Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kokoju

Strony: 1 2 [3]
31
Mortal Kombat (2011) / Opisy postaci po polsku
« dnia: Sierpnia 18, 2011, 02:33:27 am »
Czasami zajmuję się tłumaczeniem gier na polski, głównie na użytek prywatny, jednak uznałem, że można by umieścić i tutaj - może się przyda. Obecnie zajmuje się też tłumaczeniem na j. polski Story Mode'a, obecnie już przetłumaczyłem Johhny'ego Cage'a i połowę Sonyi.
Starałem się tłumaczyć tak, aby brzmiało w miarę sensownie a jednocześnie zachowywało sens wyrazów, choć zastanawiam się nad tym, aby wprowadzić swoje, alternatywne opisy (w oparciu o te oryginalne).
Pod imionami postaci umieściłem w cudzysłowiu ich okrzyk bojowy.
Aha, jeszcze jedno; zastrzegam sobie prawo do tych tłumaczeń, proszę więc nie kopiować tego bez uprzedniego podania odnośnika ze źródłem.

Scorpion
„Zemsta będzie moja!”
„Hanzo Hasashi był kiedyś członkiem japońskiego klanu ninja zwanego Shirai Ryu. Imię „Scorpion” otrzymał ze względu na oślepiającą szybkość i śmiertelnie niebezpieczne umiejętności walki, a jego życie obfitowało w wiele wspaniałych walk w imię swego wielkiego mistrza. Kiedy jego rodzina i klan zostali brutalnie zamordowani przez Sub-Zero i Lin Kuei, egzystencja Scorpiona stała się istną męką. Wskrzeszony przez złowrogiego nekromantę Quan Chi, wstąpił na turniej by odnaleźć Sub-Zero i pomścić zamordowanie swoich bliskich.”

Liu Kang
„Pokaż mi, co potrafisz zrobić!”
„Osierocony w bardzo młodym wieku, Liu Kang został przygarnięty przez mnichów z Shaolin, którzy przyuczyli go do drogi duchowego wojownika. Wkrótce dostrzegli jego potencjał jako pretendenta do turnieju Mortal Kombat i dokładnie przeszkolili go do tego zadania. Raiden zrozumiał, że Liu Kang jest największą dla Ziemi nadzieją na wolność i zaprowadził go do mistrza Bo ‘Rai Cho w ramach dalszego rozwoju. W pełni wykształcony Liu Kang pokonał wszystkich innych pretendentów i zdobył wielki zaszczyt reprezentowania Shaolin w turnieju Mortal Kombat. On i Raiden wyruszyli w pamiętną podróż na wyspę Shang Tsunga by wziąć udział w decydujących potyczkach.”

Kung Lao
„Za Shaolin!”
„Przodek Kung Lao został pokonany przez Goro 500 lat temu w decydującym meczu, kiedy Shang Tsung osiągnął kontrolę nad turniejem Mortal Kombat. Dla niego ten turniej był czymś więcej niż szansą na wolność dla Ziemi. Celem jego życia było zabicie Goro i zwyciężenie w turnieju, przywracając tym samym honor jego rodziny. Po przegranej Liu Kanga w walkach kwalifikacyjnych, przebrał się za jednego ze strażników Shang Tsunga aby zostać dopuszczonym. Kung Lao jest gotowy na turniej. Okazja, aby pomścić przodka, jest w zasięgu ręki.”

Sub-Zero
„Ta walka będzie twoją ostatnią!”
(jako Sub-Zero)
„Nie jesteś tak przerażający!” (jako Cyber Sub-Zero)
„Zabójca z klanu Lin Kuei, Kuai Liang panuje nad mocami  lodu i zimna. W przeciwieństwie do innych członków jego klanu, on i jego starszy brat, Bi-Han zostali uprowadzeni jako dzieci przez Lin Kuei i przeszkoleni w zakresie technik zabójstwa przez całe życie. Choć jego kodowe imię to Tundra, przyjął teraz okrycie Sub-Zero na cześć swego brata po jego tajemniczej śmierci. Z pomocą swego towarzysza z Lin Kuei, Smoke’a, Sub-Zero niestrudzenie poluje na tego, kto zabił jego brata.”

Sindel
„Jesteś żałosny i słaby!”
„Matka Kitany, Królowa Sindel została zmuszona do małżeństwa z Shao Kahnem, gdy ten podbił jej królestwo - Edenię. Chcąc udaremnić najazdy cesarza na Ziemię, poświęciła się. Jej samobójstwo wytworzyło magiczną barierę sprawiającą, że niemożliwym stało się postawienie stopy w owym miejscu. Ale bariera została przełamana. Sindel została wskrzeszona, jej umysł został zniewolony przez Shao Kahna. Ziemia stanęła przed poważnym zagrożeniem.”

