'

Aktualności: Mortal Kombat Center - strona wraca jako archiwum.

Autor Wątek: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)  (Przeczytany 12063 razy)

Offline Coven

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« dnia: Sierpnia 03, 2013, 09:51:59 pm »
Witam!

Kenshi jest jak na razie jedyn? ulubion? postaci? w MK. Chcia?bym si? was poradzi?, jak? taktyk? stosowa? (m.in. jakie? sposoby na juggle, wake up'y, oraz jak nim gra?^^) Opanowanie wszystkich kombasów to nie wszystko, tak wi?c was ?ucham. :)


btw. Czy Kenshi nie ma przypadkiem "chwytu" w powietrzu?


EDIT. MK to pierwszy silny pretekst do kupienia porz?dnego pada, czy taki pad od Xboxa 360 nadaje si? do takich nawalanek?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 04, 2013, 03:23:18 pm wysłana przez Coven »

Offline johnx

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 1467
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 05, 2013, 02:08:37 pm »
Na forum tylko jeden gracz potrafi dobrze gra? Kenshim. Ale póki on si? nie wypowie, mog? sam co? doradzi?, bo troch? z nim gra?em. Ja u?ywam tylko Kabala, wi?c wszystko co napisz? stosuje si? przede wszystkim przeciwko niemu, ale z reszt? postaci chyba jest podobnie. Nie znam si? za bardzo, wi?c b?dzie raczej w skrócie.

Zaczn? od wakeupów. Jest to bardzo wa?na kwestia. Kenshi ze wzgl?du na to jak? jest postaci?, nie mo?e pozwoli? si? do siebie zbli?y?. Je?li przeciwnik jednak zrobi combo, jako wakeup attack mo?na wykorzysta? jeden z dwóch specjali: Spirit Charge (gdy przeciwnik atakuje na ziemi) oraz Rising Karma (gdy przeciwnik atakuje z powietrza). Jest to bardzo proste, jednak daje Kenshiemu du?? przewag?. Nie wolno jednak stosowa? tego notorycznie, bo lepszy przeciwnik w ko?cu zorientuje si? o co chodzi i zacznie Ci? podpuszcza? aby? zrobi? jeden z tych ciosów, po czym on go skontruje.

Juggle - nie spotka?em si? jeszcze ?eby jaki? Kenshi jugglowa? mnie po ca?ej planszy. Ma?o tego, Kenshi jako posta? która ?rednio nadaje si? do ofensywy (przynajmniej z czego ja zauwa?y?em) nie musi sadzi? pot??nych combosów. Dobrze by by?o gdyby? umia? co? ok. 30% damage midscreen ?eby ukara? przeciwnika, ale wi?cej raczej si? nie przydaje.

Taktyka na walk?. Jak ju? mówi?em, Kenshim nie gra si? ofensywnie. Przede wszystkim trzeba wywalczy? sobie drog? do ko?ca planszy, gdzie jest najbezpieczniej. Stamt?d najlepiej atakowa? za pomoc? Tele-Flurry, a gdy przeciwnik próbuje si? przybli?y?, najlepiej u?y? jednego z Telekinectic-Slash, które musisz opanowa? do perfekcji. Dlatego dobrze jest zna? zamiary przeciwnika, aby w?a?nie tym specjalem nie pozwoli? mu si? przybli?y?. Wa?n? spraw? jest równie? corner, z którego dobry Kenshi wypuszcza przeciwnika z przynajmniej po?ow? paska ?ycia mniej.


Jak wspomnia?em na wst?pie, s? to g?ównie moje obserwacje, w których mog? by? b??dy. Nie wiem, bo dawno nie walczy?em z ?adnym Kenshim. Na Twoim miejscu ogl?dn??bym nagrania z turniejów MK9. Jeden z najlepszych graczy, o ile nie najlepszy który gra t? postaci? to Pig of the Hut i to tej ksywki radz? u?y? przy poszukiwaniu filmików. Zawsze mo?esz te? liczy? na wypowied? Immortala, który w?a?nie tym Kenshim gra, ale trudno powiedzie? czy co? napisze, dawno go nie widzia?em na forum.


