No dobra, obejrzałem już na tyle dużo materiału z giereczki i czuję się do niej coraz bardziej przekonany gdyż:
1) nie wygląda to tak fortnajtowo i plastikowo jak na gameplayu z SGF
2) przy głównych postaciach (a nie kameosach) nie postawili na kolorki i kulawe animacje, przez co graficznie wygląda to teraz super
3) jest mroczniej i ciekawiej jeśli chodzi o areny. Tutaj od razu nadmienię, że areny mimo swojej jaskrawości mi się podobały od początku, ale teraz np. willa Johnnego w wersji NIGHT wygląda cudownie. Tak samo dobrze wygląda ten teahouse. Dużo się tam dzieje i da się wyczuć postaranie twórców.
4) do kameosów jako takich nadal nie jestem w 100% przekonany, zwłaszcza, że poszli w absurd i lenistwo. Czyli nie dość, że damy klasyczne na maxa skiny, to jeszcze wybór fatality (Sonya, Jax) w 2023 średnio się broni. No nie wiem, ja rozumiem całe założenie, że nie może być AŻ ZA BARDZO realistycznie, ale czemu przeciągać to na maxa w drugą stronę?
Dobra, to było takie słowo wstępu, a teraz mogę chyba powoli zacząć przechodzić do mojego klasycznego opisu postaci. Skupię się na czterech, które znamy najbardziej. Mimo, że (o ile istnieją, ale pewnie tak) nie widzieliśmy jeszcze drugiego fatality. Tak samo z brutalitami, ale tam to raczej chyba wiadomo czego się spodziewać mniej więcej i raczej dupy to urywać nie będzie.
No dobra, to lecimy.
Liu KangDesignDamn, jak to dobrze wygląda. Bardzo flashy, bardzo dobre kolorystycznie i bardzo ciekawie dobrane z tymi jego smoczymi projectilami. Dwa główne kolory będące jego wyróżnikiem i właśnie manifestujące się w smoczych pociskach również świetnie do niego pasują. W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Jest to na pewno inny Liu Kang, do którego trzeba się będzie przyzwyczaić, ale na pewno ma u mnie duży kredyt zaufania.
GameplayBang, Bang, Projectile, Flying Kick, szybko, szybciej, kurwa dawaj yolo lecimy i atakujemy. Tak to trochę wygląda. Ale wygląda to też dość dobrze. Brakuje mi trochę ikonicznego rowerka (no jest w fatal blow, ale to nie to samo jednak), który jest zastąpiony tym takim jakimś tornado kickiem, ale i tak wygląda spoko. Wydaje się dobrą postacią dla newbies (czyli w sumie dla wszystkich xD). Ot trochę klasyczny, ale jednak zredefiniowany na nowe potrzeby Liu. Dobrze, że nie ma broni. IMO on nigdy nunchaku nie potrzebował do niczego.
Fatal Blow i FataliyTak jak można było się spodziewać, jest to gameplayowa wersja fatala z cinematicu. Przez to może nie było tego efektu wow/zaskoczenia, ale nadal wygląda to dobrze i stawiam tego fatala jak narazie na 2 miejscu, z tego co zobaczyliśmy.
Fatal Blow jest całkiem fajny, chociaż to logo mortala to trochę xD. No ale niech będzie, nie ma przynajmniej wrażenia, że to supermove z Injustice.
KitanaDesignKapitalny design. Piękne kolorki, super to wygląda. Wiadomo, że nie da się zreimaginować Kitany pod kątem wizualnym aż tak bardzo no i też nie spodziewaliśmy się pewnie cudów, ale jest dobrze. Jest to piękna, royal (choć wg story może i nie do końca?) Kitana, która ma wszystko czego potrzeba do tego, żeby uznać jej design za 1) pasujący do Mortala 2) zreinterpretowanie klasyki.
GameplayWJAZD DUPOM confirmed. Kilka nowych ruchów wachlarzami, trochę zabawy powietrzem (i w powietrzu), jakieś pułapki/tornadka. Wydaje się dość przyjemna i płynna w ruchach. Nie wiem w sumie co więcej mogę napisać. Tak jak w MK11 była bardziej 'assasinowa', tak teraz tutaj tego nie widzę.
Fatal Blow i FataliyMam jakieś takie wrażenie, że jest spoko, ale można to było zrobić zdecydowanie lepiej. Wiem, że pewnie jest ogarniczona paleta ciachania typów wachlarzami i po tych wszystkich latach pomysły mogą się kończyć/powtarzać, więc wydaje mi się, że ten Fatal jest po prostu OK, ale szczęka mi nie opadła.
Jej Fatal Blow jest dość podobny do MK11 i ma podobny vibe. Nie jestem fanem (hehehe xD) za bardzo.
Sub ZeroDesignMoże się trochę narażę tutaj, ale dla mnie jest zbyt zwykły. Niby ninjowy, i wszystko powinno mi się podobać, ale no jakoś jeszcze do końca się do niego nie przekonałem. I wcale nie chodzi mi o fryz (chociaż czekam na wersję zakapturzoną). W ostatnich MK Sub-Zero był bardziej hmm bulky. Bardziej potężny niż szybki/zwinny. To Scorpion zapierdalał po mapie jak pojebany, a Sub raczej stał w miejscu i mroził. Nie wiem, może porównałbym to, że Scorp był kategorię wagową niżej niż Sub, który nie grał może w wadze ciężkiej (jak powiedzmy Jax, Kano), ale był bardziej dopakowaną postacią. Tutaj tego nie widzę. Może dlatego mam jakiś taki trochę dysonans poznawczy, a może po prostu narzekam dla samego narzekania.
