Autor Wątek: Mortal Kombat 9 - dyskusja ogólna  (Przeczytany 817687 razy)

-Luna-

  • Gość
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #285 dnia: Lipca 05, 2010, 01:35:23 am »
No i narobił Cobra fermentu strasznego. 3D to taka dodatkowa technologia na sprzęcie Sony i nikogo też Sony nie obliguje do jej posiadania aby grać w gry.

Sprawa DLC została źle zrozumiana zapewne podczas wywiadu i stąd kwiatki o stylach. Pewnie chodziło im o balansowanie postaci gdy znajdzie się jakiś dziad w grze. Jak wiadomo - gracze znajdą:p

Offline effe

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #286 dnia: Lipca 23, 2010, 04:24:18 pm »
Jeszcze mniej więcej 8 miesięcy do premiery ;) Odliczamy :)  8)  8)  8)  ;D  ;D  ;D

Offline savel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #287 dnia: Lipca 26, 2010, 02:31:32 pm »
Przyznam ja osobiście trochę się zawiodłem na MK9. Liczyłem na jakąś rewolucje na jakiś rebirth MK i bijatyk. Zobaczyłem szkice Vincenta Proce i fantazja mnie poniosła. Cicho liczyłem, że nowe MK wyniesie niszowy gatunek bijatyk na wyższy poziom. Że powstanie coś w stylu fabularnej bijatyki. Czego znamiona zaczęły się pojawiać w ostatnich Mortalach. Liczyłem, że uporządkują fajnie fabułę i przedstawią ją rozsądniej. Ogólnie w mojej opinii historia MK jest tak mocno już skopana, że gorzej się nie da. Takie naciągane rzeczy, tak namieszane. W innych gatunkach takie coś by nie przeszło. A przecież jest tu tyle perełek. Np. początkowe bio Scorpiona. To naprawdę ciekawa i dramatyczna historia.

Offline Mat

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 132
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #288 dnia: Lipca 26, 2010, 07:47:59 pm »
Przyznam ja osobiście trochę się zawiodłem na MK9. Liczyłem na jakąś rewolucje na jakiś rebirth MK i bijatyk. Zobaczyłem szkice Vincenta Proce i fantazja mnie poniosła. Cicho liczyłem, że nowe MK wyniesie niszowy gatunek bijatyk na wyższy poziom. Że powstanie coś w stylu fabularnej bijatyki. Czego znamiona zaczęły się pojawiać w ostatnich Mortalach. Liczyłem, że uporządkują fajnie fabułę i przedstawią ją rozsądniej. Ogólnie w mojej opinii historia MK jest tak mocno już skopana, że gorzej się nie da. Takie naciągane rzeczy, tak namieszane. W innych gatunkach takie coś by nie przeszło. A przecież jest tu tyle perełek. Np. początkowe bio Scorpiona. To naprawdę ciekawa i dramatyczna historia.
Widzę, że mądrze piszesz (a na tym forum ostatnio to rzadkość, ale mniejsza z tym) więc jedyne co mogę zrobić, to dopisać się pod Twoim postem.
Też liczyłem na zmiany przy ubiorze postaci. Oni od czasu MKDA ciągle projektują te same postacie. A pomysły Vincenta także przypadły mi wyjątkowo do gustu.
O systemie walki się nie wypowiadam (na tym forum to nie ma sensu, przekonałem się już, ale ktoś tu kiedyś zdaje się mądrze i w pełni prawdziwie napisał, że tę serię akurat uwielbiamy nie za skomplikowane combosy, ale za coś zupełnie innego - i o tym zaraz). Gra wygląda na szybką, jest to jeszcze wczesny etap produkcji, więc nie osądzajmy pochopnie. Ale zmiana jest zdecydowanie na lepsze. Tyle o systemie walki ode mnie.
A jeśli o historię chodzi - nie jest najgorzej. Niby reebot, ale jednak powiązany ze starą częścią. Z drugiej strony, wolałbym, aby po prostu odcięli się od tych wszystkich części i zrobili to od nowa, ale bardziej jako remake/reebot MKI z większą ilością postaci i aren. Bo tu widzę, że łączą na siłę historie z całej trylogii, a to już niedorzeczność (areny i postacie z MKI, MKII i MKIII, WTF?). Nie ważna mitologia, byleby tylko tym wszystkim przyciągnąć fanów.
Fajnie że powrót w 2D (na pewno tak fajnie?? ::)(tu pytam siebie samego)), ale to jednak nie wystarczy.

