Autor Wątek: mk 4 strip  (Przeczytany 2456 razy)

Offline michallekawski

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
mk 4 strip
« dnia: Grudnia 25, 2008, 08:44:41 pm »
Witam mógłby mi ktoś pomóc w obsłudze tego programu ? Od początku !

Offline kemot722

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 36
  • Musisz uwierzyć, że możesz WIĘCEJ!
    • Zobacz profil
Odp: mk 4 strip
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 28, 2009, 12:24:46 pm »
Od początku - OK :D

1. Najpierw rozpakuj pliki programu do folderu z grą, gdzie znajduje sie plik filesys.dat, bo to ten plik jest głównym bohaterem zabaw z MK4Strip.

2. Klikasz na "BEGIN.bat" i zaczyna sie rozpakowywanie 799 plików (obiekty 3D, dźwięki itp.) - może zająć troche czasu :)

Dźwięki sie rozpakowywują do formatu .wav, obiekty 3D do .geo i .gfx.

3. Aby wyjąć tekstury z obiektów 3D, by móc je później edytować, klikamy na CONTINUE.bat

Teraz mamy w folderze "View" tekstury w plikach .bmp. Ja je zwykłem edytować w Paint, bo tak najprościej :) Pamiętamy, że kolor czarny to transparent - przezroczysty np. tło dla wszelkiego tekstu (Sonya, Fight, Finish Him itd.), elementów tła np. czacha z areny Tomb. Pliki graficzne muszą zachować swój pierwotny format 256 kolorów i rozdzielczość 256x256, inaczej nic z tego nie będzie.

4. Z celu wpakowania nowej tekstury do obiektu 3D używamy BMP2GFX na jeden z dwóch sposobów:

a) Konsola: przechodzimy do folderu "View", podajemy ścieżkę do BMP2GFX.bat i nazwe pliku tekstury jako parametr
np. E:\Rozrywka\Mortal Kombat 4\View>BMP2GFX r015-0.bmp
Kliknij Enter

Wole metode ze skrótem

b) Zróbmy skrót do BM2GFX i wejść we właściwości skrótu. Na końcu pola "Element docelowy" za cudzysłowem zrób jedną spację i dopisz nazwę pliku tekstury, który ma zostać wpakowany do pliku obiektu .GFX
np. "E:\Rozrywka\Mortal Kombat 4\VIEW\BMP2GFX.BAT" r015-0.bmp
Zapisz zmiane klikając OK i kliknij w skrót

Jak już wszystko zmienione, co miało być, a tekstury wpakowane do obiektów 3D to czas skompilować nowy plik filesys.dat

5. Klikamy na COMPILE.bat to zobaczymy zaraz filesys.new - plik z naszymi upgrade'ami. Koniecznie robimy kopie zapasową oryginalnego filesys.dat i zmieniamy jego nazwe na inną. Teraz w pliku filesys.new zmieniamy rozszerzenie na .dat

6. Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem. Gramy w "naszego nowego" MK4 :D

Tutoriala poprawię, jak błąd sie znajdzie  ;)