'

Aktualności: Nowy adres forum: http://mk.honmaru.pl

Autor Wątek: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd  (Przeczytany 11731 razy)

Offline Luna

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 583
    • Zobacz profil
    • JaME
LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« dnia: Kwietnia 28, 2011, 11:03:13 pm »
Klawiszologia:
F – kierunek do przodu
B – kierunek do ty?u
D – kierunek w dó?
U – kierunek w gór?
FP – front punch – kwadrat na domy?lnym ustawieniu pada na PS3
BP – back punch – trójk?t na domy?lnym ustawieniu pada na PS3
FK – front Kick – x na domy?lnym ustawieniu pada na PS3
BK – back Kick – kó?ko na domy?lnym ustawieniu pada na PS3

Oznaczenia:
MID – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysoko?? klatki piersiowej lub g?owy – blokuje si? go blokiem ze stania
LOW – kombinacja której pierwszy cios uderza na wysoko?? nóg – blokuje si? go z kucni?cia
JUGGLE STARTER – kombinacja podbijaj?ca przeciwnika w powietrze
STUN – kombinacja po której przeciwnik pozostaje na ziemi trac?c na moment kontrol? nad zawodnikiem
DASH – ruch wykonywany poprzez wci?ni?cie szybko dwa razy kierunku w przód lub w ty?. Kombinacje wymagaj?ce DASHu, mog? go nie wymaga?, gdy s? wykonywane pod ?cian?.
JUMP – skok w opisanym kierunku
EX – ciosy specjalne wzbogacane paskiem mocy znajduj?cym si? u do?u ekranu
~ - oznaczenie to znajduje si? w ciosach specjalnych. Nie pisa?em nazwy, zamiast tego umieszczaj?c ich kombinacj?. Powy?szy znaczek oznacza, ?e klawisz nast?pny naciskamy zaraz po poprzednim.
NO WALL – kombinacja „siada” tylko gdy przeciwnik nie wpada plecami na „?cian?”
WALL ONLY – kombinacja „siada” tylko w przypadku wykonywania jej pod ?cian?
GLITCHED? – kombinacja „siada” jak jej si? podoba. Raz wychodzi raz nie i wydaje si?, ?e gracz nie bardzo ma na to wp?yw.
ON GUARD – kombinacja efektywna, gdy przeciwnik trzyma blok.
GUARD BREAK – kombinacja rozbijaj?ca gard? przeciwnika
X-RAY – cios specjalny wykonywany z pe?nego paska mocy u do?u ekranu. Wykonuje si? go zale?nie od konfiguracji pada

UPDATE:
D*JUMP - skok w stron? przeciwnika.
[JUGGLE STARTER] - sekwencja podbijaj?ca przeciwnika w gór? - pocz?tek kombinacji, po nim mamy mo?liwo?? kontynuacji nast?pn?
[JUGGLE CONNECTOR] - sekwencja kontynuuj?ca combosa, po której mo?na jeszcze "w?o?y?" nast?pne kombinacje i ciosy
[JUGGLE FINISHER] - ko?cowa faza combosa, po której nie ma ju? mo?liwo?ci dobicia kolejnych "HITów".

KILKA UWAG:
Zalecam zmian? konfiguracji pada od Playstation 3 tak, aby blok mie? pod R1, zmian? zawodnika w trybie TAG pod L2, drugi przycisk potrzebny do odpalenia ataku X-RAY pod L1. Zalecenie to wynika z prostej przyczyny – L1 i R1 nie s? na padzie do Playstation 3 analogowe tak jak L2 i R2. U?atwia to znacznie zarówno blokowanie, jak i odpalanie ataków X-RAY w krytycznym momencie. Obok kombinacji zamie?ci?em warto?? w % zabieranej przeciwnikowi energii, oraz ilo?? ciosów jakie w kombinacji powinny „si???”. Combosów nie nale?y traktowa? jako jedynych, gdy? takich jest o wiele wi?cej. Skupi?em si? na kilku znanych mi i w miar? skutecznych, które u?ywam w walce zarówno z ?ywym przeciwnikiem jak i komputerowym. Tak wi?c jest to raczej lu?na przymiarka do postaci i wszelkie nowe kombinacje, które odkryjecie ch?tnie przyjm? z otwartymi ramionami i z góry za wskazówki dzi?kuj?. Omin??em kombinacje zawarte w opcjach gry, gdy? wypisywanie ich jest bezcelowe. Zawsze mo?na do nich zerkn?? i zbada? „co i jak”.
WA?NE:
Ka?de combo mo?na rozpocz?? od ciosu pi??ci? z wyskoku po ukosie. Dolicza dodatkowe obra?enia i dodatkowe uderzenie. Cios taki na wst?pie rozbija te? niski blok przeciwnika. WARTO O TYM PAMI?TA?!

W przysz?o?ci mog? pojawi? si? update’y tego tekstu. Prosz? te? o odzew je?li co? jest niezrozumia?e, co? chcecie doda? od siebie;) Wszelkie uwagi s? bardzo cenne!

UPDATE:
W nawiasach prócz ilo?ci uderze? i zbieranej energii, umieszczone zosta?y klasyfikacje trudno?ci wg mojej oceny. Cz??? zapewne nie pokryje si? z waszym odczuciem, ale uzna?em to za warto?ciow? informacj?. W kombinacjach sektora cz?sto znajduje si? symbol (EX). Oznacza on tyle, ?e istnieje opcja zrobienia ataku wzbogaconego o jedn? kresk?, co oczywi?cie zwi?ksza ilo?? zadawanych obra?e?. Obra?enia te równie? zosta?y podane w nawiasie.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 30, 2011, 09:28:59 pm wysłana przez Luna »

Offline Infern

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 01, 2011, 12:46:42 pm »
Mo?e te oznaczenia typu F, FP, BK zast?pi? grafik? przycisków pada ps3?





