Autor Wątek: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd  (Przeczytany 12620 razy)

Offline Luna

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« dnia: Kwietnia 28, 2011, 11:03:13 pm »
Klawiszologia:
F – kierunek do przodu
B – kierunek do tyłu
D – kierunek w dół
U – kierunek w górę
FP – front punch – kwadrat na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BP – back punch – trójkąt na domyślnym ustawieniu pada na PS3
FK – front Kick – x na domyślnym ustawieniu pada na PS3
BK – back Kick – kółko na domyślnym ustawieniu pada na PS3

Oznaczenia:
MID – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość klatki piersiowej lub głowy – blokuje się go blokiem ze stania
LOW – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysokość nóg – blokuje się go z kucnięcia
JUGGLE STARTER – kombinacja podbijająca przeciwnika w powietrze
STUN – kombinacja po której przeciwnik pozostaje na ziemi tracąc na moment kontrolę nad zawodnikiem
DASH – ruch wykonywany poprzez wciśnięcie szybko dwa razy kierunku w przód lub w tył. Kombinacje wymagające DASHu, mogą go nie wymagać, gdy są wykonywane pod ścianą.
JUMP – skok w opisanym kierunku
EX – ciosy specjalne wzbogacane paskiem mocy znajdującym się u dołu ekranu
~ - oznaczenie to znajduje się w ciosach specjalnych. Nie pisałem nazwy, zamiast tego umieszczając ich kombinację. Powyższy znaczek oznacza, że klawisz następny naciskamy zaraz po poprzednim.
NO WALL – kombinacja „siada” tylko gdy przeciwnik nie wpada plecami na „ścianę”
WALL ONLY – kombinacja „siada” tylko w przypadku wykonywania jej pod ścianą
GLITCHED? – kombinacja „siada” jak jej się podoba. Raz wychodzi raz nie i wydaje się, że gracz nie bardzo ma na to wpływ.
ON GUARD – kombinacja efektywna, gdy przeciwnik trzyma blok.
GUARD BREAK – kombinacja rozbijająca gardę przeciwnika
X-RAY – cios specjalny wykonywany z pełnego paska mocy u dołu ekranu. Wykonuje się go zależnie od konfiguracji pada

UPDATE:
D*JUMP - skok w stronę przeciwnika.
[JUGGLE STARTER] - sekwencja podbijająca przeciwnika w górę - początek kombinacji, po nim mamy możliwość kontynuacji następną
[JUGGLE CONNECTOR] - sekwencja kontynuująca combosa, po której można jeszcze "włożyć" następne kombinacje i ciosy
[JUGGLE FINISHER] - końcowa faza combosa, po której nie ma już możliwości dobicia kolejnych "HITów".

KILKA UWAG:
Zalecam zmianę konfiguracji pada od Playstation 3 tak, aby blok mieć pod R1, zmianę zawodnika w trybie TAG pod L2, drugi przycisk potrzebny do odpalenia ataku X-RAY pod L1. Zalecenie to wynika z prostej przyczyny – L1 i R1 nie są na padzie do Playstation 3 analogowe tak jak L2 i R2. Ułatwia to znacznie zarówno blokowanie, jak i odpalanie ataków X-RAY w krytycznym momencie. Obok kombinacji zamieściłem wartość w % zabieranej przeciwnikowi energii, oraz ilość ciosów jakie w kombinacji powinny „siąść”. Combosów nie należy traktować jako jedynych, gdyż takich jest o wiele więcej. Skupiłem się na kilku znanych mi i w miarę skutecznych, które używam w walce zarówno z żywym przeciwnikiem jak i komputerowym. Tak więc jest to raczej luźna przymiarka do postaci i wszelkie nowe kombinacje, które odkryjecie chętnie przyjmę z otwartymi ramionami i z góry za wskazówki dziękuję. Ominąłem kombinacje zawarte w opcjach gry, gdyż wypisywanie ich jest bezcelowe. Zawsze można do nich zerknąć i zbadać „co i jak”.
WAŻNE:
Każde combo można rozpocząć od ciosu pięścią z wyskoku po ukosie. Dolicza dodatkowe obrażenia i dodatkowe uderzenie. Cios taki na wstępie rozbija też niski blok przeciwnika. WARTO O TYM PAMIĘTAĆ!

W przyszłości mogą pojawić się update’y tego tekstu. Proszę też o odzew jeśli coś jest niezrozumiałe, coś chcecie dodać od siebie;) Wszelkie uwagi są bardzo cenne!

UPDATE:
W nawiasach prócz ilości uderzeń i zbieranej energii, umieszczone zostały klasyfikacje trudności wg mojej oceny. Część zapewne nie pokryje się z waszym odczuciem, ale uznałem to za wartościową informację. W kombinacjach sektora często znajduje się symbol (EX). Oznacza on tyle, że istnieje opcja zrobienia ataku wzbogaconego o jedną kreskę, co oczywiście zwiększa ilość zadawanych obrażeń. Obrażenia te również zostały podane w nawiasie.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 30, 2011, 09:28:59 pm wysłana przez Luna »

Offline Infern

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 01, 2011, 12:46:42 pm »
Może te oznaczenia typu F, FP, BK zastąpić grafiką przycisków pada ps3?