Ermac
„Nas jest wielu; ty jesteś jeden!”
„Jako karę za opór Shao Kahna podczas jego roszczeń do Królestwa Edenii, dusze pokonanych zostały oderwane od ich ciał i połączone ze sobą stworzyły spójną formę znaną jako Ermac. Z woli Shao Kahna, Ermac jest przede wszystkim egzekutorem. Esencje tak wielu dusz połączone razem dają Ermacowi ogromne telekinetyczne moce, przez co Ermac jest kolejnym narzędziem cesarza podczas ataku na Ziemię.”

Reptile
„Jego rodzime królestwo Zaterra zostało zniszczone w tajemniczy sposób wieki temu. Reptile jest ostatnim znanym żyjącym członkiem swojej rasy. Odtąd Świat Zewnętrzny stał się jego domem. Shao Kahn wykorzystał mistrzostwo Reptile’a do skradania się i szpiegowania potencjalnych zdrajców i zabijania znanych wrogów imperium. Jednak wiedza, że jest ostatnim ze swego rodzaju, gryzie Reptile’a. Zrobiłby wszystko i zniszczyłby każdego, o ile przyniosłoby to jego królestwo z powrotem z otchłani. Wyładowuje swój żal i agresję zadając cierpienie i sprowadzając śmierć na innych.”

Kitana
„Nauczysz się pokory!”
„Licząca ponad sto wieków księżniczka Kitana pamięta niewiele z jej wczesnych lat. Jej matka, królowa Sindel, zmarła w tajemniczych okolicznościach lata temu. Większość swego życia lojalnie służyła swemu ojcu, Shao Kahnowi w jego niekończących się dążeniach do podboju terytoriów. Razem ze swą najbliższą przyjaciółką, Jade, wypełnia jego brutalną wolę. Ale towarzyszy jej poczucie… że jej życie jest oszustwem. Na razie Kitana sumiennie pracuje, by zapewnić zwycięstwo Światowi Zewnętrznemu w tym ostatnim turnieju Mortal Kombat. Gdyby jej uprzedzenie do innych było mniejsze, może zdołałaby odkryć, że jej wrogowie mogą doprowadzić ją do odpowiedzi.”

Johhny Cage
„To wygląda na proste!”
„Nie ma większej gwiazdy filmów sztuk walki niż Johny Cage. Filmy takie jak „Smocza Pięść”, „Łamacze Czasu” i „Cage Cywil” uczyniły z niego jednego z najbardziej opłacalnych aktorów w Hollywood. Ale tu chodzi o coś więcej i Johhny to wie. Jest on potomkiem starożytnego kultu Morza Śródziemnego, który wyszkolił największych wojowników dla bogów – wojowników, którzy posiadali władzę większą od zwykłych śmiertelników. To dziedzictwo wzbudziło u Johhny’ego gwiazdę. Co ważniejsze, będzie mu to pomocne w walce o swoją przyszłość.”

Jade
„To będzie łatwe!”
„Jako zabójca dla Shao Kahna, Jade zdobyła renomę jako wojownik zwinny i niewidoczny. Jej rodzina była edeniańską szlachtą i przysłużyła się cesarzowi podczas jego podboju królestwa, dając Jade jako hołd, gdy ta była jeszcze dzieckiem. Po latach rygorystycznego szkolenia w dziedzinie walki, Shao Kahn przyznał jej pozycję ochroniarza księżniczki Kitany. Przez wieki ona i Kitana były bliskimi przyjaciółkami, przez co dla Jade nakaz od Shao Kahna jest bolesny do zaakceptowania: Że gdy lojalność Kitany zostanie zachwiana, Jade będzie musiała zabić swą przyjaciółkę.”

Mileena
„Daj nam tańczyć!”
„Shang Tsung stworzył wiele ohydnych stworzeń w swoich Jamach Ciał, ale nigdy nie stworzył czegoś tak pokręconego jak Mileena. Połączenie edeniańskiego ciała z krwią i kośćmi Tartakanów, Mileena, jest zarówno piękna jak i bestialska. Ta dychotomia sprawiła, że jej umysł jest niestabilny; jest ona podatna na ataki szaleństwa i dzikości. Choć ma wygląd dojrzałej kobiety, w niej jest więcej dziecka niż dorosłego – niewypełniony umysł na wzór woli Shao Kahna. Pozbawiona wyrzutów sumienia i żalu, Mileena pragnie być rzeźnikiem cesarza aby uspokoić ukochanego ojca.”

