Autor Wątek: Kabal Guide by MoonSpell  (Przeczytany 5304 razy)

Offline WolfBogard

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
  • Lets see what you're made of!
    • Zobacz profil
  • GamerTag: Moonspell
  • PSN ID: MoonSpell83
Kabal Guide by MoonSpell
« dnia: Września 12, 2011, 09:03:15 pm »
Kabality – czyli „jak Kabalić”
Intro


Kabal nie jest i nie będzie postacią która sadzi potężne kombinacje/juggle. Kabal to postać która trzeba grać ofensywnie – nie czekać na błędy przeciwnika. Kabal jest bardzo dobrym anty-zonerem, ale jego siła i potencjał leży w pressingu jako, że jest rusherem. Kabal nie posiada stringow dających mu przewagę. Kabalem prowadzi się styl walki zwany „mind-games” i jest w tym naprawdę dobry. Niestety Kabal wymaga bardzo dużego wkładu i treningu. Głownie chodzi o imput i reakcje. Aby grać i wygrywać trzeba opanować NDC (Nomad Dash Cancel) do niemal perfekcji – w innym wypadku wykładamy się na block i dajemy przeciwnikowi free combo. Kolejna sprawa to IAGB (Instat Air Gas Blast) skuteczne są tylko wtedy kiedy Kabal znajduję się na najniższym możliwym pułapie nad ziemią nie dając możliwości ataku. Kabal to bardzo dobra postać, świetnie zbalansowana, ale niestety jest trudna.

Legenda:
Ndc = Nomad Dash Cancel (b,f,4,b+blk )
IaGb = Instant air Gas blast (ub,b,1 lub ub,ub,1)
Gs = Gas Blast (b,b,1)
Bs = Buzzsaw (b,b,3)
Ts = Tornado Slam (d,b,2)

Frame Data:
Attack - Execution Frames

1 - 13
 2 - 9
 3 - 17
 4 - 12
 d+1 - 7
 d+2 - 11
 d+3 - 7
 d+4 - 12
 b+1 - 13
 b+2 - 15
 b+4 – 11
 f+3 - 13
 f+4 - 9

 Throw - 10

 Combos
 1,1,1 - 13
 1,1,b+4,3 - 13
 b+1,2,1 - 13
 2,1,2 - 9
 f+3,2 - 13
 f+4,1+2 - 9

Special Moves
b,b+1 - 15 (48 z końca ekranu)
 b,f+4 - 17-18
 b,b+3 - 15 (14 będąc blisko przeciwnika w rogu)
 d,b+2 - 21

 
EX Special Moves

 b,b+1 - 15
 b,f+4 - 13-14
 b,b+3 - 15 (14 będąc blisko przeciwnika w rogu)
 d,b+2 - 21

X-Ray - 24 (31 z pełnego ekranu)
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Stringi:

1,1,b4
- 13 klatek
- Safe on Block
- Zastosowanie:
1,1 uzdeża na H,H i ostatni cios b4 udeża na low dając nam możliwość linkowania jakiegokolwiek Speciala. Przy 1,1 przeciwnik może wsadzić poke’a. Średnio praktycznie – nie nadużywać.


B1,2,1
- 13 klatek
- Safe on block
- Zastosowanie:
Najlepszy juggle starter – używać do karania ciosów które mają „slow recovery” Wysokie wykorzystanie. Dobre aby linkowac Jp. Po b1,2 możliwość wsadzenia dowolnego speciala dając nam opcje Vortexu (50/50)


2,1,2
- 9! Klatek
- Safe on Block
-Zastosowanie:
 2,1 udeża na H a 2 daje nam Overhead’a. Możliwość linkowania 2,1 w special. Karać tym wszystko co ma mniej niż 13 klatek. Zastosowanie – głównie przy karze.


F3,2
- 13 Klatek
- Safe on Block
- Można Hit confirmowac
- Zastosowanie:
Podstawowy string pressingowy Kabala. Łączyć z specjalami i NDC na zmianę.


F4, 12
- 9 Klatet
- Unsafe on Block
- Overhead 12
- Zastosowanie:
Możliwość linkowania w Ts, Bz lub NDC ( Safe on Block). Głownie wykorzystywane do Reset’u. Resetujemy tym juggle co daje nam dalszą możliwość prowadzenia ataku. Przeciwnik może tylko blokować po kolanku. Używajac kolanka po NDC przciwnik nie odskoczy - zostanie trafiony dajac nam dalszego juggle'a. Może się wbic wszystkim co ma mniej niż 9 klatek.


Speciale:

Bb1
- 15 klatek
- Bardzo niebezpieczne z odleglosci skoku (Stosować z odległości nie mniejszej niż ¾ ekranu)
- Zastosowanie:
Od czasu do czasu puszczać z bezpiecznej odległości. Działa jako AA, ale są lepsze rozwiązania.


