'

Aktualności: Nowy adres forum: http://mk.honmaru.pl

Autor Wątek: mk 4 strip  (Przeczytany 2118 razy)

Offline michallekawski

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
mk 4 strip
« dnia: Grudnia 25, 2008, 08:44:41 pm »
Witam móg?by mi kto? pomóc w obs?udze tego programu ? Od pocz?tku !
icha?
Tylko mortal kombat

Offline kemot722

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 36
  • Musisz uwierzy?, ?e mo?esz WI?CEJ!
    • Zobacz profil
    • JEET KUNE DO sekcja w Warszawie
Odp: mk 4 strip
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 28, 2009, 12:24:46 pm »
Od pocz?tku - OK :D

1. Najpierw rozpakuj pliki programu do folderu z gr?, gdzie znajduje sie plik filesys.dat, bo to ten plik jest g?ównym bohaterem zabaw z MK4Strip.

2. Klikasz na "BEGIN.bat" i zaczyna sie rozpakowywanie 799 plików (obiekty 3D, d?wi?ki itp.) - mo?e zaj?? troche czasu :)

D?wi?ki sie rozpakowywuj? do formatu .wav, obiekty 3D do .geo i .gfx.

3. Aby wyj?? tekstury z obiektów 3D, by móc je pó?niej edytowa?, klikamy na CONTINUE.bat

Teraz mamy w folderze "View" tekstury w plikach .bmp. Ja je zwyk?em edytowa? w Paint, bo tak najpro?ciej :) Pami?tamy, ?e kolor czarny to transparent - przezroczysty np. t?o dla wszelkiego tekstu (Sonya, Fight, Finish Him itd.), elementów t?a np. czacha z areny Tomb. Pliki graficzne musz? zachowa? swój pierwotny format 256 kolorów i rozdzielczo?? 256x256, inaczej nic z tego nie b?dzie.

4. Z celu wpakowania nowej tekstury do obiektu 3D u?ywamy BMP2GFX na jeden z dwóch sposobów:

a) Konsola: przechodzimy do folderu "View", podajemy ?cie?k? do BMP2GFX.bat i nazwe pliku tekstury jako parametr
np. E:\Rozrywka\Mortal Kombat 4\View>BMP2GFX r015-0.bmp
Kliknij Enter

Wole metode ze skrótem

b) Zróbmy skrót do BM2GFX i wej?? we w?a?ciwo?ci skrótu. Na ko?cu pola "Element docelowy" za cudzys?owem zrób jedn? spacj? i dopisz nazw? pliku tekstury, który ma zosta? wpakowany do pliku obiektu .GFX
np. "E:\Rozrywka\Mortal Kombat 4\VIEW\BMP2GFX.BAT" r015-0.bmp
Zapisz zmiane klikaj?c OK i kliknij w skrót

Jak ju? wszystko zmienione, co mia?o by?, a tekstury wpakowane do obiektów 3D to czas skompilowa? nowy plik filesys.dat

5. Klikamy na COMPILE.bat to zobaczymy zaraz filesys.new - plik z naszymi upgrade'ami. Koniecznie robimy kopie zapasow? oryginalnego filesys.dat i zmieniamy jego nazwe na inn?. Teraz w pliku filesys.new zmieniamy rozszerzenie na .dat

6. Je?li wszystko posz?o zgodnie z planem. Gramy w "naszego nowego" MK4 :D

Tutoriala poprawi?, jak b??d sie znajdzie  ;)

 

Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
2240 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 21, 2009, 10:59:24 pm
wysłana przez robaczek