Nightwolf
„Przodkowie, dodajcie mi siły!”
„Nightwolf jest jednym z niewielu ludzi na Ziemi, który ma tak silny związek ze światem duchów. Potężny indiański szaman, jest on prowadzony przez siły empireum - złączenia boskich istot takich jak Haokah, znany także jako Raiden. Oddanie Nightwolfa pozwala duchom przodków wykonywać poprzez niego zadania, więc te obdarzyły go nienaturalnie długim życiem i eteryczną bronią do walki z ciemnością i groźbą zagrożenia dla swego rodzaju. Jednak w nadchodzącym kryzysie to nie arsenał Nightwolfa zmieni los katastrofy, ale jego wiara w duchy, która potrafi zainspirować tych, którzy utracili swoją nadzieję.”

Cyrax
„Bezpieczeństwo wyłączone: tryb walki w pełni aktywowany!”
„Wykwalifikowany wojownik z Mostwany, Cyrax, opiera się na swych naturalnych zdolnościach bojowych i swym Chi do wykonywania misji dla Lin Kuei. Ma on zaszczyć służyć, jednak gdy Wielki Mistrz  inicjuje program do konwersji klanu w cyborgi, Cyrax stawia opór. Niechętnie traci swoje człowieczeństwo, które jego zdaniem jest bardziej efektywne niż jakiekolwiek mechaniczne wzmocnienie. Rozważa opuszczenie klanu, obawiając się, że nie jest już organizacją honorowych zabójców. Cyrax wie jednak, że taka decyzja oznacza śmierć z rąk jego dawnych towarzyszy. Nikt nie opuszcza Lin Kuei.”

Noob Saibot
„Lękaj się mnie!”
„Pochodzenie Noob Saibota nie jest znane, ale prawdopodobnie jest on renegatem: upadłym wojownikiem wskrzeszonym przez czarnoksiężnika z Otchłani, Quan Chi, aby spełniać swe mroczne zadania. Noob został przydzielony do pomocy Shao Kahna, gdy ten chciał nabyć Ziemię jako swą prowincję. Oprócz Bractwa Cienia, wykonuje zadania dla Quan Chi aby zakończyć swą misję. Ale do pewnego czasu. Noob Saibot ma także swoje własne mroczne cele.”

Smoke
„Tam, gdzie jest dym, tam jest i ogień!”
„Pochodzący z Pragi Tomas Vrbada został zatrudniony przez Lin Kuei ze względu na jego imponujące umiejętności ucieczki przed przechwyceniem. Jego talent, możliwość przekształcenia w smugę dymu, okazał się przydatny w niezliczonych misjach. Smoke nie pamięta swego dzieciństwa – jego jedyną rodziną jest Lin Kuei, w szczególności młody Sub-Zero który jest dla niego jak brat. Smoke ma nadzieję, że poprzez Lin Kuei będzie mógł odkryć swoją przeszłość – i pochodzenie swojej mocy.”

Sektor
„Ja nie okazuję litości!”
„Nigdy nie było poddawane wątpliwości, że Sektor, syn Wielkiego Mistrza, przystąpi do Lin Kuei. Rzeczą, która najbardziej się podoba Wielkiemu Mistrzowi jest to, w jakim stopniu jego syn cieszy się z życia zabójcy. Tajemniczy klan pozwala Sektorowi odkryć największe sekrety swej mrocznej natury z pomocą wszelkich niezbędnych środków. Wynajęty przez Shang Tsunga; jego bieżącym zadaniem jest wzięcie udziału w turnieju Mortal Kombat i wyeliminowaniu konkurentów z Ziemi. Pomimo, że misja ta polepsza więzi klanu z Shao Kahnem, ostatecznym celem sektora jest zajęcie miejsca swego ojca, Wielkiego Mistrza Lin Kuei.”

Sonya Blade
„Myślę, że trzeba będzie sobie z tym poradzić brutalnym sposobem”
„Jako dziewczynka, Sonya ubóstwiała ojca – należącego do US Marine. Kiedy nie wrócił z tajnej operacji na którą postanowił się udać, Sonya przysięgła uczcić jego pamięć. Wstąpiła do Marines i pchnęła się ciężko, szybko, zyskując kolejne rangi. Impulsywność Sonyi nie pozwoliła jej mieć wielu przyjaciół, ale jej umiejętności i lojalność zdobyły szacunek i podziw wszystkich, którzy walczyli obok niej. Chociaż nigdy nie przestała dążyć do odkrycia prawdy o ojcu, zdaje sobie ona sprawę, że może go już nigdy nie zobaczyć ponownie. Teraz Sonya dała się wciągnąć w udział w tajemniczym turnieju Mortal Kombat. Podobnie jak jej ojciec, również i ona może stać się ofiarą tej wojny.”