A i jeszcze jedno
MK to pierwszy silny pretekst do kupienia porz?dnego pada, czy taki pad od Xboxa 360 nadaje si? do takich nawalanek?
Nie. Ma?o tego, wg. mnie ?aden pad nie nadaje si? do tej gry. Najlepszym rozwi?zaniem jest klawiatura. Ale je?li jednak wolisz kupi? pada, to na pewno nie tego od X360. Wiem co mówi?, sam mam t? konsol? i przez kilka miesi?cy gra?em na tym padzie. Krzy?ak jest koszmarny, NIC nie wychodzi tak jakby? chcia?. A co zrobisz je?li nie masz mo?liwo?ci p?ynnego poruszania postaci?? Je?li zamierzasz kupi? tego pada tylko do MK9, to b?d? to pieni?dze wyrzucone w b?oto. Je?li za? MK9 to gra, w któr? pograsz z miesi?c, po czym j? odstawisz (czyli je?li jeste? tzw. sezonowcem) i lubisz gra? w gry inne ni? bijatyki, pad na pewno si? przyda, bo poza krzy?akiem jest niemal idealny.

Offline Coven

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 05, 2013, 02:57:11 pm »
Dzi?ki za wszystko.
Prócz wypowiedzi tutaj obej?a?em na YT poradnik o nazwie Strategy Guide, który te? sporo mi powiedzia?. Co do pada, akurat mam opcj? porzyczy? sobie takiego od kolegi na par? dni, sprawdz? jak to b?dzie sz?o.

Offline sla

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 365
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 11, 2013, 11:39:31 am »
Kenshi mo?e sadzi? unbreakable combos (nie mo?na zrobi? brake'a). Wykorzystuje si? w tym celu same specjale na dystansie. Raising Karma nie jest tylko na skacz?cych przeciwników. Spokojnie mo?na wy?apa? go?cia, który jest blisko i od razu posadzi? combo. Spirit Charge jest o tyle dobry jako wake up, ?e oddala od Ciebie przeciwnika i pozwala rozpocz?? zoning.

Co do padów, to tylko pad od PS2 lub PS3. Co do klawiatury nie zgodz? si? z Johnxem (:P) . Jak ju? sprawi? sobie lapka i mk9 na pc to b?d? gra? tylko na padzie.

Offline Coven

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 11, 2013, 12:40:32 pm »
Co do padów, to tylko pad od PS2 lub PS3. Co do klawiatury nie zgodz? si? z Johnxem (:P) . Jak ju? sprawi? sobie lapka i mk9 na pc to b?d? gra? tylko na padzie.


A w?a?nie, ?e ma racj?. Pogra?em troch? na klawiaturze i mog? ?mia?o powiedzie?, ?e do MK jest to nalepszy kontroler. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 12, 2013, 01:55:02 pm wysłana przez Coven »

Offline sla

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 365
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 11, 2013, 03:19:39 pm »
Nie zgodz? si?, ale niech ka?dy gra na tym na czym mu najlepiej. Z reszt? nie wyobra?am sobie "uczenia si?" gry od nowa specjalnie na klawiaturze. Za du?o godzin na padzie po prostu.

Wracaj?c do tematu, popatrzy?em chwil? na Kenshiego i ca?kiem fajne opcje na MIDSCREEN:

1: jip, f32~RK, fash, f22b2 [29%]

2: jip, f32~RK, dash, f32~SC [30%]

3: jip, f22b1, dash, f32~RK, dash, f22b2 [38%]

4: jip, f22b1, dash, f32~RK, dash, f32~SC [39%]

Po NJP:

5: NJP, f32~RK, dash, f32~SC [27%]

Ogólnie jako ENDER w kombinacjach dobrze robi? f32~SC i f22b2, bo rzucaj? przeciwnika na fullscreen (f22b2 nieco bli?ej) i mo?na troch? pozonowa? z TS na ró?nych odleg?o?ciach albo TF.

Kenshi ma dosy? mocne opcje w kornerze, ale nigdy tego nie rozkminia?em i si? nie uczy?em, wi?c ch?tnie podpatrz? kogo? m?drzejszego.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 11, 2013, 03:29:11 pm wysłana przez sla »

Offline Immortal

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 11, 2013, 06:25:25 pm »
Poprawi? koleg? nieco odno?nie Kenshiego jako, ?e to moja posta?.