Nie wiem czy to do końca dobry pomysł ponieważ będzie więcej pracy przy zapisaniu comba na forum (wklejanie linków itd), no i trzeba by było zrobić wersje z ikonkami pada X'boxa...

Offline Luna

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 01, 2011, 04:26:15 pm »
Spróbuję to ogarnąć bo generalnie robię moje teksty w Wordzie. Zobaczę jak by to wyglądało.

Offline Gizmo94pl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 339
  • NERD
    • Zobacz profil
  • GamerTag: Gizmo94pl
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 01, 2011, 05:02:34 pm »
Albo by można coś w stylu tego zrobić, żeby nie trzeba było robić oddzielnych kombinacji na ps3 i xboxa.


Offline WolfBogard

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
  • Lets see what you're made of!
    • Zobacz profil
  • GamerTag: Moonspell
  • PSN ID: MoonSpell83
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #4 dnia: Września 06, 2011, 11:27:03 am »
1,2,3,4 - to jest uniersalne wziete z Tekkena. Czy gracz z Xa czy z PS'a bedzie wiedzal oco cho.

Offline Maniak

  • Moderator Globalny
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 915
  • Właściciel strony mkpl
    • Zobacz profil
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #5 dnia: Września 06, 2011, 11:29:35 am »
1,2,3,4 - to jest uniersalne wziete z Tekkena. Czy gracz z Xa czy z PS'a bedzie wiedzal oco cho.

dokładnie tez tak zrobiłem na stronie swojej że przyciski oznaczyłem 1, 2, 3, 4 - jest tak najprościej.
http://mortalkombat.honmaru.pl/MK9/scomk9.htm

Offline Nice_Boat

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #6 dnia: Września 06, 2011, 11:40:30 am »
Dobra, to co myślicie o zastąpieniu tej legendy tą z 1234 itp? Mam wyprodukować nowego pierwszego posta czy niech zostanie jak jest? Bo szczerze nie pasuje mi trochę ta legenda ale nie chcę też się wpierniczać na siłę...

Offline Semek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 664
  • MK X: PC ; Steam ID: Sem3k
    • Zobacz profil
  • PSN ID: semek84
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #7 dnia: Września 06, 2011, 11:52:13 am »
Dobra, to co myślicie o zastąpieniu tej legendy tą z 1234 itp? Mam wyprodukować nowego pierwszego posta czy niech zostanie jak jest? Bo szczerze nie pasuje mi trochę ta legenda ale nie chcę też się wpierniczać na siłę...

Dokładnie, wszędzie tutoriale są z uniwersalnym opisem 1234. Jest nie dość, że wygodniejsze to jeszcze oszczędza czas na tłumaczenie zagrywek odpowiednio dla Xa i Pleja.

Offline WolfBogard

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
  • Lets see what you're made of!
    • Zobacz profil
  • GamerTag: Moonspell
  • PSN ID: MoonSpell83
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #8 dnia: Września 06, 2011, 11:55:22 am »
Ogolno swiatowo jest 1,2,3,4. Jak ludzie zaczna czytac/ogladac info od hamburgerow i beda mieli problem z zaczajeniem. A tak to odrazu wiadomo co jest i jak.

Jesli ja odpowiadam lub bede pisal info/Guide to bedzie to pisane wlasnie w taki sposob - jak ktos mi napisze front p. czy front k. to i tak bede wiedzal, ze to 1,3.

« Ostatnia zmiana: Września 06, 2011, 11:57:26 am wysłana przez WolfBogard »

Offline Nice_Boat

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #9 dnia: Września 06, 2011, 11:57:41 am »
Dobra, to poczekam te 2-3 dni, zobaczę czy nikt się nie sprzeciwia i zmieniam.

Offline OnizukaPM

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #10 dnia: Września 06, 2011, 02:08:37 pm »
1234 powinno byc, czytelne i proste

Offline ReVille

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 573
    • Zobacz profil
  • PSN ID: reville123
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #11 dnia: Września 06, 2011, 02:18:31 pm »
Wg mnie nie ma sensu zmiany, wystarczy że jest legenda i każdy wie o co chodzi. A osobiście wole skrótowo niż 1234. ale róbcie co chcecie  ;)

Offline Dumian

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • PSN ID: DumianPL
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #12 dnia: Września 06, 2011, 02:28:12 pm »
Proponuję nową legendę wrzucić razem z tematem ogólnym o systemie itp. w końcu to też podstawy i w takiej formie można przykleić nowy temat. Ten z kolei zostawimy, ale odklejony i podlinkowany w tematach z poradnikami, w których ta legenda była stosowana, żeby w razie potrzeby każdy mógł łatwo do niej trafić (na zasadzie "Powyższy poradnik powstał w oparciu o starą legendę [link do starego tematu], obecnie stosujemy nową, uniwersalną, międzynarodową [link do nowego tematu]").

Offline Nice_Boat

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #13 dnia: Września 06, 2011, 02:30:15 pm »
Odkleiłem.