwalić się w sieciowych rankingach, a całość dostała również wsparcie dla trofeów. Po pewnym czasie fani jednak zauważyli, że zapowiadana na 'arcade perfect' kompilacja różni się nieco od automatowych wersji - między innymi zmieniono odgłosy oklasków na arenie The Courtyard, czy dźwięk przy trafiającej błyskawicy - ciosie specjalnym Raidena.

Nigdy jednak nikt nie powiedział w wprost na jakim etapie prac był projekt zanim go anulowano. Opierając się jednak na informacjach udzielonych przez grafików pracujących nad grą, była ona prawie na finiszu prac, zanim podjęto decyzję o wyrzuceniu jej do kosza.

3 czerwiec 2011 - John Montenegro (grafik Other Ocean) udostępnił na swoim blogu screeny prosto z gry - zakończenia i biografie postaci, wygląd menu.


16 października 2012 roku a następnie 19 lutego 2013 - Jeremy Kohar (kolejny grafik zatrudniony w Other Ocean) umieszcza na swojej stronie trójwymiarowy model Kano, a następnie model głowy Mileeny i klatki z Animality Strykera, Liu Kanga i Cyraxa. Na pytanie jednego z fanów odpowiedział następująco:

Cytuj
"Wow! mały Kano w rogu to trójwymiarowy render? Nad iloma postaciami pracowałeś?"
"Właściwie to ten mały obrazek Kano to fotografia nowego aktora. Oryginalny plan zakładał zdygitalizowanie wszystkich aktorów i wymodelowaniu wszystkich elementów tła, w tym postaci w tle.
Przy pracy nad projektem modelowałem Kano, Mileene/Kitanę i kilka rzeczy na planszy The Pit. Byłem także odpowiedzialny za wklejenie tekstur Shao Kahna w tła (MK2 i UMK3) i większość Animality w UMK3. Później miałem modelować Sonyę, ale projekt został zawieszony."


3 maja 2014 - Tanea Brooks, odpowiedzialna za make-up aktorów podczas sesji, udostępniła wiele zdjęć zza kulis - pokazujące nowych aktorów którzy brali udział w projekcie. Jest ich bardzo dużo - link do albumu jest tutaj.
 

6 listopada 2015 - głos zabrał jeden z ojców serii - Ed Boon, publikując na twitterze ciekawy wpis:


Cytuj
"Kombat w wysokiej rozdzielczośći... pewnego dnia umieszczę artykuł wyjaśniający dlaczego MK HD nigdy sie nie ukazało..."


W 2013 roku grupka zapaleńców (nie majaca nic wspólnego z Netherrealm Studios) postanowiła jednak stworzyć remake Mortal Kombat w HD. Projektem zainteresowało się Warner Bros, a w 2016 roku ekipa miała już grywalną wersję demo na silniku MUGEN, którą zaprezentowano Boonowi. Cała prezentacja mimo, iż spodobała się włodarzom Warner Bros to jednak uznali oni, na ten moment, projekt za zbyt kosztowny i bali się że pieniądze mogłyby się nie zwrócić. Poproszono ich, aby spróbowali w kolejnym roku.

Grupa zmieniła silnik gry - używając GameMakera, gra nie miała tyle błędów co na silniku MUGEN. Wersja alfa została złożona z tych samych nagrań, spriteów co wersja arcade, więc ekipa była w stanie odtworzyć ile dokładnie klatek ma mieć każdy cios, ruch, dzięki czemu gra stała się bliższa oryginałowi.
 

Mimo to zespół chciał czegoś więcej i postanowił zatrudnić zespół programistów by od samego początku projektować silnik gry. Zgodnie z źródłem DSOGaming, zespół wynajął własny zespół programistów, ponieważ koszt korzystania z dobrze znanego studia do zaprogramowania gry był zbyt kosztowny.

Cytuj
"Zatrudniając własny zespół deweloperski, grupa mogłaby znacznie częściej informować zmianach w grze, a cena za produkcji gry byłaby znacznie niższa. (...) Zespół zdecydował, również o zmianie nazwy z Mortal Kombat HD na Mortal Kombat Returns. Gra zawierałby oryginalny gameplay Mortal Kombat, ale zbudowany od podstaw w celu stworzenia większej ilości klatek animacji, aby uzyskać bardziej nowoczesną grę. (...) Dodatkowe animacje nie wpłynęłyby negatywnie na rozgrywkę, sprawią, że animacja będzie bardziej płynna." (źródło)

Twórcy opracowali również masę narzędzi, które miały pomóc im w jak najlepszym odwzorowaniu oryginału. Co więcej wraz z remakiem pierwszej części gry, grupa planowała odświeżyć kolejne części gry - Mortal Kombat 2 i Ultimate Mortal Kombat 3. Warner Bros jednak po raz kolejny odmówił.

Cytuj
"Pod koniec sierpnia ponownie stanęliśmy przed Edem Boonem, tym razem prezentując grywalną wersję Mortal Kombat Returns. Edowi bardzo się ona spodobała i wkrótce po tym polecił kierownictwu WB, żeby skontaktowali się oni by porozmawiać z nami o partnerstwie, by wydać grę.
Po obejrzeniu gry i analizie zespołów produkcyjnych, finansowych i sprzedażowych w Warner Bros, zespół odebrał telefon: "Wasz projekt zmierza w kierunku zielonego światła".
Po około tygodniu odebraliśmy kolejny telefon: "Przepraszamy, ale zdecydowaliśmy się pójść w innym kierunku i nie będziemy potrzebować twojej grupy. Nie możemy ufać rozwojowi tak ważnego projektu zespołowi bez ukończonych gier". Miało to miejsce w połowie stycznia 2018 roku. (źródło)

Grupa postanowiła udostępnić prototypowe wersje ich remake'u. Pierwsza to wersja opracowana w GameMaker - jak twierdzi DSOGaming, jest to wersja płynniejsza, posiadająca więcej klatek. Zawiera ona Scorpiona i Sub-Zero.
Druga wersja posiada do wyboru tylko Sub-Zero, jest to najnowsza wersja gry, opracowana na silniku Unity.
Obie gry można pobrać wchodząc na linki na blogu (nie umiałem wrzucic tutaj jako hiperłącze :/)

Wersja GameMaker
Wersja Unity



Ekipa już nigdy później nie otrzymała żadnego oświadczenia dlaczego ich projekt anulowano. Być może Netherrealm samo tworzy odświeżone wersje pierwszej trylogii Mortal Kombat, gdyż od jakiegoś czasu krążą plotki że gry mają zostać dodane jako jeden z trybów do Mortal Kombat 11 (coś jak Arcade History w Tekken 5). Pozostaje jedynie trzymać kciuki, aby ta telenowela się wreszcie skończyła, a gracze dostali w swoje ręce porządny remake pierwszych części gry.

 
petanorech, 2019
Zakaz kopiowania bez zgody autora
https://ultimatemk.blogspot.com/