Najłatwiejsza i najskuteczniejsza taktyka w MK1 dla wszystkich postaci to skok, kop, odskok i tak w kółko. Jeśli przeciwnik zablokuje to odskok lub przeskok i kop. Jeśli grasz Raidenem to od czasu do czasu torpeda (w powietrzu). Jeśli grasz Scorpionem to możesz się pobawić linką ale tylko wtedy gdy przeciwnik jest blisko bo inaczej kucnie lub zablokuje.
Taktyka Scorpionem w MK2. Na pierwszych dwóch przeciwników można robić jak w MK1 (wyżej podane) a pierwszego przeciwnika cały czas można D+HP
Od trzeciego przeciwnika to robimy, że na początku odskakujemy i jeżeli przeciwnik stoi w miejscu (rzadko się zdarza na tym etapie) to wracamy skokiem, kop i kiedy odskakujemy przeciwnik powinien skoczyć za nami (z opóźnieniem) a kiedy my jesteśmy już na ziemi to szybko puszczamy hak i D+HP i powtórzyć sekwencję. Jeśli przeciwnik na początku rundy nie stoi w miejscu a idzie za nami to należy dwa razy odskoczyć (by wyrobić właściwą odległość) i potem skok, kop, odskok (przeciwnik skacze za nami), hak i piąstka (D+HP). Może się zdarzyć, że przeciwnik zablokuje nasz skok z kopem to wtedy albo szybko odskakujemy albo jeśli jesteśmy wystarczająco blisko przeciwnika to wtedy LP by go przerzucić lub LK i odskok albo jeszcze gdy przeciwnik zablokuje nasz skok to czasem puszcza pocisk więc to wtedy kucamy i HP
(trzeba być dość blisko no i mieć wyczucie).
Czasem zdarzyć się może, że zanim dolecimy i kopniemy przeciwnika to on nas po prostu kopnie i co wtedy? Trzeba wtedy iść do tyłu i jeśli przeciwnik idzie za nami to należy poczekać aż będzie dość blisko by kopnąć go z półobrotu (B+HK) i od razu skok, kop, odskok, hak i piąstka. W przypadku gdy my idziemy do tyłu a przeciwnik stoi to najpewniej zaraz puści pocisk lub się teleportuje. Jeśli puści pocisk lub dalej stoi to teleport, hak i piąstka a potem skok, kop, odskok, hak i piąstka a w przypadku teleportu ze strony przeciwnika to na wyczuja D+HP lub hak i piąstka albo po prostu z półobrotu (B+HK) lub odskok, doskok, kop i sami już wiecie co dalej
Czasem się też zdarza, że przeciwnik w ogóle nas czymś zaskoczy to wtedy trzeba improwizować
Taktyka ta słabo działa na Kintaro, raz się uda a raz nie.
Scorpion w MK4. Tutaj prosta sprawa choć ryzykowna. Biegniemy na przeciwnika, robimy kombo:
-HP, HP, HK, B+HK lub D+HK
-HP, HP, hak (B, B, LP), HP, HP, HK, B+HK lub D+HK
-HP, HP, HK, D+HK, hak (tu ciekawostka bo raz się da a raz nie da), HP, -HP, HK, B+HK lub D+HK
-HP, HP, HK, miecz (F, F, HK) i rzucić nim (F, F, HK)
To kilka z wielu kombinacji bo można tak w nieskończoność. Można jeszcze taki kombos:
-Teleport (D, B, LP), hak, HP, HP, HK, B+HK lub D+HK
-HP, HP, ogień (D, F, LP), hak, HP, HP, HK, miecz i rzut
Można też zacząć kombo gdy doskakujemy do przeciwnika. Wtedy (jeszcze w powietrzu) uderzamy przeciwnika HP i wtedy zasuwamy HP, HP i co tam będziecie chcieli
UWAGA: kombinacje kombosów należy wykonać szybko bez żadnych opóźnień bo nie wyjdą.
Taktyka na Goro w MK4 dla każdego. Jest kilka sposobów:
1. Cały czas skakać na niego i kopać go LK. Można też HK ale lepiej LK.
2. Kombos z doskoku (jak wcześniej podałem) a jeśli gramy Scorpionem to w czasie kombosu hak i kombo z półobrotem.
3. Tu już z ryzykiem. Biec na niego i kombo.
I tak aż do końca walki