Ub,Ub 1 lub Ub,b1 (IaGB)
- Bardzo szybkie Recovery
- Swietny Anti Air
- Zastosowanie:
Mozliwosc zbejtowania KL Spina lub Klona SubZero (skacząc robimy kulkę dzięki czemu zostajemy odepchnięci i spadamy przed Spina/Klona. Bardzo szybki sposób na budowę paska. Na najniższej wysokości ogranicza przeciwnika przed swobodnym poruszaniu się w naszym kierunku. Jedna z najlepszych narzędzi Kabala. Po trafieniu skaczącego przeciwnika mamy możliwość linkowania w ND z każdej odległości dając nam juggle. IaGB sprawia, że Kabal jest jednym z najlepszych Traderów w grze.


D,b3
- 15 klatek
- Unsafe z bliska (kara szybkim specialem)
- Trafia na low
- Bardzo karalne z odległości skoku – zalecana odległość ¾ lub pełen ekran.
- Dobry, ale ryzykowny Wakeup attack
- Zastosowanie:
Wykorzystywać głównie przy akcjach 50/50 jak i na wymianę z IaGB z bezpiecznej odległości.


Db2
- 21 klatek
- Safe on Block (wyjątek podobno to Reptile – może ukarać Elbow Dashem)
- Overhead
- Po trafieniu przeciwnik nie może zrobić Roll back’a
- Zastosowanie:
Główne w akcjach 50/50. Sprawdza się rownież cancelujac Dash (zazwyczaj delikwent blokuje low).


Bf4
- 18 Klatek
- Karalne na blocku (full combo)
- Najlepsze narzędzie jakie posiada Kabal
- Dzięki temu jest w pełni mobilny (szybkie przemieszczanie się po planszy)
- Możliwosc cancel’owania b+blk
- Sprawia, że jego normalne są bezpieczne
- Zastosowanie:
Nomad Dash Cancel, skracanie odległości. Daje nam sporo opcji w Mind Games’ach np. cancel w Ts czy Bz etc.


Wzmocnione Speciale:

Kulka (Gas Blast)
- 15 klatek
- Taki sam Hitbox
- Zastosowanie:
tylko i wyłącznie jako finisher – inaczej zbędne.


Kosy (Buzzsaw)
-  15 klatek
- Safe on block
- 13% dmg
Zastosowanie:
Konczyc f3,2 z Postaciami które mają szybkie specjale: Raiden, Kung Lao, Reptile. Dzięki temu brak kary ze strony przeciwnika po bloku. Czasem dobre do wymiany. (sporadycznie) 


Rzut (Tornado Slam)
- 21 klatek
- Taki sam hitbox
- dodatkowe 4% DMG
- Zastosowanie:
Jedyne rozsądne zastosowanie to Finisher - inaczej szkoda paska.


Dash/Spin (Nomad Dash)
- 14/15 klatek
- Super Armour na starcie
- Unsafe on block
Zastosowanie:
Główne zastosowanie to zbieranie skaczącego przeciwnika co dając nam juggle’a. Wyrywanie się z Frame Trapów i ogólnego pressingu (NDC). Możliwośc przebicia się przez niektóre stringi.


X- Ray
Brak super Armoura na starcie sprawia, że jest bardzo ryzykowny. Nigdy nie powinien być używany „na sucho” jak już to tylko w combie dla pewności aczkolwiek nie zalecam.


Pasek

INTRO
Pasek jest kluczowym aspektem skutecznej walki Kabala. Po pierwsze – pasek sam w sobie daje nam przewagę psychiczna nad przeciwnikiem. Mając pasek ograniczamy gre przeciwnika. W momencie kiedy Kabal ma chociaż jeden pasek walka się zmienia – przeciwnik zaczyna grac defensywnie ograniczając swoje skoki dając tak naprawdę nam przewagę. Po drugie możemy pewniej prowadzić ofensywę wiedząc, że jak będzie trzeba to można się przebic EX-Dash’em przez poke’i przeciwnika. Daje nam to obronę przed crossup’em wykonując reverse dash, daję nam to możliwość przebijania się przez projectle i prowadzić ofensywę, daję nam to najlepszy Wakeup Attack posiadający armora. W monecie kiedy paska nie mamy przeciwnik będzie się czul bezpiecznie i pewnie. Dlatego zarządzanie i budowa paska jest równie ważna jak umiejętność operowania postacią. Mając przewagę w paskach jest duża szansa, że nawet mając mniej życia możemy wygrać.
METER IS YOUR LIFE!

Budowa

1 – First Hit
Jest to bardzo ważne na początku gry. Osoba zdobywająca ten dodatkowy pasek automatycznie zyskuje przewagę. Już może break’owac i zaoszczędzić 20-30% życia lub mocno nas pokrzywdzić. Bardzo często udaje się wykonując Ex-dasha na samym początku – tracimy pasek, ale nie ma go przeciwnik.

