1
Mortal Kombat 1 (2023) / Odp: Mortal Kombat 12
« dnia: Czerwca 13, 2023, 07:52:48 pm »Podobno zmienili silnik, a MK1 wygląda jak nakładka na poprzednie dwie części, już teraz widać, że nawet cięcia modeli i dziury są dokładnie te same co w MKX (idealne połówki głów i ciał, idealnie równe odcinanie twarzy, dziura w klatce piersiowej), a w fatality Kitany postać nie jest cięta, tylko po prostu znika - to wygląda dramatycznie źle.
A co ma silnik do tego ile natłukli modeli? Pamiętaj, że masz co najmniej 25 postaci. Każdy niestandardowy fatal, w których tniesz postać inaczej to dodatkowy model i tekstura x 25 (Celowałbym, że 3tygodnie pracy jeden osoby). Musisz iść na kompromisy. MK jest i tak zupełnie obłędny jeśli popatrzysz na ilość i jakość assetów. Porównaj to do jakiejkolwiek innej bijatyki. Animacje do MK11 robiło kilka fabryk assetów jak oglądałem creditsy, bo to są odjebane ilości.
Zmiana silnika (zakładam że w obrębie wersji Unreala) to inne ficzery oświetlenia, masę różnych ficzerów w shaderach - zauważ jak reagują teraz materiały na światło (koszula Cage'a, ten strój klasycznej Sonii). Jeśli chodzi o Unreal to ok w nowej wersji, może pare ułatwiaczy się pojawiło, ale w dużej części to zmiany w samym rendererze i tak pod każdą produkcje trzeba zrobić mase własnych tooli, bo to łysy, uniwersalny silnik.