Jax
„Dostosuję się!”
„Jako członek Sił Specjalnych USA o umiejętnościach zbliżonych do wielkiego wojownika, Major Jackson Briggs walczy z organizacją przestępczą znaną jako Black Dragon. Z porucznikiem Sonyą Blade stali się silną bronią. Kiedy jednak ich zaufany informator Kano okazał się wysokiej rangi członkiem organizacji Black Dragon, jego uchwycenie stało się dla Jaxa najbardziej priorytetowym zadaniem. Do tej pory Kano okazał się lepszy, a siły specjalne niejednokrotnie wpadały w liczne śmiertelne zasadzki. Sonya i Jax wreszcie dopadli Kano na nieznanej wyspie, ale wszyscy trzej zostali obezwładnieni przez mieszkańców tych ziem. Zostali oni zmuszeni do sadystycznych krwawych walk, które dla wyspiarzy są istnym rytuałem.”

Kano
„Niezdyscyplinowany i niebezpieczny – Kano to bandyta do wynajęcia. Z bronią dokonuje morderstw z zimną krwią, a wojskowe przeszkolenie uczyniły z niego człowieka organizacji Black Dragon. Gdy jedna z operacji poszła nie tak, jak trzeba, jego twarz została dotkliwie okaleczona. Tu kryminalna kariera Kano w Black Dragon dobiegła końca, ale on sam przetrwał i w podziemiach za pomocą cybernetyki naprawił wszystkie swe fizyczne uszczerbki. Wyposażył siebie w wiele nowoczesnych ulepszeń, a przede wszystkim w laserowe oko. Z tym nowym zestawem zbrojeń, panowanie terroru Kano dopiero się zaczyna…”

Kurtis Stryker
„Policyjna brutalność nadchodzi!”
„Jeden z najlepszych mundurowych w Nowym Jorku, Stryker jest jednoosobową drużyną SWAT. Sławę zapewniło mu udaremnienie w pojedynkę terrorystycznych planów w słynnym incydencie znanym jako „Wieża Greenberda” albo kiedy uratował pasażerów z pędzącego na skrzyżowaniu autobusu podczas fałszywej eksplozji. On jednak nie był przygotowany na magiczny portal, z którego wyszły istoty z innego świata – świata, o którego istnieniu nie wiedział. Przeszkolenie bojowe pozwoliło mu przebić się przez pierwszą falę napastników. Potrzeba zaangażować bowiem więcej Tartakanów aby zatrzymać tego zagorzałego policjanta.”

Shang Tsung
„Twa dusza będzie moja!”
„Zdradliwy czarnoksiężnik, który konsumuje dusze pokonanych, Shang Tsung brał udział w ostatnich dziewięciu turniejach Mortal Kombat na Ziemi, kierując losem turnieju na rzecz swego pana. Magiczne moce pochodzącego z Ziemi Shang Tsunga doprowadziły go do odkrycia królestwa Świata Zewnętrznego. Tam padł przed swoim nowym władcą - Shao Kahnem. Zobowiązał się poświęcić dla niego życie w zamian za zwiększenie mocy. Obecnie jest związany z cesarzem przez potężną czarną magię. Przez wieki pokornie wypełniając wolę Shao Kahna w celu zabezpieczenia Ziemi, Shang Tsung niesie ze sobą gniew cesarza.”

Baraka
„Baraka jest najsilniejszym z Tartakanów, błędnych koczowniczych mutantów z pustkowi Świata Zewnętrznego. Tak jak wszyscy samcy Tartakanów, wstąpił do armii Shao Kahna gdy wszedł w dorosłość i przeżył brutalny Rytuał Krwi. Zdobył stopień Egzekutora po samodzielnym pokonaniu buntowniczego odłamu rasy Tartakanów, a jego lojalność i siła uczyniły z niego ulubieńca cesarza; jego wysuwane ostrza zabiły wielu wrogów Shao Kahna. Jako zawodnik na turnieju Mortal Kombat, zamierza wypełnić wolę cesarza i jego roszczenia co do Ziemi.”

Kabal
„Zobaczmy, na co cię stać!”
„Kiedy członek organizacji Black Dragon, Kabal, porzucił drogę przestępstwa, wykorzystał swe umiejętności w bardziej prawych celach. Wstąpił do nowojorskiej policji do walki z tym elementem podziemia, któremu kiedyś służył. Przejście na dobrą drogę pomogło mu złagodzić ból mrocznych wspomnień, ale kiedy Nowy Jork został najechany, Kabal przeszedł kolejną transformację – taką, która dręczy go fizycznie. Ciężko ranny w walce, został skazany na ciągłe noszenie aparatury podtrzymującej jego życie już na zawsze.”

