Autor Wątek: Mortal Kombat 12  (Przeczytany 4455 razy)

Offline Nazwa użytkownika:

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwca 11, 2023, 10:16:31 pm »
Cytuj
będzie postać kameo, której wcześniej nie dało się "kontrolować" (w domyśle chyba "nie była grywalna", ale była obecna w którejś z poprzednich gier).

Enenra ;) dziwnym ruchem było nie pociągnięcie tej postaci dalej.
Motaro i Kintaro byli chyba grywalni w MK Trilogy.

Cytuj
Tutaj ten filmik, gdzie kaszkiet mówi o tym, że kameosy będą ZAWSZE
no to tej decyzji nie rozumiem. 2 na 2 było fajną opcją, ale jak postacie były w pełni grywalne, a to tutaj to ani 2 na 2 ani 1 na 1. Fajne jako dodatek, poza tym słabo wygląda "Scorpion wins" kiedy obok stoi Sub Zero z głową przeciwnika.

Cytuj
Jax ma najgorsze fatality z możliwych, które nie ma żadnego logicznego uzasadnienia, ale jako kameo sprawdza się dość dobrze. Tylko biega trochę jak w tym friendshipie Strykera z mk3 xDDDD
To fatality jest debilne jak większość z MK3, ale tu zostało zrobione na tyle dobrze, ile się dało. Pewnie przywrócą też te z MK2, tak jak wcześniej przywrócili wszystkie jako Brutality.

Cytuj
bo design zobaczyliśmy wszędzie klasyczny na maxa, ciosy tak samo, fatality też. Przez to, że te stroje są klasyczne, to wyglądają na trochę wersję beta tych postaci. Coś nieprzystającego do obecnych standardów graficznych. To był też mój zgrzyt, który widziałem już przy gameplay trailerze.
Coś za coś - nie ma pomysłu na postać, więc albo wylatuje, albo wstawiamy taką, jaka była.

Offline ender

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
  • PSN ID: ender139
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwca 12, 2023, 05:27:11 pm »
no to tej decyzji nie rozumiem. 2 na 2 było fajną opcją, ale jak postacie były w pełni grywalne, a to tutaj to ani 2 na 2 ani 1 na 1. Fajne jako dodatek, poza tym słabo wygląda "Scorpion wins" kiedy obok stoi Sub Zero z głową przeciwnika.

To jest po prostu 1 na 1. Ja sobie to wyobrażam tak, że siedzieli tam w tym studio i mówią tak: W 11 było tak, że można było sobie dopasować ciosy dla postaci, ale dużo z tym roboty, bo to i nawymyślać się trzeba, i nie wiadomo jak to zrobić, żeby było sprawiedliwie. To teraz zrobimy tak, że każdy może sobie dobrać ciosy z tego samego zestawu. Co kto chce. A jak to uzasadnić. No wskoczy inny gość i uderzy. Skrypty już mamy do tego. Fani to tam chcą każdy innej postaci, to się ucieszą, że jest ich wielu. Sentyment jest teraz na czasie to ich ubierzemy w stare szmaty.

Mnie się to nie widzi, ale ja nie lubiłem też tego doboru ciosów w 11. Jakoś taka patchcordowość mi nie leży. Ja bym wolał mieć jedną konkretną. Ale rozumiem, że to urozmaica rozgrywkę i pewnie jakbym był kilkanaście lat młodszy i miał więcej czasu, to bym w to wsiąknął.

A teraz napiszę o moim spojrzeniu na całą grę.

Generalnie dla mnie liczy się grywalność, potem fabuła, a na końcu grafika. Grywalność zapowiada się dobrze. Ten sam schemat ciągnięty od dziewiątki, ale co część lekko modyfikowany. I dobrze, raz, że mi to odpowiada, a dwa nie ma czegoś takiego jak w tekkenie, że jak się raz nauczyłem grać postacią, to już na niej chyba z 5 odsłon ograłem.