Nale?y rozgraniczy? tryb offline od online, bo ró?nica jest spora. Jako, ?e mowa g?ównie o tym drugim od razu mo?esz zrezygnowa? z niektórych comb, bo na 85% je upu?cisz.

Nie ma równie? wi?kszego sensu lecie? z low starterem po jip hicie (na bloku bez wi?kszego znaczenia i tak). Jak trafisz jip to lecisz:

f2,2,b1, RK, f2,2,b2 - 30% (33% z jip) jako najpewniejsze combo online Kenshiego.

Opcjonalnie jak ju? wy?wiczysz dobrze: f2,2,b1, f3,2, RK, F2,2,b2 (35% lub 38% z jipem).

Zako?czenie B2 jest istotne, z uwagi na fakt, ?e jeste? bezpieczny na bloku. W przypadku zako?czenia SC, które jest przydatne w konkretnych MU: Cage, Jax, Sonya, Skarlet i innych, których ofensywa opiera si? na "get in" (z wy??czeniem Kabala, ta posta? jest na tyle zepsuta, ?e zonowanie nie ma sensu w jego przypadku). Warto jednak pami?ta?, ?e SC na ko?cu oznacza mniejszy sumaryczny dmg oraz to, ?e w przypadku bloku zjesz combo.

f3,2, RK, f3,2, SC lub f2,2,b2 jako zako?czenie jest okej je?li przeciwnik cz?sto blokuje gór?. F3 ma dobry zasi?g, ale jest do?? powolny  (13 klatek je?li mnie pami?? nie myli) jako starter.

Warto równie? zaprzyja?ni? si? z d3 jako anit-crossup pomimo, ?e Kenshi ma bardzo du?y hit-box to zastosowanie tej kombinacji obni?a go bardzo znacz?co przez co wi?kszo?? cross-upów w ogóle Ci? nie chwyci.

Spektrum mo?liwo?ci Kenshiego w cornerze jest du?e. Nawet bez comba ka?dy przeciwnik musi respektowa? Twoje opcje w postaci SC (przebija wi?kszo?? 1,2 - zaledwie 8 klatek) i RK (jako AA dzia?a doskonale). Istotny w tym przypadku jest spacing. Powiniene? sta? "o krok dalej od podci?cia". Najsensowniejsze combo online w cornerze Kenshiego zapewniaj?ce przyzwoity dmg to:

f2,2,b1, 2,1,b2,3,RK, f2,2,b2 - 41% lub 44% z jip

Jednak wymaga ono idealnego timingu przy 3 i najcz??ciej w?a?nie w tym momencie b?dziesz je upuszcza? (pocz?tkowo), mo?esz wi?c 3 pomin?? i od razu przej?? do RK, dmg spadnie o 3% odpowiednio, ale powtarzalno?? wzro?nie znacz?co.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 11, 2013, 06:51:37 pm wysłana przez Immortal »

Offline Coven

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 11, 2013, 06:42:46 pm »
Poprawi? koleg? nieco odno?nie Kenshiego jako, ?e to moja posta?.

Nale?y rozgraniczy? tryb offline od online, bo ró?nica jest spora. Jako, ?e mowa g?ównie o tym drugim od razu mo?esz zrezygnowa? z niektórych comb, bo na 85% je upu?cisz.

Nie ma równie? wi?kszego sensu lecie? z low starterem po jip hicie (na bloku bez wi?kszego znaczenia i tak). Jak trafisz jip to lecisz:

f2,2,b1, RK, f2,2,b2 - 30% (33% z jip) jako najpewniejsze combo online Kenshiego.

Opcjonalnie jak ju? wy?wiczysz dobrze: f2,2,b1, f3,2, RK, F2,2,b2 (35% lub 38% z jipem).