Raiden
„Piorun cię dopadnie!”
„Raiden jest Bogiem Piorunów i Protektorem Ziemi. Ponadczasowy i nieprzeciętnie inteligentny prowadzi śmiertelników z Ziemi w niekończącej się walce z siłami ciemności. Kiedy Shao Kahn, cesarz Świata Zewnętrznego zagroził, że połączy swe królestwa z Ziemią, przytłoczony Raiden błagał Starożytnych Bogów, aby dali Ziemi szansę walki. Tak więc turniej Mortal Kombat został utworzony. Przez tysiąclecia Shao Kahn był trzymany w ryzach, ale dziewięć wielkich zwycięstw Goro rozmyły nadzieję, że Ziemia może zostać zbawiona. Zdeterminowany aby zapobiec Armagedonowi, Raiden niestrudzenie szuka czempiona godnego Mortal Kombat.”

Sheeva
„Za Shokan!”
„Sheeva jest członkiem potężnej rasy czterorękich Shokan. Wiele poszlak wskazuje, że pochodzi ona z królewskiego rodu Draków. Podobnie jak wszystkim innym Shokan, Shao Kahn obiecał honor jej rasy w zamian za uczestnictwo w jego chwale. Podczas ataku edeniańskich rebeliantów na fortecę Shao Kahna, Sheeva zacięcie chroniła Królową Sindel i zapobiegła jej przechwyceniu. Następnie została mianowana jako osobistą strażniczkę Sindel aż do czasu jej tajemniczej śmierci. Obecnie Sheeva jest kapitanem straży w lochu Shao Kahna.”

Quan Chi
„Będziesz mi służyć w Otchłani!”
„Otchłań przyniosła wiele podłych istot, ale żadna nie była tak potężna jak wielki czarnoksiężnika Quan Chi. Zamiast przyzywać demony Otchłani woli wskrzeszać zmarłych wojowników i wykorzystywać ich do swoich złowieszczych planów. Najważniejszym z nich jest ninja klanu Shirai Ryu – Scorpion, który jest jego osobistym zabójcą. Quan Chi tworzy armię upiorów do zadania, które dopiero zostanie ujawnione. Kolejną tajemnicą czarnoksiężnika jest udział w turnieju Mortal Kombat. Otchłań nie ma w tym żadnych korzyści, co prowadzi niektórych obserwatorów do kwestionowania jego obecności.”

Goro
„Książę Goro przyniósł wiele zaszczytów rasie Shokan służąc Shao Kahnowi. Jego krwawe dokonania uwzględniają zmiażdżone bunty i podbite prowincje. W ciągu ostatnich pięciuset lat zwyciężył w każdym z ostatnich dziewięciu turniejów Mortal Kombat w Świecie Zewnętrznym. Jeśli pokona tym razem czempiona z Ziemi, jego sława będzie jeszcze bardziej niż legendarna. Jego zwycięstwo jest pewne. Nie ma żadnego Ziemianina, który wytrzymałby furię Goro.”

Kintaro
„Podobnie jak Goro i Sheeva, Kitaro należy do uzbrojonych czterorękich Shokan. W przeciwieństwie do swych arystokratycznych towarzyszy, pochodzi on z niższej klasy zwanej Tigrar. Jak zwykle podczas rekrutacji Shokanów i Centaurów do użytku, Shao Kahn wysyła jednego przedstawiciela z każdej rasy naprzeciw siebie w krwawej walce. Kintaro pokonał swojego przeciwnika i w akcie bezprecedensowej brawury zmasakrował oponenta. To barbarzyństwo doprowadziło do tego, że Shao Kahn wyznaczył Kitaro jako swojego osobistego ochroniarza.”

Shao Kahn
„Żądza władzy Shao Kahna dorównuje tylko jego bezwzględności. Wiele tysiącleci temu zniszczył Onagę, władcę Świata Zewnętrznego i podbił wiele innych okolicznych światów. W końcu zwrócił uwagę na Ziemię. Zasada turniejów Mortal Kombat uniemożliwia mu wprowadzenie planu w życie, ale jeśli czempioni Shao Kahna wygrają dziesięć turniejów z rzędu, Ziemia będzie jego. Tak długo, jak jego czempioni – czarownik Shang Tsung i książę Goro nie zawiodą go, on dalej będzie zwycięzcą.”   