IaGb (Instat Air Gas blast)
Jeśli gramy z postacią która nie ma telportu to powinniśmy z tego korzystać kiedy tylko brakuję nam paska. Jest to w miarę szybka i bezpieczna forma budowy paska.

Ofensywa z NDC (Nomad Dash Cancel)
Dzięki NDC najszybciej ląduję się nam pasek (na blokującym przeciwniku) wystarczy, że wykonamy 5 razy f3,2, NDC i daje nam to jeden pasek.

Nomad Dash Cancel
Za każdym razem kiedy trafiamy stojącego przeciwnika Dashem mamy wystarczająco czasu aby zrobić dwa razy NDC i wykonać jip kończącego Juggle’a. NDC robimy od razu po zatrzymaniu się – musi być to wykonane automatycznie, inaczej przeciwnik zablokuje lub przeprowadzi atak. Wymaga to sporej precyzji.

Air Gas Blast
Tak jak wyżej tylko zamiast dwóch NDC robimy kulke w powietrzu. Jest to o wiele łatwiejsze i mamy ciut więcej czasu na kontynuacje ataku.

Buzzsaw
W momencie kiedy mamy wirującego przeciwnika w powietrzu (wyżej niż nad ziemią) możemy puścić Bs’a i kontynuować atak. Jeśli przeciwnik jest zbyt nisko wykonujemy NDC (jeden raz)
F4~NDC
W momencie kiedy sprowadzamy przeciwnika z powietrza na ziemie f4 (kolanko, reset) możemy tam zrobić jednego Dash Cancela. 
                                                                     



















WORK IN PROGRESS - Guide wymaga jeszcze sporo pracy. Bede go aktualizowal z czasem. Pytania? pisac nizej.

« Ostatnia zmiana: Września 26, 2011, 06:42:43 pm wysłana przez WolfBogard »

Offline Semek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 664
  • MK X: PC ; Steam ID: Sem3k
    • Zobacz profil
  • PSN ID: semek84
Odp: Kabal Guide by MoonSpell
« Odpowiedź #1 dnia: Września 12, 2011, 09:13:11 pm »
Sam NDC nie jest taki straszny, ale już kombinacja F3,2~NDC powtarzana wielokrotnie to chyba najbardziej wymagająca zagrywka w mk9. Jak ktoś zna przepis na wymasterowanie tego zagrania to niech poda imput. Wiadome nie każdemu może podejść, ale spróbować można. Ja próbowałem się uczyć F3,B2,F4~B+BL. Raz mi wychodzi, ale robić to w nieskończoność to gruba sprawa.

Offline WolfBogard

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
  • Lets see what you're made of!
    • Zobacz profil
  • GamerTag: Moonspell
  • PSN ID: MoonSpell83
Odp: Kabal Guide by MoonSpell
« Odpowiedź #2 dnia: Września 12, 2011, 09:32:50 pm »
Tak jak napisales Semek - imput sie zgadza. Nistety wymaga to naturalnie dobrego manuala albo kilkunastu godzin w Labie aby osiagnac odpowiedni poziom, dlatego naszczescie nie widzimy maszyny klonujacej Kabale jak to jest w przypadku Scrubionow czy Kung Palo. Kabal nie jest postacia ktora mozna wygrywac/meczyc ludzi po paru godziach bycia w Practice Mode. Kabal jest Scrub/Noob-Proof.

Offline Nice_Boat

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: Kabal Guide by MoonSpell
« Odpowiedź #3 dnia: Września 12, 2011, 10:18:38 pm »
Dobry stuff ^^

Offline sla

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 365
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Kabal Guide by MoonSpell
« Odpowiedź #4 dnia: Września 13, 2011, 08:43:37 am »
NDC - tego mi brakowało :D - teraz tylko to ogarnąć :)

Offline OnizukaPM

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Kabal Guide by MoonSpell
« Odpowiedź #5 dnia: Września 13, 2011, 01:44:44 pm »
Mogles jeszcze dac pare przykladowych Juggli, sam probowalem tego NDC i to nie dla mnie :)

przyda sie ten guide, gw

Offline sla

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 365
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Kabal Guide by MoonSpell
« Odpowiedź #6 dnia: Września 13, 2011, 01:52:29 pm »
Np. tego Twojego w kornerze z yt :)

Offline WolfBogard

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
  • Lets see what you're made of!
    • Zobacz profil
  • GamerTag: Moonspell
  • PSN ID: MoonSpell83
Odp: Kabal Guide by MoonSpell
« Odpowiedź #7 dnia: Września 13, 2011, 03:54:25 pm »
Panowie, wszystko bedzie - i nid tajm plz xD