Zako?czenie B2 jest istotne, z uwagi na fakt, ?e jeste? bezpieczny na bloku. W przypadku zako?czenia SC, które jest przydatne w konkretnych MU: Cage, Jax, Sonya, Skarlet i innych, których ofensywa opiera si? na "get in" (z wy??czeniem Kabala, ta posta? jest na tyle zepsuta, ?e zonowanie nie ma sensu w jego przypadku). Warto jednak pami?ta?, ?e SC na ko?cu oznacza mniejszy sumaryczny dmg oraz to, ?e w przypadku bloku zjesz combo.

f3,2, RK, f3,2, SC lub f2,2,b2 jako zako?czenie jest okej je?li przeciwnik cz?sto blokuje gór?. F3 ma dobry zasi?g, ale jest do?? powolny  (13 klatek je?li mnie pami?? nie myli) jako starter.

Warto równie? zaprzyja?ni? si? z d3 jako anit-crossup pomimo, ?e Kenshi ma bardzo du?y hit-box to zastosowanie tej kombinacji obni?a go bardzo znacz?co przez co wi?kszo?? cross-upów w ogóle Ci? nie chwyci.

Spektrum mo?liwo?ci Kenshiego w cornerze jest du?e. Nawet bez comba ka?dy przeciwnik musi respektowa? Twoje opcje w postaci SC (przebija wi?kszo?? 1,2 - zaledwie 8 klatek) i RK (jako AA dzia?a doskonale). Istotny w tym przypadku jest spacing. Powiniene? sta? "o krok dalej od podci?cia". Najpewniejsze combo online w cornerze Kenshiego zapewniaj?ce sensowny dmg to:

f2,2,b1, 2,1,b2,3,RK, f2,2,b2 - 41% lub 44% z jip

Jednak wymaga ono idealnego timingu przy 3 i najcz??ciej w?a?nie w tym momencie b?dziesz je upuszcza? (pocz?tkowo), mo?esz wi?c 3 pomin?? i od razu przej?? do RK, dmg spadnie o 3% odpowiednio, jednak powtarzalno?? wzro?nie znacz?co.


Dzi?ki za wszystko, napewno nie tylko ja skorzystam z tego "poradnika". :)

Offline sla

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 365
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 12, 2013, 07:30:08 am »
@Immortal, i to jest tre?ciwa porcja. Tego kornera musz? sprawdzi? :)

Offline Coven

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 16, 2013, 03:17:15 pm »
Wci?? nie mog? sobie poradzi? z wyj?ciem z bloku. Kto? mnie atakuje, YEB! bior? blok i nie wiem jak sensownie z niego wyj?? ;/

Offline sla

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 365
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 16, 2013, 06:04:43 pm »
Pytania:

1. kim gra przeciwnik?
2. co robi? - czy ci?nie krótkie kombinacje na bloku, czy np. przeskakuje nad tob? z pi?ch? (cross-jump punch) i próbuje sadzi? kombinacje?

Ad. 1: Od tego przeciwko komu grasz du?o zale?y jak powiniene? reagowa?, chodzi tutaj o poznanie poszczególnych match-upów, czyli taktyk na dan? posta?.

Ad.2: Nie ma uniwersalnej metody - je?li to s? cross-jumpy, to najpro?ciej skontrowa? NJP, czyli neutral jump punch (u+1_2, czyli góra+dowolna pi?cha) - otworzy Ci to juggle'a. Mo?esz te? próbowa? odskoczy? z nog?, ale z regu?y co? wtedy ?ykniesz. Wtedy je?li b?dzie knockdown, to mo?esz próbowa? jakiego? wake-upa.

Je?li mówimy o walce przeciwko np. Johnny Cage'owi no to sprawa si? komplikuje, bo akurat on ma specjalny string, którym jailuje przeciwnika (praktycznie nic nie mo?na zrobi? i ?ykasz cheap damage na bloku).

Napisz co? wi?cej - przeciwko komu masz problemy?

Offline Coven

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 16, 2013, 06:20:27 pm »
Chodzi mi o to, ?e jak ja jestem na bloku, a przeciwnik stoi ko?o mnie i napierdziela jakie? combo, to jak najlepiej otworzy? sobie drog? na w?asny atak?

