10
« dnia: Września 29, 2010, 11:32:28 pm »
Ciekawy temat. Pewna odmiana od tematów typu: za co kochasz całą serię MK lub wybraną grę.
No to jazda:
MK1
- odblokować Reptile'a równie łatwo jak wygrać na loterii
- mało grywalnych postaci
- idiotyczna cenzura choćby w wersji na MegaDrive/Genesis (w ramach Fatality Sub Zero robi uppercut'a, który posyła przeciwnika ponad górną krawędź ekranu, brak Stage Fatality na Pit)
- system pozwala na kasowanie dużej ilości paska samym klepaniem High Punch lub Low Punch
MK2
- Babality
- AI jasnowidza (np. AI zawsze kucnie pod Fireball)
MK3
- Babality, Mercy, Animality... (co za dużo, to nie zdrowo)
- mało postaci docenionych we wcześniejszych wydaniach gry
- Stryker (za całokształt, do FPS z nim)
- fabuła: ile razy Shao może atakować ziemię (no, cóż nekromancja z Sindel była poraz pierwszy)
UMK3
- do dwóch razy sztuka (w drodze do doskonałej "trójki")
- Babality, Mercy, Animality... (co za dużo, to nie zdrowo)
- Stryker (za całokształt, do FPS z nim)
- fabuła: ile razy Shao może atakować ziemię (no, cóż nekromancja z Sindel była poraz pierwszy)
- AI mniej ciekawe niż w MK3
MKT, czyli wrzucić wszystko po trochu, byle jak i wymieszać
- grafika nie najlepszej jakości, w tym areny
- błędy w wykończeniach (rzucony kapelusz klasycznego Kung'a Lao nie chce ściąć głowy, przeciwnik nie krwawi przy wbijanych ostrzach Baraki, uppercut'y, które nie chcą trafić w przeciwnika przy Stage'ach i wiele innych)
- Babality, Mercy, Animality, Brutality... tylko gwałtu brakuje (co za dużo, to nie zdrowo)
- słabo dostosowane postacie z MK1 i MK2 do systemu MK3/UMK3
- 3 postacie w Endurance, jakby 2 nie wystarczały
MK4, czyli 3D, choć w sumie po co
- side in/out (schodzenie w bok działa z małym, ale istotnym opóźnieniem, czasem nie zaskoczy wcale, więc rzadko sie stosuje)
- praca kamery, która czasem pokazuje wszystko, co nie istotne dla rozgrywki
- Jarek, nie Kano, bo Midway koniecznie chciało dać nową postać (nowy design, nowe imię)
- najbrzydsza Kitana w historii MK
MKG, czyli poprawka MK4, ale czy na pewno
- problem side in/out nie rozwiązany
- teraz to kamera ma porządnego świra
- Sektor jako ukryta postać
- Noob Saibot i jego speciale (za mało ich! teleport+rzut i fireball to za mało), wycięli mu fireballa ze skoku, który był w MK4, jakby Noob już w pierwotnym MK4 był za mocny
MK:DA
- możliwość blokowania rzutów (paranoja w systemie)
- możliwość chodzenia wokół przeciwnika przez całą walkę (no to, albo blokujemy na full, albo chodzimy w kółko - tak też niektórzy gracze niestety grają, a AI jest w tym mistrzem)
- wymyślne style walki, które wybranymi animacjami zmieniają walki w pokazy gimnastyczne (jakby stylów nie można było zostawić Tekken'owi, Virtua Fighter'owi... i tego typu bijatykom)
- odzew braku pomysłu na nowe postacie np. Mavado, facet na gumkach