Bardzo mnie smuci pozostawienie fatal blow. Dla mnie byłoby to akceptowalne jedynie jako ekstremalne wykończenie kombosa na koniec walki, będące równocześnie wykończeniem postaci. Na zasadzie, przeciwnikowi zaczyna świecić się danger, robisz 25% kombo i wtedy możesz to odpalić. Na koniec widzisz truchło oponenta, który już nie wstaje. No niestety, jest jak jest. Za to już lepiej, że są to Xray-e a nie te komiksowe scenki z poprzedniczki.

Dziwi mnie powrót do trzech pasków. Moim zdaniem to podzielenie na dwa paski do ataku i dwa do obrony było dobre.

Co do postaci to ogólnie jest OK. Jedynie razi mnie tym razem Kenshi. Jak widzę jak tnie tych swoich przeciwników mieczami, to mi się to głupie wydaje. Lepiej by było jakby tylko ten jego demon używał miecza. On mógłby go sobie nosić i używać do wykończeń.

Brutality zawsze na proposie. Jak dla mnie mogłyby zupełnie wyprzeć fatale i odzyskać swą właściwą nazwę.

O historii nic właściwie nie wiemy. To, że sub i scorp są w tym samym klanie mnie nie rusza. Pewnie i tak się rozstaną. Tak jak już ktoś tu pisał, też  stawiam, że okaże się wszystko dąży do podobnego stanu jak poprzednio. Że jednak nad czasem nie można w pełni zapanować.

Dziwi mnie trochę koncepcja, że Liu jest równocześnie strażnikiem czasu i obrońcą ziemi. Jak sobie pomyślę o zakończeniu 11, to z jednej strony mam trzydziestoletniego? Liu, a z drugiej wielowiekowego czarodzieja. Sposób jaki by patrzyli na czas musiałby się różnić. Liu faktycznie spośród całych eonów koncentrowałby się jedynie na czasach jak poznał swoją dziewczynę, ale Shang mógłby wybrać zupełnie inny okres dla siebie.

Moim zdaniem gra będzie dobra. Czekam na więcej.

Offline savel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwca 12, 2023, 07:59:45 pm »
W sumie w prawie 100% mogę się podpisać pod tym co piszesz Purple Rain. Co do grafiki po dłuższym czasie wyklarowuje mi się takie stanowisko: technologicznie 9/10, design 7/10. Tak jak pisałem im dokładniej obserwuje detale, lepszej jakości gameplaye to śmiem twierdzić, że to naprawdę jedna z bardziej spektakularnych obecnie gier. Ale design.. koncepty. Były lepsze w 11. To co mi przeszkadza od początku to przede wszystkim nijakie sylwetki postaci. Postaciom z MK11 można zaczernić sylwetkę (jak pokemonom) i rozpoznasz co to za postać. Tutaj połowa postaci ma podobny shape. Druga sprawa, mało charakterystyczne twarze. Wszyscy sprawiają wrażenie że mają podobny wiek.

Offline savel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwca 12, 2023, 08:17:51 pm »
Warto też porównać grę do konkurencji:
https://www.youtube.com/watch?v=rid3nClvQsk - masakra MARKETING OPARTY NA DUPACH WOJOWNICZEK... jak ja się cieszę, że MK dorosło.
https://www.youtube.com/watch?v=9j1pbcy9dOI

Nie wiem czy jest jakikolwiek gatunek gier w których jeden produkt tak totalnie dystansuje konkurencję.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2023, 08:21:59 pm wysłana przez savel »

Offline Nazwa użytkownika:

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwca 13, 2023, 07:32:44 am »
Cytuj
Brutality zawsze na proposie. Jak dla mnie mogłyby zupełnie wyprzeć fatale i odzyskać swą właściwą nazwę.
Te brutality już w MKX wyglądały tandetnie i kiczowato, a to, że trzeba spełniać do nich jakieś warunki, kompletnie je dyskwalifikuje. Są za szybkie, wykonane byle jak i nie dające żadnej satysfakcji, a ich poziom wykonania to jest jakieś MK2, może MK4. Brutality powinny wyglądać przynajmniej tak, jak zrobili teraz klasyczne fatality, a najlepiej przywrócić je po prostu do spuszczania solidnego wpierdolu.