G?ownie trenuj? na EXPERT Ladderze, raz doszed?em do Szaj-Sunga i na tym si? sko?czy?o.
Ogólnie chodzi mi o to, co napisa?em w pierwszym zdaniu. :)

Offline sla

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 365
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 16, 2013, 06:41:46 pm »
No to jak ci? ci?nie na bloku, to zawsze znajdzie si? ma?e okienko, ?eby wyprowadzi? swój atak. Spróbuj np. Spirit Charge odepchn?? przeciwnika lub tak jak pisa?em wy?ej, odskoczy? z nog? lub samemu zrobi? cross-jump i wyj?? z w?asn? kombinacj?. A je?eli zaczniesz zbiera?, a masz na?adowane dwa paski, to zbreakerujesz.

Offline Immortal

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 16, 2013, 09:30:04 pm »
Wci?? nie mog? sobie poradzi? z wyj?ciem z bloku. Kto? mnie atakuje, YEB! bior? blok i nie wiem jak sensownie z niego wyj?? ;/

He? Czy Ty aby na pewno grasz Kenshim?

Trudno uwierzy?, ?e masz nim problemy na bloku. Opcji masz kilka, do wyboru:

1. SC przebija wi?kszo?? starterów (8 klatek) i chwyta ka?d? luk? w combie.
2. Wszystkie specjale Kenshiego maj? pe?ny armor w wersji EX, idealne na wyj?cie z pressingu.
3. Cross-upy ubija si? D,3 obni?asz hitbox na tyle, ?e prawie nic Ci? nie chwyta. 100% pewno?? daje EX RK, wymaga jednak dobrego wyczucia.

?aden normalny przeciwnik nie wybierze Cage'a, Jaxa, Sonya'i (w jej przypadku nale?y uwa?a? na EX cartwheel) czy innej bazuj?cej na "get in" postaci, to jest czyste samobójstwo (dla przyk?adu MU z Cagem to 8-2). Nic nie mog? zrobi?. Ty si? tylko cofasz i odbijasz jakiekolwiek próby dostania si? na blisk? odleg?o??, ?adna z tych postaci nie ma sensownych opcji na dostanie si? w pobli?e Kenshiego.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2013, 09:32:02 pm wysłana przez Immortal »

Offline Coven

  • U?ytkownik
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bloody Hell...
    • Zobacz profil
Odp: Mortal Kombat Komplete Edition - Kenshi (Taktyka itp.)
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 16, 2013, 09:33:56 pm »
Wci?? nie mog? sobie poradzi? z wyj?ciem z bloku. Kto? mnie atakuje, YEB! bior? blok i nie wiem jak sensownie z niego wyj?? ;/

He? Czy Ty aby na pewno grasz Kenshim?

Trudno uwierzy?, ?e masz nim problemy na bloku. Opcji masz kilka, do wyboru:

1. SC przebija wi?kszo?? starterów (8 klatek) i chwyta ka?d? luk? w combie.
2. Wszystkie specjale Kenshiego maj? pe?ny armor w wersji EX, idealne na wyj?cie z pressingu.
3. Cross-upy ubija si? D,3 obni?asz hitbox na tyle, ?e prawie nic Ci? nie chwyta. 100% pewno?? daje EX RK, wymaga jednak dobrego wyczucia.

?aden normalny przeciwnik nie wybierze Cage'a, Jaxa, Sonya'i (w jej przypadku nale?y uwa?a? na EX cartwheel) czy innej bazuj?cej na "get in" postaci, to jest czyste samobójstwo (dla przyk?adu MU z Cagem to 8-2). Nic nie mog? zrobi?. Ty si? tylko cofasz i odbijasz jakiekolwiek próby dostania si? na blisk? odleg?o??, ?adna z tych postaci nie ma sensownych opcji na dostanie si? w pobli?e Kenshiego.

Lama ze mnie. ;P

 

Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
19 Odpowiedzi
14823 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 18, 2008, 09:13:59 pm
wysłana przez Maniak
3 Odpowiedzi
7891 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 20, 2012, 03:43:59 pm
wysłana przez sla
42 Odpowiedzi
35678 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 19, 2015, 04:09:52 am
wysłana przez johnx
1 Odpowiedzi
9358 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 06, 2017, 11:04:01 am
wysłana przez ShaQ
5 Odpowiedzi
8031 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 15, 2016, 09:31:07 pm
wysłana przez johnx