Nie wiem czy to do ko?ca dobry pomys? poniewa? b?dzie wi?cej pracy przy zapisaniu comba na forum (wklejanie linków itd), no i trzeba by by?o zrobi? wersje z ikonkami pada X'boxa...

Offline Luna

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 583
    • Zobacz profil
    • JaME
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 01, 2011, 04:26:15 pm »
Spróbuj? to ogarn?? bo generalnie robi? moje teksty w Wordzie. Zobacz? jak by to wygl?da?o.

Offline Gizmo94pl

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 339
  • Płeć: Mężczyzna
  • NERD
    • Zobacz profil
  • GamerTag: Gizmo94pl
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 01, 2011, 05:02:34 pm »
Albo by mo?na co? w stylu tego zrobi?, ?eby nie trzeba by?o robi? oddzielnych kombinacji na ps3 i xboxa.


Offline WolfBogard

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lets see what you're made of!
    • Zobacz profil
  • GamerTag: Moonspell
  • PSN ID: MoonSpell83
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #4 dnia: Września 06, 2011, 11:27:03 am »
1,2,3,4 - to jest uniersalne wziete z Tekkena. Czy gracz z Xa czy z PS'a bedzie wiedzal oco cho.

Offline Maniak

  • Moderator Globalny
  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 915
  • Płeć: Mężczyzna
  • W?a?ciciel strony mkpl
    • Zobacz profil
    • Mortal Kombat Polska
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #5 dnia: Września 06, 2011, 11:29:35 am »
1,2,3,4 - to jest uniersalne wziete z Tekkena. Czy gracz z Xa czy z PS'a bedzie wiedzal oco cho.

dok?adnie tez tak zrobi?em na stronie swojej ?e przyciski oznaczy?em 1, 2, 3, 4 - jest tak najpro?ciej.
http://mortalkombat.honmaru.pl/MK9/scomk9.htm

Offline Nice_Boat

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #6 dnia: Września 06, 2011, 11:40:30 am »
Dobra, to co my?licie o zast?pieniu tej legendy t? z 1234 itp? Mam wyprodukowa? nowego pierwszego posta czy niech zostanie jak jest? Bo szczerze nie pasuje mi troch? ta legenda ale nie chc? te? si? wpiernicza? na si??...

Offline Semek

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
  • MK X: PC ; Steam ID: Sem3k
    • Zobacz profil
  • PSN ID: semek84
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #7 dnia: Września 06, 2011, 11:52:13 am »
Dobra, to co my?licie o zast?pieniu tej legendy t? z 1234 itp? Mam wyprodukowa? nowego pierwszego posta czy niech zostanie jak jest? Bo szczerze nie pasuje mi troch? ta legenda ale nie chc? te? si? wpiernicza? na si??...

Dok?adnie, wsz?dzie tutoriale s? z uniwersalnym opisem 1234. Jest nie do??, ?e wygodniejsze to jeszcze oszcz?dza czas na t?umaczenie zagrywek odpowiednio dla Xa i Pleja.
Sometimes I hate the life I made
Everything's wrong every time
Pushing on I can't escape
Everything that comes my way

Offline WolfBogard

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lets see what you're made of!
    • Zobacz profil
  • GamerTag: Moonspell
  • PSN ID: MoonSpell83
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #8 dnia: Września 06, 2011, 11:55:22 am »
Ogolno swiatowo jest 1,2,3,4. Jak ludzie zaczna czytac/ogladac info od hamburgerow i beda mieli problem z zaczajeniem. A tak to odrazu wiadomo co jest i jak.

Jesli ja odpowiadam lub bede pisal info/Guide to bedzie to pisane wlasnie w taki sposob - jak ktos mi napisze front p. czy front k. to i tak bede wiedzal, ze to 1,3.

« Ostatnia zmiana: Września 06, 2011, 11:57:26 am wysłana przez WolfBogard »

Offline Nice_Boat

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #9 dnia: Września 06, 2011, 11:57:41 am »
Dobra, to poczekam te 2-3 dni, zobacz? czy nikt si? nie sprzeciwia i zmieniam.

Offline OnizukaPM

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #10 dnia: Września 06, 2011, 02:08:37 pm »
1234 powinno byc, czytelne i proste

Offline ReVille

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 573
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • ReVille TV
  • PSN ID: reville123
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #11 dnia: Września 06, 2011, 02:18:31 pm »
Wg mnie nie ma sensu zmiany, wystarczy ?e jest legenda i ka?dy wie o co chodzi. A osobi?cie wole skrótowo ni? 1234. ale róbcie co chcecie  ;)

Offline Dumian

  • Administrator
  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Honmaru
  • PSN ID: DumianPL
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #12 dnia: Września 06, 2011, 02:28:12 pm »
Proponuj? now? legend? wrzuci? razem z tematem ogólnym o systemie itp. w ko?cu to te? podstawy i w takiej formie mo?na przyklei? nowy temat. Ten z kolei zostawimy, ale odklejony i podlinkowany w tematach z poradnikami, w których ta legenda by?a stosowana, ?eby w razie potrzeby ka?dy móg? ?atwo do niej trafi? (na zasadzie "Powy?szy poradnik powsta? w oparciu o star? legend? [link do starego tematu], obecnie stosujemy now?, uniwersaln?, mi?dzynarodow? [link do nowego tematu]").

Offline Nice_Boat

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: LEGENDA - KLAWISZOLOGIA, OZNACZENIA itd
« Odpowiedź #13 dnia: Września 06, 2011, 02:30:15 pm »
Odklei?em.

 

Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
9 Odpowiedzi
22179 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 23, 2011, 07:13:02 am
wysłana przez Sicku