1
Poboczne gry MK / [Tutorial] MKtrilogy Online na wersji PC
« dnia: Maja 09, 2013, 12:17:00 pm »
Tutorial napisałem z szacunkiem do klasyki i wersji PC
I z góry pisze że sposób bankowo działa na Vista i Win7. Na Win8 jeszcze nie miałem okazji spróbować.
Tak więc zaczynając od info. Osoby które będą się łączyć, muszą mieć te same pliki exe. Więc za standard proponuje przyjąć oficjalną kompilacje z dnia 07-08-1997. Poza tym nieoficjalne patche które powychodziły mają usuniętą opcję "Start Network Game" więc nici z gry Online
DOWNLOAD: http://puu.sh/2POSc.zip
Paczuszka zawiera "pseudo patch" który umożliwia grę na nowszych windowsach nie ingerując w pliki gry.
Oraz darmowy program IPX wrapper który doda nam opcję łączenia się przez IPX i będzie go emulował.
(użytkownicy Windows XP nie muszą używać IPX wrappera. Wystarczy że zainstalują sterowniki IPX w połączeniu sieciowym za pomocą którego będą się łączyć z drugim graczem)
Ważne: Do połączenia się za pomocą IPX musimy być w tej samej sieci!! Czyli albo gramy z jakimś domownikiem poprzez router, albo łączymy się przez sieć VPN. Dla nie ogarniających polecam programy typu Hamachi lub Tunngle.
1. Pobieramy powyższą paczuszkę, rozpakowujemy i przechodząc do folderu ~Patch odpalamy plik "Patch.bat"
2. Z folderu ~ipxwrapper-0.4.0 kopiujemy 4 pliki dll do folderu z grą oraz dodajemy odpowiedni klucz do rejestru
(osoby używające 32bitowy systemy dodają "directplay-win32.reg" a osoby z 64bitowym systemem odpalają "directplay-win64.reg")
3. Następnie jednorazowo odpalamy "ipxconfig.exe" wybierając z pola Primary Interface połączenie za pomocą którego będziemy się łączyć np. używając Hamachi wybieramy "Hamachi Network Interface" i klikamy Apply
4. Odpalamy MKTilogy w trybie zgodności z Windows 2000 i czekamy do ekranu z historią lub wchodzimy do menu Teraz klikamy File i wybieramy Start Network Game.
Z nowo otwartego okienka wybieramy IPX Connection For DirectPlay i klikamy OK. Jeden gracz klika Create a drugi Connect.
Jeżeli wszystko poszło ok to powinno nam wyskoczyć takie okienko:
Klikamy OK i cieszymy się grą bez desynchów i co najważniejsze BEZ LAGÓW!
I nie zapominajmy też o dodaniu MKTrilogy do wyjątków w zaporze systemowej
P.S: jedyne co nas będzie denerwować to randomowy TimeOut
Dobra a teraz kto ma ochotę zagrać ?
I z góry pisze że sposób bankowo działa na Vista i Win7. Na Win8 jeszcze nie miałem okazji spróbować.
Tak więc zaczynając od info. Osoby które będą się łączyć, muszą mieć te same pliki exe. Więc za standard proponuje przyjąć oficjalną kompilacje z dnia 07-08-1997. Poza tym nieoficjalne patche które powychodziły mają usuniętą opcję "Start Network Game" więc nici z gry Online
DOWNLOAD: http://puu.sh/2POSc.zip
Paczuszka zawiera "pseudo patch" który umożliwia grę na nowszych windowsach nie ingerując w pliki gry.
Oraz darmowy program IPX wrapper który doda nam opcję łączenia się przez IPX i będzie go emulował.
(użytkownicy Windows XP nie muszą używać IPX wrappera. Wystarczy że zainstalują sterowniki IPX w połączeniu sieciowym za pomocą którego będą się łączyć z drugim graczem)
Ważne: Do połączenia się za pomocą IPX musimy być w tej samej sieci!! Czyli albo gramy z jakimś domownikiem poprzez router, albo łączymy się przez sieć VPN. Dla nie ogarniających polecam programy typu Hamachi lub Tunngle.
1. Pobieramy powyższą paczuszkę, rozpakowujemy i przechodząc do folderu ~Patch odpalamy plik "Patch.bat"
2. Z folderu ~ipxwrapper-0.4.0 kopiujemy 4 pliki dll do folderu z grą oraz dodajemy odpowiedni klucz do rejestru
(osoby używające 32bitowy systemy dodają "directplay-win32.reg" a osoby z 64bitowym systemem odpalają "directplay-win64.reg")
3. Następnie jednorazowo odpalamy "ipxconfig.exe" wybierając z pola Primary Interface połączenie za pomocą którego będziemy się łączyć np. używając Hamachi wybieramy "Hamachi Network Interface" i klikamy Apply
4. Odpalamy MKTilogy w trybie zgodności z Windows 2000 i czekamy do ekranu z historią lub wchodzimy do menu Teraz klikamy File i wybieramy Start Network Game.
Z nowo otwartego okienka wybieramy IPX Connection For DirectPlay i klikamy OK. Jeden gracz klika Create a drugi Connect.
Jeżeli wszystko poszło ok to powinno nam wyskoczyć takie okienko:
Klikamy OK i cieszymy się grą bez desynchów i co najważniejsze BEZ LAGÓW!
I nie zapominajmy też o dodaniu MKTrilogy do wyjątków w zaporze systemowej
P.S: jedyne co nas będzie denerwować to randomowy TimeOut
Dobra a teraz kto ma ochotę zagrać ?