32
Shang Tsung / Odp: Postacie: Shang Tsung
« dnia: Sierpnia 18, 2011, 02:14:49 am »
Mam pytanie; Shang Tsungiem w ogóle da się dobrze grać? Próbowałem wielokrotnie nim coś wyskrobać ciekawego, ale nic. On może tylko uderzać, zamieniać się w przeciwnika albo tworzyć te pi..dolone czaszki, a i tak nie chce mi się zgadywać czy przeciwnika trafi czaszka wyskakująca z dołu.
W MKvsDC Shang Tsung był moją ulubioną mortalową postacią, no a teraz? Nie da się nic ciekawego nim zrobić, przemiana też nie jest za ciekawa; zmienia się na chwile, a często same użycie tego zajmuje więcej czasu.

W każdym razie, pytam się: czy Shang Tsungiem da się jakoś ciekawie zagrać? Czy 3/4 jego ruchów to ma być ciskanie jakimiś płonącymi czaszkami raz z dołu, raz z góry a raz w poziomie?

33
Mortal Kombat (2011) / Odp: Challenge Tower
« dnia: Sierpnia 17, 2011, 09:16:54 pm »
Odkryłem pewną ciekawostkę dotyczącą jednego z zadań.
Otóż, w ok. 40 wyzwaniu (nie pamiętam numeru, ale w tym zadaniu Sub-Zero musi pokonać i wykonać fatality na Sheevie) jeśli nie uda nam się za pierwszym razem zrobić na Sheevie fatality, wówczas jej życie regeneruje się do pełna, a oprócz tego na arenie pojawia się Goro. Tak więc jeśli Sub-Zero pokona Sheevę jako pierwszą, a potem pokona Goro, wówczas można zrobić fatality na Goro. Co ciekawe, wtedy (zrobiłem pierwsze fatality) górne ręce Goro 'wnikają' w dolne.

34
Mortal Kombat (2011) / Odp: Postać - DLC
« dnia: Sierpnia 17, 2011, 04:56:28 pm »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jbHedVfPVNo[/youtube]

Zastanawia mnie to. Czyżby mieli dodać Fujina jako piątą postać DLC czy to fake? W sumie wygląda, że to nie fake tylko niedokończona postać - świadczy o tym chociażby spiker mówiący "Fujin"jak i błędy w animacji.

Jak dla mnie fajnie, że dodają Fujina - chociaż wolę go jako tego w MK4 niż Armaggedonu.
Osobiście chętnie bym zobaczył Shinnoka w MK9 jako postać grywalną... albo np. żeby to był Sub-Boss odblokowalny po spełnieniu określonych warunków jak np. klasyczna Jade.

35
Mortal Kombat (2011) / Odp: Challenge Tower
« dnia: Sierpnia 17, 2011, 04:43:34 pm »
Na misję Ermac vs 3xGoro polecam taką taktykę:
Pierwszego Goro trzaskamy strzałą (dół+tył+Y), aby mieć pierwszy cios. Jeśli nam się nie uda - Retry i od początku. Następnie tak:
-Jeśli Goro jest daleko - trzaskamy w niego strzałą
-Jeśli blisko - skaczemy i kopiemy go z góry
-Jeśli skacze - szybko wznosimy się do góry i opadamy (dół+dół+góra), ponieważ przy odpowiednim wyczuciu czasu Ermac nie oberwie od uderzenia Goro a Goro oberwie od uderzenia Ermaca. W ostateczności można użyć teleportu (dół+tył+B) lub po prostu skoczyć, aczkolwiek radzę używać pierwszego opisanego tu ciosu.
Używając tej taktyki udało mi się wygrać za drugim razem (za pierwszym drugi Goro walnął udanego X-Raya).

Przy misji Stryker vs 3x Shao Kahn polecam tak:
Wpierw próbujemy oddalić się od Shao Kahna. Można zwyczajnie się oddalić lub go po prostu odrzucić (cios tył+przód+B). Tutaj Shao Kahn nie jest tak agresywny. Gdy już się będzie na odpowiednim dystansie, wystarczy po prostu trzaskać z pistoletu (tył+przód+X). Najpewniej Shao Kahn będzie non stop rzucać widłami lub młotem. Jeśli rzuci widłami - strzał z karabinu przerwie rzut. Jeśli będzie rzucał młotem - trzeba przerwać strzał i zwyczajnie skoczyć w górę.
Dwie rzeczy na które trzeba uważać:
-Młoty - aby nie ogłuszyły, bo wówczas jest ryzyko, że Shao Kahn rzuci kolejne młoty i nim się ockniemy Stryker straci 2/3 życia.
-X-Raye - trzeba uważać w szczególności, gdy jeden Kahn padnie a pojawi się drugi. Wówczas dystans jest niewielki, a X-Ray Shao Kahna zabiera 52% życia. Nie da się go zablokować, sprawy nie załatwi też skok w przód lub po prostu do góry - X-Ray i tak zadziała. Trzeba skoczyć w tył lub - jeśli się poszczęści - po prostu walnąć Shao Kahna, gdy ten będzie w górze.
Przyspieszyć sprawę może wzmocnienie karabiny Super Meterem.