I choć to jeszcze za wcześnie, po cichu liczę na nieco większą rewolucję przy MKX.

Offline savel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #289 dnia: Lipca 26, 2010, 09:51:18 pm »
ale bardziej jako remake/reebot MKI z większą ilością postaci i aren

Tak ja tez uważam, że byłaby to najbardziej rozsądna rzecz. MK1 to była najciekawsza w mojej opinii część (historycznie). Całkowita odwrotność Armageddonu, gdzie rypało pompatycznością. Postacie, które występują mają w mk1 niezwykle ciekawe cele. Są tacy jak Liu Kang, którzy ewidentnie są świadomi tego co się dzieje i walczą w obronie Ziemii, inni trafiają na turniej wiedzeni bardziej osobistymi pobudkami. Nie ma zrzeszenia bohaterów, którzy łączą się, by walczyć razem przeciwko szeroko pojętemu złu. Każdy tam czy to Liu Kang, Scorpion, Sub-Zero, Kano, Sonya, czy Cage walczą niezależnie. w imię własnych celów. Jedni wyznają legendy, że to uratuje świat inni chcą zabić swojego największego wroga.

Ogólnie chciałbym pewnego urealnienia serii, chociaż nie chce żeby wam stanął przed oczami sub zero z szlaufem ciekłego azotu. Chodzi mi o to, by pokazać realność, która będzie kontrastem dla mistycyzmu i przez to go wzmocni.

Dajmy na to robimy super bohaterów Ziemii z zajebistymi mocami, praktycznie niezwyciężeni, każdy super tajemniczy. Jeden to skrzyżowanie węża z człowiekiem, drugi to człowiek, który pluje ogniowymi kulami. I trafiają na mistyczny turniej o losy Ziemii. I każdy stwierdza... no taki turniej i istoty z piekła to normalka. Przecież ci ludzie są bardziej "mistyczni" od tych z pozoru mistycznych rzeczy.

Gdy jednak prowadzimy akcje w na pozór realnym świecie. Każda niezwykłość jest naprawdę niezwykłością i jest bardziej niezwykła niż niezwykłość w świecie pełnym niezwykłości.

Pewnym urealnieniem objąłbym również walki. Chciałbym, by MK poszło trochę w stylu dajmy na to gry UFC 2010. Oczywiście tez bez przesady bo nie widzę za bardzo Raidena i Scorpiona leżących w objęciach na ziemii, ale chcę by realniej to wszystko wyglądało. Oczywiście nie mówię, by zatracić takie rzeczy jak łańcuch Scorpiona, czy możliwości Sub-Zero. Ale fire-balle Liu Kanga wyglądają dla mnie co najmniej głupio i niepotrzebnie.

Chciałbym więcej sytuacji i ciosów kontekstowych. Inaczej walczy się przewróconym, inaczej w pełnym kontakcie. Inne ciosy i tak dalej. Przez wprowadzenie naprawdę różnych sytuacji postacie mogły by naprawdę się różnić i wymuszać inną taktykę. Powiedzmy Liu Kang, zabójczo szybki, ale mający słabsze ciosy i wątlejszą posturę preferowałby walkę z odległości, seria szybkich uderzeń odskok, unikanie rywala. Kano, który kojarzy mi się dość zapaśniczo i masywnie starałby się jak najszybciej rzucić na rywala i zgnieść go swoją siłą.

Urealnienie, o którym cały czas mówię byłoby źródłem skoku brutalności. Trzeba pokazać, że wojownicy MK to ludzie śmiertelnicy, którzy kurczowo starają się utrzymać przy życiu. A nie kukły do rozpruwania im flaków.

Turniej powinien stać się swoista "Piłą", gdzie liczy się tylko własne jestestwo i bronienie jego do końca. Turniej powinien zmusić tych ludzi do wzajemnego zabijania się, do walki o śmierć i życie. Być obłędem, koszmarem, gdzie ludzie rozdrapują się nawzajem, a umieją to doskonale, bo są mistrzami sztuk walki.