Podobno zmienili silnik, a MK1 wygląda jak nakładka na poprzednie dwie części, już teraz widać, że nawet cięcia modeli i dziury są dokładnie te same co w MKX (idealne połówki głów i ciał, idealnie równe odcinanie twarzy, dziura w klatce piersiowej), a w fatality Kitany postać nie jest cięta, tylko po prostu znika - to wygląda dramatycznie źle.

Jeśli wszystko jest na lepszym poziomie, to takie kiczowate rzeczy odstają od reszty, wyglądają jak robione na odpierdol i zaniżają odbiór całości.

Póki co widzę chłam na poziomie MKX i straciłem kompletnie zapał do tej gry - z jednej strony dobrze, bo i tak zagram dopiero po wydaniu całości, więc czekanie na kompletną wersję nie będzie takie męczące ;)

Dawno temu był jakiś przeciek, że w MK1 pojawią się wszystkie postacie ze wszystkich poprzednich części - nie zdziwię się, jeśli to będzie prawda i wleci bardzo dużo Kameo (w pierwszym DLC ma być 5 dodatkowych). Nadal twierdzę, że nie będzie dubli postaci z głównego zestawu, nawet Sub Zero nie jest zdublowany - prawdopodobnie jeden to Bi han, drugi to Kuai Lang.

Offline PurpleRain

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwca 13, 2023, 01:26:33 pm »
Dawno temu był jakiś przeciek, że w MK1 pojawią się wszystkie postacie ze wszystkich poprzednich części - nie zdziwię się, jeśli to będzie prawda i wleci bardzo dużo Kameo (w pierwszym DLC ma być 5 dodatkowych). Nadal twierdzę, że nie będzie dubli postaci z głównego zestawu, nawet Sub Zero nie jest zdublowany - prawdopodobnie jeden to Bi han, drugi to Kuai Lang.

Co do pierwszej części cytatu. Yep - pewnie tak będzie. Zrobią kameo fest i wszyscy będą zadowoleni.
Co do drugiej części i dubli. No tutaj nie i to nawet Edward potwierdził. Stawiam, że klasyczne postacie: Scorpion, SubZero, Sonya, Kano, Jax (oby nie), Kung Lao, Raiden, Lucjan, MOOOŻE Reptile - będą zarówno w main jak i kameo rosterze BO TAK. I nie będzie to relevant dla story ani dlatego, że grasz dwoma różnymi Sub Zero. Ot, coś tak niekanonicznego jak zwykłe mirror matche.

No i coraz więcej znaków wskazuje na to, że Scorpion to Kuai Liang, a Hanzo schowany do szafy xD
1) słowa Boona, że Scorp i Sub Zero to bracia
2) wywiad Boona, gdzie odnosi się do Scorpiona jako "yellow ninja guy"
3) brak zaprezentowanego Scorpiona w pierwszym rzucie - czyli pewnie jego introsy sugerują coś, czego nie powinniśmy JESZCZE wiedzieć. Tak samo długo chowali Kitanę w MK11, bo miała sztylet Mileeny i fani się zagotowali jak knedle
« Ostatnia zmiana: Czerwca 13, 2023, 02:19:30 pm wysłana przez PurpleRain »

Offline savel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwca 13, 2023, 07:52:48 pm »
Podobno zmienili silnik, a MK1 wygląda jak nakładka na poprzednie dwie części, już teraz widać, że nawet cięcia modeli i dziury są dokładnie te same co w MKX (idealne połówki głów i ciał, idealnie równe odcinanie twarzy, dziura w klatce piersiowej), a w fatality Kitany postać nie jest cięta, tylko po prostu znika - to wygląda dramatycznie źle.

A co ma silnik do tego ile natłukli modeli? Pamiętaj, że masz co najmniej 25 postaci. Każdy niestandardowy fatal, w których tniesz postać inaczej to dodatkowy model i tekstura x 25 (Celowałbym, że 3tygodnie pracy jeden osoby). Musisz iść na kompromisy. MK jest i tak zupełnie obłędny jeśli popatrzysz na ilość i jakość assetów. Porównaj to do jakiejkolwiek innej bijatyki. Animacje do MK11 robiło kilka fabryk assetów jak oglądałem creditsy, bo to są odjebane ilości.