36
Mortal Kombat (2011) / Odp: Błędy gry
« dnia: Sierpnia 16, 2011, 11:41:13 am »
Jako inną ciekawostkę graficzną odnośnie fatality można dodać, że przy drugim fatality Kabala polegającym na wyciąganiu jelit, ów jelita zawsze są czerwone - nawet, gdy robi się je na Reptile'u czy na robotach. Z kolei gdy Reptile wykonuje swoje pierwsze fatality gdzie wyciąga żołądek z kawałkiem jelit, są one już w kolorze krwi zawodnika, więc roboty mają wówczas ów jelita czarne, a Reptile zielone.

37
Mortal Kombat (2011) / Odp: 3 Postacie !
« dnia: Sierpnia 16, 2011, 01:44:27 am »
1. Kabal - Postać bardzo szybka i wygodna w użyciu. Ma co prawda jedynie cztery ciosy specjalne, ale wystarczą one do układania niezłych combosów. Jego specjalny cios polegający na nadzianiu przeciwnika na hakowate miecze działa na kucającego przeciwnika nawet, kiedy ten się broni. A kiedy przeciwnik się broni, ale stoi - wystarczy posłać sunące się po ziemi brzeszczoty. Gdy ktoś skacze, można łatwo posłać za nim te fioletowe kule (którymi można strzelać także podczas skoku), a Nomad Dash pozwoli 'zakręcić' przeciwnika dając okazję do wprowadzenia mocnego combo/X-Raya. Minusem jest to, że w przypadku nieudanego Nomad Dasha samemu jest się na sekundę/dwie zdezorientowanym, przez co to przeciwnik może wprowadzić coś mocnego. Poza tym, ulepszone ataki dają niewielki bonus w stosunku do zwykłych. Mimo to, postać ta jest moją ulubioną.

2. Quan Chi - Tę postać cenię za wszechstronność, jako że jego specjalne ciosy dotyczą niemalże wszystkiego: można zahipnotyzować wroga, co pozwoli wprowadzić jakieś combo/X-Ray, można strzelić na daleki dystans czaszką, na krótki dystans specjalnym promieniem. Można chwilowo wzmocnić atak lub zwiększyć zdrowie za pomocą Skeletal Boosta (to drugie się przydaje, kiedy oponent broni się oczekując, że przeciwnik pierwszy wykona cios). Oprócz tego Quan Chi dysponuje teleportem połączonym z atakiem, który po doładowaniu jest ponad dwa razy mocniejszy od zwykłego (zwykły traci 7%, ulepszony 17). Krótko mówiąc: Quan Chi to postać wszechstronna i przydatna w każdej sytuacji. Głównym minusem jest to, że ciężko (albo po prostu mi jest ciężko) wprowadzić jakieś silne combo.

3. Sindel - Sindel cenię za zwinność - tworzenie nią combosów po 20-30% to bułka z masłem, można też czasem zrobić coś mocniejszego. Potrafi wrzaskiem wytworzyć kulę w wersji zwykłej i dolnej, przez co ta dolna może zranić oponenta stojącego, a zwykła - tego, który akurat spada po skoku. Może chwycić przeciwnika włosami, może też krzykiem osłabić przeciwnika (choć nie lubię tego używać - przygotowanie się do wrzasku zajmuje Sindel około sekundy, przez co przeciwnik może się obronić). Jej podstawowe ciosy - kopnięcia i uderzenia - Sindel wykonuje subtelnie i szybko, dzięki czemu zawieszony w powietrzu przeciwnik nim upadnie na ziemię wielokrotnie obrywa. Głównym minusem Sindel jest to, że jest mało mobilna - ani nie przebiegnie szybko przez pole walki (jak Kabal, Sub-Zero/Cyber Sub-Zero czy choćby Stryker swoim przekozłowaniem), ani nie przeteleportuje. Używając Sindel, walka z takim zawodnikiem jak Noob Saibot to istna katorga.

