Klawiszologia:
F – kierunek do przodu
B – kierunek do tyłu
D – kierunek w dół
U – kierunek w górę
FP – front punch – kwadrat na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BP – back punch – trójkąt na domyślnym ustawieniu pada na PS3
FK – front Kick – x na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BK – back Kick – kółko na domyślnym ustawieniu pada na PS3
Oznaczenia:
MID – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość klatki piersiowej lub głowy – blokuje się go blokiem ze stania
LOW – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość nóg – blokuje się go z kucnięcia
JUGGLE STARTER – kombinacja podbijająca przeciwnika w powietrze
STUN – kombinacja po której przeciwnik pozostaje na ziemi tracąc na moment kontrolę nad zawodnikiem
DASH – ruch wykonywany poprzez wciśnięcie szybko dwa razy kierunku w przód lub w tył. Kombinacje wymagające DASHu, mogą go nie wymagać, gdy są wykonywane pod ścianą.
JUMP – skok w opisanym kierunku
EX – ciosy specjalne wzbogacane paskiem mocy znajdującym się u dołu ekranu
~ - oznaczenie to znajduje się w ciosach specjalnych. Nie pisałem nazwy, zamiast tego umieszczając ich kombinację. Powyższy znaczek oznacza, że klawisz następny naciskamy zaraz po poprzednim.
NO WALL – kombinacja „siada” tylko gdy przeciwnik nie wpada plecami na „ścianę”
WALL ONLY – kombinacja „siada” tylko w przypadku wykonywania jej pod ścianą
GLITCHED? – kombinacja „siada” jak jej się podoba. Raz wychodzi raz nie i wydaje się, że gracz nie bardzo ma na to wpływ.
ON GUARD – kombinacja efektywna, gdy przeciwnik trzyma blok.
GUARD BREAK – kombinacja rozbijająca gardę przeciwnika
X-RAY – cios specjalny wykonywany z pełnego paska mocy u dołu ekranu. Wykonuje się go zależnie od konfiguracji pada
UPDATE:
D*JUMP - skok w stronę przeciwnika.
[JUGGLE STARTER] - sekwencja podbijająca przeciwnika w górę - początek kombinacji, po nim mamy możliwość kontynuacji następną
[JUGGLE CONNECTOR] - sekwencja kontynuująca combosa, po której można jeszcze "włożyć" następne kombinacje i ciosy
[JUGGLE FINISHER] - końcowa faza combosa, po której nie ma już możliwości dobicia kolejnych "HITów".
KILKA UWAG:
Zalecam zmianę konfiguracji pada od Playstation 3 tak, aby blok mieć pod R1, zmianę zawodnika w trybie TAG pod L2, drugi przycisk potrzebny do odpalenia ataku X-RAY pod L1. Zalecenie to wynika z prostej przyczyny – L1 i R1 nie są na padzie do Playstation 3 analogowe tak jak L2 i R2. Ułatwia to znacznie zarówno blokowanie, jak i odpalanie ataków X-RAY w krytycznym momencie. Obok kombinacji zamieściłem wartość w % zabieranej przeciwnikowi energii, oraz ilość ciosów jakie w kombinacji powinny „siąść”. Combosów nie należy traktować jako jedynych, gdyż takich jest o wiele więcej. Skupiłem się na kilku znanych mi i w miarę skutecznych, które używam w walce zarówno z żywym przeciwnikiem jak i komputerowym. Tak więc jest to raczej luźna przymiarka do postaci i wszelkie nowe kombinacje, które odkryjecie chętnie przyjmę z otwartymi ramionami i z góry za wskazówki dziękuję. Ominąłem kombinacje zawarte w opcjach gry, gdyż wypisywanie ich jest bezcelowe. Zawsze można do nich zerknąć i zbadać „co i jak”.
WAŻNE:
Każde combo można rozpocząć od ciosu pięścią z wyskoku po ukosie. Dolicza dodatkowe obrażenia i dodatkowe uderzenie. Cios taki na wstępie rozbija też niski blok przeciwnika. WARTO O TYM PAMIĘTAĆ!
W przyszłości mogą pojawić się update’y tego tekstu. Proszę też o odzew jeśli coś jest niezrozumiałe, coś chcecie dodać od siebie;) Wszelkie uwagi są bardzo cenne!
UPDATE:
W nawiasach prócz ilości uderzeń i zbieranej energii, umieszczone zostały klasyfikacje trudności wg mojej oceny. Część zapewne nie pokryje się z waszym odczuciem, ale uznałem to za wartościową informację. W kombinacjach sektora często znajduje się symbol (EX). Oznacza on tyle, że istnieje opcja zrobienia ataku wzbogaconego o jedną kreskę, co oczywiście zwiększa ilość zadawanych obrażeń. Obrażenia te również zostały podane w nawiasie.