Zmiana silnika (zakładam że w obrębie wersji Unreala) to inne ficzery oświetlenia, masę różnych ficzerów w shaderach - zauważ jak reagują teraz materiały na światło (koszula Cage'a, ten strój klasycznej Sonii).  Jeśli chodzi o Unreal to ok w nowej wersji, może pare ułatwiaczy się pojawiło, ale w dużej części to zmiany w samym rendererze i tak pod każdą produkcje trzeba zrobić mase własnych tooli, bo to łysy, uniwersalny silnik.

Offline Ninja-Spectre

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 640
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwca 14, 2023, 01:15:30 pm »
Jak dla mnie trochę rozczarowujące. Za bardzo wtórne. Znowu wracamy z historią do początku? Po co ? Przecież Mk9 było grą, która wracała do początku, przechodzilismy fabularnie przez pierwsze 3 turnieje, mieliśmy niemal wszystkie klasyczne postacie i powrót do walki w 2D. Można było iść dalej - wymyśleć jakieś mroczne bóstwo na finałowego bossa, więcej nowych postaci, jakieś powroty tych co się nie załapały w poprzednich częściach. Albo cofnąc się o ileś tam lat przed 1 turniejem, też byłoby ciekawie. System walki też jakoś rewolucyjnie nie wyglada, z grubsza podobny jak w poprzednich częściach. Te kameosy, czy jak im tam, mnie nie ziębią ani parzą.

Design Sub-Zero mnie się w ogóle nie podoba - po co ten fryz ala samurajski. I rzeczywiscie jakiś za drobny (chociaż w MK 3D lubili przesadzać w 2 stronę) i jakiś za młody (tu sprawia wrażenie jakby miał z 18-20 lat).  Scorpion tez już się przewija w tych trailerach i niestety wygląda podobnie.



Offline PurpleRain

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #83 dnia: Lipca 06, 2023, 09:55:39 pm »
:)

Offline Ninja-Spectre

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 640
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #84 dnia: Lipca 06, 2023, 11:43:35 pm »
No tak jest kolejny trailer i kolejne postacie, jak zobaczyłem Smoke'a to stwierdziłem, że jednak design Sub Zero nie jest taki najgorszy... Rain też niespecjalnie porwał, chociaż tutaj jest trochę kontynuacja tego księciowego stylu kontynuowanego od MK 3D. Cyrax i Sektor fajnie, ale to tylko te cameo, a tam są klasyczne stroje, więc jako główne postacie zapewne będą wyglądać gorzej.

Offline ender

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
  • PSN ID: ender139
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #85 dnia: Lipca 07, 2023, 08:08:03 am »
Cyrax i Sektor fajnie, ale to tylko te cameo, a tam są klasyczne stroje, więc jako główne postacie zapewne będą wyglądać gorzej.

Ja tam za robotami nie przepadam, więc jeśli mają być głównymi postaciami to wolałbym, żeby byli ludźmi.

W sumie pokazali tylko 2 postacie, nie licząc cameo. Coś wolno im to idzie w porównaniu z promocją poprzednich części. Oby to był zabieg marketingowy, a nie zwiastun małej liczby postaci w pierwszej wersji  ;)

Offline Filx

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
  • MKX: PS4
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #86 dnia: Lipca 07, 2023, 08:51:54 am »

W sumie pokazali tylko 2 postacie, nie licząc cameo. Coś wolno im to idzie w porównaniu z promocją poprzednich części. Oby to był zabieg marketingowy, a nie zwiastun małej liczby postaci w pierwszej wersji  ;)

Mają być 24 w main rosterze (Shang prawdopodobnie 25) i 16 w kameo.

Offline PurpleRain

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #87 dnia: Lipca 07, 2023, 09:50:32 am »
Dobra, to teraz trochę więcej niż emotikonka.

No co tu dużo gadać. Ten trailero jest 1923854 razy lepszy niż pierwszy. I nie mówię tak tylko dlatego, że ujawnili Raina (dość szybko, ciekawe). Chociaż to też pewnie jakoś tam wpłynęło na ocenę końcową.