Gameplayno właśnie bardziej zwinny/szybki chyba niż ostatnio. Animacje się zgadzają, oprócz tej pierdolonej czachy z kręgosłupem xDDDD to jest totalny absurd i rozumiałbym przyzwanie młota/miecza/czegokurwakolwiek zrobionego z lodu, ale nie tego xD. No, gryzie mnie to bardzo jak to widzę jako element jego combosów. Z dobrych rzeczy za to - wraca klon, co jest niewątpliwie plusem. Fajnie wygląda to mrożenie od podłogi, może służyć do fajnego setupowania/przedłużania combosów. Poza tym to wiadomo. Mrożenie i nakurwianie. Jest spoko, a gdyby nie ta jebana czacha to byłoby nawet bardzo spoko.
Fatal Blow i FataliyNajgorszy fatal z dotychczas zaprezentowanych i chyba najgorszy u Sub-Zero w całej jego historii. Fatalne to jest. Nie spina się i na pewno było tysiąc lepszych pomysłów, żeby to rozwiązać. Nie wiem co jest najgorsze. Czy ten kopniak w głowę xDDD czy ten wracający dysk. No kiepskie to. Pozostaje tylko czekać, żeby drugie fatality było wybitne.
Fatal Blow całkiem fajny. Zwłaszcza jego pierwsza część. Rozbicie lodu na koniec też jest fajniejsze niż jakiś jebany wybuch.
KenshiDesignNie jestem do końca przekonany co do jego revampu. Gdy zobaczyłem go w tym garniaczku na gameplay trailerze byłem jak WTF. Na szczęście klasyczny design Kenshiego pozostaje bez zarzutu. Bardzo dobry pomysł z tym duszkiem (o czym więcej w sekcji poniżej). Wygląda to bardzo dobrze estetycznie i broni się wizualnie. Jako yakuzowa redefinicja - no kurde, jeszcze mnie tym nie kupili, ale potrzebuję więcej info.
GameplaySuper pomysł z tym Sento stance. Będzie na pewno mega dużo możliwości, żeby się tym bawić pod kątem kreowania kombosów. Jest ogólnie mniej telekinezy (co nie dziwi, bo będzie Ermac i trzeba jakoś ich rozróżnić), a więcej używania ducha miecza. Ogólnie wygląda na postać dość trudną do opanowania, ale też z dobrym zasięgiem i (o ile się nie mylę) bez projectilsów. Ciekawa szarża, która (chyba) absorbuje projectile przeciwnika i szybko skraca dystans do oponenta. No ogólnie pod tym kątem podoba mi się to co z nim zrobili.
EDIT: tutaj jeszcze dopiszę, bo obejrzałem do końca video Sonic Foxa. Jak masz sento stance, to kameosy nie działają. Do tego jak trzymasz przycisk odpowiedzialny za kameosy, to duch nie atakuje. Kurde, to na pierwszy rzut oka wydaje się DOŚĆ trudne do wymasterowania, ale tym bardziej sprawia, że chciałbym już tego spróbować xD
Fatal Blow i FataliyMimo kilku głosów na "MEH", mi się to jego fatailty podoba i ze wszystkich czterech zaprezentowanych jest dla mnie najlepsze. Przerażenie na twarzy oponenta, brak jakiegoś overkilla, dobre użycie archetypu/wyróżnika Kenshiego. Ciekawi mnie tylko czy początkowa animacja przeciwnika nie wyklucza nam cyborgów w main rosterze? Bo przecież jak oni otworzą swoje japy, żeby zostać spenetrowanymi przez katanę?
Fatal blow niezły, ale ten wybuch na końcu jest kompletnie niepotrzebny i za bardzo injusticowy.
---
Może jeszcze pare słów o Kameosach, ale nie wiem czy jest sens rozbijać to na poszczególne postacie i sekcje, bo design zobaczyliśmy wszędzie klasyczny na maxa, ciosy tak samo, fatality też. Przez to, że te stroje są klasyczne, to wyglądają na trochę wersję beta tych postaci. Coś nieprzystającego do obecnych standardów graficznych. To był też mój zgrzyt, który widziałem już przy gameplay trailerze.
Kano jest spoko szczególnie jak trzyma Ci łeb w dole i szczela laserkiem.
Sonya ma słabo zrobione fatality i wygląda najbardziej plastikowo ze wszystkich.
Jax ma najgorsze fatality z możliwych, które nie ma żadnego logicznego uzasadnienia, ale jako kameo sprawdza się dość dobrze. Tylko biega trochę jak w tym friendshipie Strykera z mk3 xDDDD
No, i to by było na tyle na teraz.
Czekamy na dalsze info i może hajp wzrośnie mi na tyle, że zakupię PS5 i dam tej grze szansę.
Jeszcze jeden
EDIT tym razem specjalnie dla pana
Nazwa Użytkownika.
Tutaj ten filmik, gdzie kaszkiet mówi o tym, że kameosy będą ZAWSZE
https://www.tiktok.com/@mortalkombat/video/7242833760322948395Damn, sporo chyba będzie się na tiktoku działo, ale tego gówno nie zamierzam instalować xD