Offline Martins

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 304
  • Debeściak Team
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #290 dnia: Lipca 28, 2010, 04:15:34 pm »
Ja też uwielbiam wątki fabularne z MK1. Ta gra ma dla mnie nawet lepszy klimat, niż dwójka (jest w tej części coś magicznego, mimo że gameplay toporny). Fabułę nowej części jak na razie przyjmuję z rezerwą, z racji kiszastego, według mnie wątku z ostrzeganiem  Raidena z przeszłości przez Raidena z teraźniejszości ( masakrycznie naciągane). Co do remaku jedynki, to raczej jestem przeciwny, z racji tego, że obecne standardy wymuszają na twórcach wrzucanie jak największej liczby postaci, trybów itp. Bez tego gra się nie sprzeda, wiadomo. Odświerzona wersja jedynki byłaby naprawdę spoko, ale w formie bezpudełkowej np: na ps store za mniejszą kasę.

Jeśli chodzi o sławne szkice Vincenta, to podobał mi sie tylko ten Scorpiona, naprawdę fachowy design. Kano, Sonya i Raiden wyglądali trochę lipnie.
« Ostatnia zmiana: Lipca 30, 2010, 11:02:27 am wysłana przez Martins »

Offline savel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #291 dnia: Lipca 30, 2010, 11:25:58 am »
Mi osobiście nie chodzi o remake całkowity 1. Tylko o z wyjściu z takich ram fabularnych. Można by niektóre postacie spokojnie włączyć do tego turnieju i chętnie bym widział tryb tworzenia własnej postaci z rozbudowanym trybem online.

A co do Vincenta. To mi spodobały się nie tyle same projekty, tylko fakt, że MK będzie trochę odświeżony.

Offline Martins

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 304
  • Debeściak Team
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #292 dnia: Sierpnia 02, 2010, 12:43:01 am »
Osobiście nie cierpię trybu tworzenia własnej postaci w bijatykach. Skoro grasz w jakiegoś fajtera, to chyba dlatego, że pasują ci postaci, które masz do wyboru w tej grze.

Z tym "odświerzeniem" by Vincent, o co dokładnie chodzi?


robaczek

  • Gość
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #293 dnia: Sierpnia 02, 2010, 07:49:07 pm »
Zajrzyj tutaj i tutaj, powinno pomóc.

Offline davidkoz

  • Moderator Globalny
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1628
  • Elder God
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #294 dnia: Sierpnia 18, 2010, 03:04:17 pm »
http://www.gamereactor.eu/images/?textid=4588&id=221407 nowe screeny na których zobaczymy Cyraxa, Kitanę oraz areny z MK3

Offline Martins

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 304
  • Debeściak Team
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #295 dnia: Sierpnia 18, 2010, 03:35:54 pm »
Cyrax fajnie zrobiony, Kitana ma beznadziejny fryz, strój spoko. Prócz tego fajnie się zapowiada Desert, klimatem zbliżony do pustnnego tła z MDA ( nie pamiętam jak się nazywała tamta plansza). Druga nowa plansza to odpowiednik Belltower? Klimat trzyma, ale bez większych zachwytów jak dla mnie.

Offline davidkoz

  • Moderator Globalny
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1628
  • Elder God
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #296 dnia: Sierpnia 18, 2010, 03:45:03 pm »
Nie odpowiednik, a dokładnie Belltower. Ta druga na pustyni zwie się Jade's Desert, a modele postacie są dobre szczególnie ten Cyraxa.

Offline darles

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #297 dnia: Sierpnia 18, 2010, 06:53:42 pm »
a czy jest szansa że Mortal powróci na PC??

robaczek

  • Gość
Odp: Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #298 dnia: Sierpnia 18, 2010, 08:11:08 pm »
Grę zapowiedziano na PS3 i X360, więc odpowiedź jest chyba jasna.

Co do Belltower (ciekawe czy dadzą stage fatality?), to wygląda trochę jak Big Ben od środka. Za to Jade's Desert jest świetna. Za to Dead Pool bardzo przypomina mi jedną z komnat w MK:SM w planszy Soul Tombs.

PS. I gdzie są te rendery? Mogliby już dać coś więcej, a nie 5 screenów na miesiąc.

Offline Kitana,Sindel,Tomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 900
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat 9 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #299 dnia: Sierpnia 19, 2010, 09:04:50 pm »
Nie chce byc tutaj zjedzony ale Bell Tower, przynajmniej w moim odczuciu nie bardzo pasuje do Mortal Kombat, ta arena jest jakas taka... jakby to powiedziec... "zwyczajna" jak na standardy serii.
A co do pustyni to widzę efekt rozmycia lub czegos w tym stylu, zastanawiam się czy jest to efekt specjalny areny (kurz, piasek itd) czy może ja mam znowu jakis problem ze swoim telewizorem?? Wydaje mi sie ze cała postac jest jakas... rozmyta...