Nowy design i playstyle Smoke'a też mi się podoba. Liczba ninjów w końcu będzie się zgadzać, bo nie wierzę, że nie będzie Reptile, a Ermac zleakowany jako KP1. Obstawiam Noob Saibota jako KP2 i wtedy mamy już wszystkich. No dobra, Tremor jeszcze, ale on będzie kameosem najprawdopodobniej.

Co do Raina teraz, to jestem optymistycznie nastawiony do tego, że teraz jest naczelnym magiem Outworld. Łechta to zapewne jego próżność, więc liczę, że w introsach i w story będzie pare ciekawych smaczków. Liczę też niezmiennie na jakiś jego relationship z Kitaną XD Mam tylko nadzieję, że jego rola w story nie ogarniczy się do obskoczenia wpierdolu parę razy, żeby popchnąć fabułę i wątki good guyów do przodu.

Na pewno więcej o designie i playstyle napiszę jak wyjdą dedykowane im kombat kasty, ale tak jak mówię - jestem optymistą.

Scorpion - weźcie mu kurwa usuńcie ten jebany tatuaż z ramienia XDDDD poza tym do designu nie ma się o co przyczepić. Nadal nie wyjaśnili kim jest Scorpion w tym timelinie, ale to na 99% Kuai Liang. Moveset bardzo spoko, Ot, klasyczny Scorpion, bez udziwnień. Fajny też jako kameo. Zawsze Scorpiona lubiłem, więc pod kątem tego jak wygląda w grze, w sensie playstylowym, jest spoczko.

Johnny - jestem fanem odebrania mu tej pierdolonej zielonej poświaty. Super ruch. Hype-meter też bardzo fajne i pasujące do niego jako postaci. Strong statement teraz będzie, ale to chyba najlepszy Johnny w serii. Jerk, a nie przykładny tatuś. Ale też bardzo ładnie zrobiony pod kątem wizualnym, czuję vibe Hanka Moody'ego, a jednocześnie widać, że to nadal zręczny wojownik, który może rozjebać najlepszych.

Co do kameosów to spodziewane. Ze względu na animacje fatality (choćby Smoke'a) ciężko by było pociąć robotyczną maskę. Trochę szkoda, że Sektor po raz kolejny obchodzi się smakiem, no ale może w następnej grze :) a jako kameo nasze cyborgi pasują. Tak samo Frost, która pewnie jest jedną z "obscure" fighterów, o których mówił Boon. No, taka obscure, że była w poprzedniej grze XD no ale tutaj to przynajmniej klasyczna Frost, taka jaką lubię - tak, ja jestem jedną z tych niewielu osób na świecie, która bardzo ją lubiła jak wyszła w Deadly Alliance i kibicowałem, żeby została w serduszkach fanów jak najdłużej.

No, to na tyle teraz.

Na koniec tylko dodam, że jestem MEGA zadowolony, ze w końcu mam Raina w main rosterze. Po tylu latach rozczarowań i płacenia za niego w DLCkach XD Należny spot w końcu do niego wędruje.

A hejterzy dupa cicho.

Offline ender

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
  • PSN ID: ender139
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #88 dnia: Lipca 07, 2023, 11:09:19 am »
Mają być 24 w main rosterze (Shang prawdopodobnie 25) i 16 w kameo.

W takim razie nie jest źle. Znamy już po 11 postaci grywalnych i cameo. Myślałem, że tych cameo będzie więcej. Podoba mi się też pomysł robienia trailerów dla frakcji.

PurpleRain, też się cieszę na Frost i też z tego, że jest w klasycznej odsłonie.

Edit: 14 postaci i 12 cameo.
Postać cameo to dla mnie szok.
« Ostatnia zmiana: Lipca 22, 2023, 12:46:11 am wysłana przez ender »

Offline Nazwa użytkownika:

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 12
« Odpowiedź #89 dnia: Lipca 22, 2023, 07:35:30 pm »
Cytuj
Myślałem, że tych cameo będzie więcej.

5 kolejnych już zapowiedzieli jako DLC

Cytuj
Postać cameo to dla mnie szok.

Darrius? Zobaczysz, w MK1 będą wszystkie postacie ze wszystkich części, więc nic już nie powinno cię szokować (może poza wyglądem Tanyi)