38
Mortal Kombat (2011) / Odp: Błędy gry
« dnia: Sierpnia 11, 2011, 01:03:27 pm »
Nie. Stałem blisko,użyłem X-Raya, a w tym czasie Noob posłał swego klona (tego, co się rzuca na przeciwnika powalając go na ziemię). Mimo to, Noob padł na kolana, a leżący Stryker w ułamku sekundy pojawił się przy nim po czym przylał mu latarką, pałką i paralizatorem.

39
Mortal Kombat (2011) / Odp: Błędy gry
« dnia: Sierpnia 11, 2011, 09:55:19 am »
Mi raz trafił się dziwny błąd, jak walczyłem drużynowo Cyber Sub-Zero+Stryker vs Noob Saibot i ktośtam.
Wówczas akurat X-Ray był załadowany, ja miałem Strykera i atakował mnie Noob. Postanowiłem od razu go użyć (bez uprzedniego zamrożenia przeciwnika) i dosłownie w tym samym momencie Noob wysłał swój cień na mnie. Stryker wyjął swoją latarkę po czym zaatakował go cień, zaś o dziwo, Noob oślepiony padł na kolana. Następnie w ułamku sekundy Stryker pojawił się tuż przy Noobie. Reszta X-Raya przebiegła normalnie.
Zauważyłem też graficzne błędy przy niektórych fatality związanych z Sheevą. Baraka i Kitana używając swych pierwszych fatality obcinają przeciwnikowi ręce za pomocą szybkiego ruchu ostrzy/wachlarzy, jednak u Sheevy w trakcie fatality zostaną ucięte tylko górne ręce, a dolne będą nienaruszone, choć Kitana i Baraka przejeżdżają po nich swoją bronią.

40
Mortal Kombat (2011) / Czy opłaca się ulepszać ataki?
« dnia: Sierpnia 11, 2011, 02:54:33 am »
W moich początkach z MK9 używałem energii X-Raya tylko do używania tychże ataków, potem zacząłem stosować co jakiś czas umocnione ataki. Ale zastanawiam się, czy są one opłacalne, czy też może u niektórych postaci.
No bo np. Kabal czy Cyrax nie mają mocnych X-Rayów. Tzn. rzecz jasna mocne, ale w porównaniu do niektórych wypadają słabo, i tu zastanawiam się, czy nie lepiej używać np. wzmocnionych brzeszczotów u Kabala. Kolejne pytanie dotyczy, czy warto umacniać unieruchamiacze np. kulę Sub-Zero, pęd Kabala, sieć Cyraxa, krzyk Sindel czy hipnoza Quan Chi'ego.
No i następne pytanie: czy opłaca się używania ciosów związanych z towarzyszem walki. Czy opłaca się używać jego mocy - która kosztuje część energii X-Ray - czy po prostu samemu wejść na pole i tego użyć. No bo np. jak się gra mając jako towarzysza Sub-Zero, to przecież wejście na arenę kosztuje ledwie sekundę. Czy więc nie lepiej zaoszczędzić część aby samemu rzucić kulę lodu?

Ja głównie używać tego tylko wtedy, gdy nie chcę lub nie mogę - na przykład jest końcówka walki, pasek do X-Ray załadowany a lepiej zaoszczędzić atak na walkę drugą. Czy jednak opłaca się wzmacniać ciosy?
Kolejna sprawa dotyczy tego, o ile są one wzmocnione? Czy wzmocnienie zawsze jest takie samo, np. cios wzmocniony zadaje dwukrotne obrażenia, czy jest to różne w zależności od ciosów? Bo np. teleport u Quan Chi'ego wydaje się znacznie mocniejszy, gdy jest wzmocniony (czy jest to takie złudzenie, gdyż teleport zwykły to po prostu kopnięcie przeciwnika z góry a teleport wzmocniony to także dwukrotne nadepnięcie przeciwnika + mocny kop w kręgosłup?)

41
Mortal Kombat (2011) / Odp: Kogo opanowaliście i kogo opanowywujecie
« dnia: Sierpnia 11, 2011, 02:38:25 am »
Ja wpierw przez większość czasu grałem Kabalem, póki mój brat nie zaczął mnie rozwalać Noob Saibotem ;D. Aby go pokonać zacząłem grać Quan Chi'm, potem zacząłem polepszać się w grze Kabalem. W międzyczasie nauczyłem się też grać kolejnymi trzema postaciami: Strykerem, Sindel i Ermac'iem (często na Tag Ladder biorę udział mając Kabala i Strykera, Ermaca i Sindel albo Sindel i Quan Chi).
Obecnie uczę się grać kolejnymi postaciami. Z osobna zaczynam uczyć się grać Noob'em i Sheevą, trenuję też grą drużynową Scorpion+Sub-Zero.

Strony: 1 2 [3]